Jag orkar inte

Sv: Jag orkar inte

Det är tungt att ha fått så många smällar på en gång.

Men jag bara måste ryta i lite. Cancer är inget straff!!! Inga sjukdomar är straff.

Sjukdom och olyckor drabbar planlöst och det finns ingen metod eller tanke bakom.
 
Sv: Jag orkar inte

Jag lider med dig, det låter jättetufft.

Dina semesterdagar ska inte behöva användas till detta som redan skrivits- kan inte din arbetsgivare vara lite förstående i situationen så att ni kan lösa det här när du hunnit kolla upp detta med närståendebidrag?
 
Sv: Jag orkar inte

Bison stor styrkekram till dig!

Var med din familj nu. Jobba inte så som läget är nu. En dag i taget. Gråt om du behöver. Var arg om du måste.
 
Sv: Jag orkar inte

Du har inte gjort något fel, ibland är livet jävligt orättvist.

Du bör ha rätt att ta ut anhörigdagar eller sjukdagar om du mår väldigt dåligt. Semester tycker jag inte du ska behöva ta ut.
 
Sv: Jag orkar inte

Du har absolut inte gjort något fel. Ibland drabbas man av slag på slag och hinner inte resa sig upp emellan eller så hinner man precis resa sig så slås benen undan igen. Det är fruktansvärt tufft och du måste få vara och göra det du behöver nu och inte kämpa med jobbet. Strunta i om de har kort om folk eller mycket att göra. Det får chefen lösa. Det är inte ditt problem. Du kan jobba resten av livet men just nu kan du inte det. Du ska inte det. Om du vill vara med din pappa så var det och vill du vara hemma och gråta, svära och vara arg, ledsen och förtvivlad så var det. Sorg är som en varböld. Allt måste få komma ut för annars kan man inte läka. Kontakta vårdcentralen så att du kan bli sjukskriven för krisreaktion för det är vad du går igenom eller så kontaktar du försäkringskassan så att du kan få ta ut närståendepenning. Du behöver då ett särskilt läkarutlåtande ifrån din pappas läkare. Du ska inte behöva ta ut semester.
Ta hand om dig. Kramar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
3 086
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Hej allihopa. Behöver er hjälp och era synpunkter. Min mamma dog i november förra året och min pappa som nu är 82 år blev ensam kvar...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 461
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 443
Senast: Stereo
·
Hundhälsa För två år sedan rasade tillvaron hemma. Min man bröt nacken i en olycka och jag blev svårt sjuk i samma veva. En av hästarna dog och en...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 609
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp