Jag ska bli moster!!

Fossing

Trådstartare
Fick världens bästa julklapp när jag var hemma i jul :banana: :bump:

Och eftersom jag själv aldrig varit gravid eller kännt någon som har fått barn har jag ingen aning om vad jag ska göra. Jag vill såklart vara den bästa systern/mostern någonsin; komma med konstig mat, klappa magen, massera fötter eller... Ja, vad hade NI velat att er syster gjort för er när ni var gravida?
(jag startar en "råd för nyblivna mostrar" sedan när bebben har kommit!) :D
 
Sv: Jag ska bli moster!!

Jag skulle ha velat att min syster (eller bror som det är i mitt fall) stod ut med all min fokusering på graviditet, allt mitt snack och min lilla "bubbla" av bebisväntan som jag befann mig i; speciellt på slutet. Att man står ut med att höra på "gnället" över svullna fötter, händer och stor klumpig mage. Någon som bara nickar och håller med när man tycker mest synd om sig själv i hela världen. ;)

Bli bjuden på lagad mat är alltid trevligt och lite hjälp i hemmet kan man ha stor glädje av; både i början när man var sådär infernaliskt trött och även på slutet när man var stor, tung och otymplig. Kanske hjälpa till med storhandling någon gång tex.

Grattis till att du ska få bli moster!

/nybliven mamma och blivande faster!
 
Sv: Jag ska bli moster!!

Jag hade också velat att systern skulle lyssna på mitt magprat hela tiden. Och fråga och verka intresserad :D Och känna på magen 10 000 ggr när bebisen väl börjar sparka. Jag upplevde det som att mina kompisar tröttnade efter ett tag.... konstigt. :angel:

En pedikyr i slutet av graviditeten är inte heller helt fel, jag har inte nått mina fötter på ett tag nu, bara tanken på att klippa tånaglarna får halsbrännan att sätta igång :) och det kan ju vara trevligt när man ska ligga där med bena i vädret att fötterna ser trevliga ut.

Efter förlossningen kan jag tänka mej att det är trevligt om du kommer med lagad mat. Och diskar efteråt såklart!
 
Sv: Jag ska bli moster!!

Jag masserade min syster i massor, tappade upp underbara bad och var bara där i närheten då hon hade en ganska jobbig graviditet. Hjälpte henne med lilla vovven och små vardagssaker som verkade betyda oerhört.

Där emot stod jag inte ut med bebispratet så bra som kanske andra skulle ha gjort. Men syss känner mej och tog det med andra i omgivningen. Vet att hon dessutom nämnde att det var skönt att inte alla ville prata mage och bebis med henne.

Nu har världens bästa present redan kommit förstås. 1år om 12 dagar. Jag är ingen moster som finns där på jul, födelsedag eller som köper saker varje gång jag möter min lilla älskling. Reser en del och bor för tillfället inte i Sverige.

Ett stort tips är att inse att det är kärleken du känner och kommer ge barnet som betyder något. Inte vad du ger eller hur många högtider ni kommer fira tillsammans. Jag kommer finnas här för min systerdotter när som helst hon behöver det. Hon är en present för världen!
 
Sv: Jag ska bli moster!!

Jag fick också en underbar julklapp!
Jag skall bli faster!! :love:

Är redan moster sen 3½ år och mamma sen 2 månader.. Men inget slår egentligen att få höra att ens tvillingbror skall bli pappa..

Mitt råd är, lyssna och lyssna lite extra när hon ber om råd och stöttning. Lyssna ännu mer när hon säger att allt är bra..
 
Sv: Jag ska bli moster!!

Men inget slår egentligen att få höra att ens tvillingbror skall bli pappa..

grattis!!
Det är lustigt att du skriver så... jag blev nämligen nästan MER glad när brorsan berättade att jag ska bli faster än jag blev för vårat plus på stickan!! ;) (Jag tror att vårt eget plus var man ju liksom beredd på och hade planerat för själv,men hans framtida barn är ju inget man visste om innan... jag blev verkligen helglad!)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 275
Senast: AlmostEasy
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 183
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 890
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp