Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yes, that's buke (i ett nötskal) det!
Alltså, jag kan tycka att det är bra att kunnigt hundfolk som bla. håller till här kan diskutera saken och 'förklara läget' för vissa 'mindre kunniga/insatta' i ämnet. Men samtidigt kan jag känna att det blir lite för mkt ibland. Minsta lilla grej blir man ifrågesatt om, kan kännas rätt-drygt.
När jag säjer dryga året menar jag snart ett år
olika vart man bor kanske.
Mitt första tips är att fråga varför denna hund är till salu. En 10 mån dobermanblandning, det första som slår mig är att den gulliga valpen har blivit en odräglig unghund som ägarna inte klarar av eller tycker är för besvärlig.Äntligen så ska jag och min sambo köpa en hund, en jätte fin dobermann/collie på 10 månader
Vill jätte gärna ha lite tips om hur man ska förbereda sig? vad ska man ha hemma? och allt sånt
Alla tips är guldvärda
Hoppsan,törs man fråga om varför du är så emot blandraser?
Jag hoppar in från Senior för jag tycker diskussionen är intressant och relevant. Har alltid haft rensrasiga jyckar tidigare men när min nuvarande dök upp så gjorde jag ett avsteg(som varit mkt lyckat).
Han är Golden/Riesen 50/50 och är helt optimal,på alla sätt,kastrerade honom vid ett eftersom han ändå inte ska avla vidare och är kanske genom det coolare än annars.
Men till min aspekt; att korsa två rena rakt av måste ju ändå vara skillnad ur avelssynpunkt och att då försöka "optimera" resp.ras egenskaper med varandra för att nå en speciell "typ"?Däremot håller jag med om att det blir knöligt med massor av raser i en hund då man faktiskt inte vet vilken som "slår" igenom.
Lycka till TS med din nya hund
Ja... men då kan man ju öva hur det är att vara med i brukshundsklubben genom att vara inne på buke... det är ju ungefär samma sak... samma inställning hundmänniskor emellan
Hahahaha SÅ sant som det är sagt
Hahahaha SÅ sant som det är sagt