Sv: Jag ska kastrera min hund.
Det har jag varken råd med eller vill.
Har tagit bort livmodern på min första tik när hon blev sjuk. Tjockare hund har jag aldrig skådat. Hon fick mer päls och blev direkt tjock. Så det rekomenderar jag inte någon att göra om det inte är nödvändigt såsom sjukdom eller dyl.
Ja, suck hålla extra kolla kan man ju inte göra dygnet runt när man har många hundar. Nu har jag haft 3 tikar men en fick jag nyss avliva pga cancer. Så nu har jag alltså 2 tikar kvar. Inte 17 sätter jagmig och steriliserar dom två också. Eftersom jag kastrerade hannen för att det inte skulle kunna bli några valpar.Bee Sweet´s skrev:Jag håller extra koll på mina för att jag inte tycker att Pricken har något på Leia att göra när hon löper... Dels är jag rädd för ev infektionsrisk med tanke på att Leia är min avelstik och för att jag inte tycker att det skulle vara schysst mot henne.. Det är ju inte så kul om hon blir skendräktig efter varje löp där inga valpar är planerade pga av att dom får para sig...
Även om en vet säger att det inte är någon fara så är det min personliga åsikt att det inte är lämpligt och sen är det ju upp till var och en hur dom vill ha det...
Men om inga valpar är planerade på henne så varför inte kosta på en kastration på henne med, då har du ju aldrig nått mer bekymmer...
Bara ett förslag..
Det har jag varken råd med eller vill.
Har tagit bort livmodern på min första tik när hon blev sjuk. Tjockare hund har jag aldrig skådat. Hon fick mer päls och blev direkt tjock. Så det rekomenderar jag inte någon att göra om det inte är nödvändigt såsom sjukdom eller dyl.