Jag ska kastrera min hund.

Sv: Jag ska kastrera min hund.

Vi hade en valpköpare som kastrerade sin hanhund
för att vet ville det fast att det inte var nåt fel på honom... :mad:
Förut så var han en jätte trevlig hund. Kunde hälsa på alla och allt.
Tills han blevkasterad :confused: :cry: :confused:
Varför ska du kastrera din hund??
Jag avråder dej att inte göra det om det inte är nödvändigt!!

Jag funderarar lite grann på om det inte är så att din hane och din tik i alla fall har ungefär samma bakterier? Är det inte lika stor infektionsrisk vid varje parning oavsett om hanen är kastrerad eller ej?
Kompostgaller håller inte isär alla hundar. Nu har jag en dobberman som respekterar allla grindar eller dylikt som hindrar henne från att komma dit hon vill, men min tidigare hund var en utbrytardrottning och ett kompostgaller hade inte hållt kvar henne i tre sekunder ens! Dörrana fick låsas annars öppnade hon dem.

Har ingen aning om det du funderar på. Jag frågade vet om det var farligt och om det kunde bli något. Men han sa att det inte var farligt om det inte blev för ofta. Och en gång per parning tycker jag inte är ofta. Det beror väl på hur man ser det.

Min är kungspudel i och väldigt stor, hoppar mer än gärna över sådana hinder. *ler*

gejsa skrev:
Tex håller Calazirya med Mia R så dom är två iaf som tror/vet det.
Hon skriver bl a att jag ska fråga en veterinär till. Men det tycker jag inte behövs eftersom dom inte har fått det och jag tycker inte att det är något bekymmer.

Nej jag skrev att du kunde göra det om du hade ork eftersom den veterinär som kastrerade min hund sa att det fanns infektionsrisk om min hane fortfarande intresserade sig och ville para sig med tiken.

Det var i all välmening från min sida eftersom vi fått olika uppgifter av olika veterinärer..

Bara för att dom inte fått infektion än betyder inte det att dom inte kan få..

/ C

Calazirya skrev:
Nej jag skrev att du kunde göra det om du hade ork eftersom den veterinär som kastrerade min hund sa att det fanns infektionsrisk om min hane fortfarande intresserade sig och ville para sig med tiken.

Det var i all välmening från min sida eftersom vi fått olika uppgifter av olika veterinärer..

Bara för att dom inte fått infektion än betyder inte det att dom inte kan få..

/ C

Visst förstår jag att det var i all välmening. Men ibland kan det kännas som påhopp när fler är med och gaggar. :D
Men jag tar inte åt mig iaf.
Och den sista meningen ang att dom kan få det. Det förstår jag också. Jag är inte helt dum i huvudet. Skulle dom få det så får jag väl när den dagen kommer ringa min duktiga och snälla veterinär.
Men än så länge har inget hänt iaf.
Men det är ju så med allting man ska aldrig säga aldrig............. :D

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
582
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 975
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 509
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka