Jag orkar inte mer!!!

Sv: Jag orkar inte mer!!!

Ja, och jag hade inte reagerat om TS använt det ordet eller grövre. Men vuxna utomstående bör ju kunna lägga band på sina känslor, åtminstone när det gäller barn. Tänker jag.

Ja, absolut, och nu var det inte mig själv jag menade när jag skrev att man måste få blir arg, jag menar att den utsatte behöver tillåta sig att bli rosenrasande och uttrycka sin vrede ganska hämningslöst.

Att jag använde ett starkt ord var en annan sak och jag håller med om att jag kunde uttryckt mig annorlunda.

Stackars ni. vilken hemsk situation!! Vet ni om pojken får hjälp han med? Det låter ju som att han är illa ute för både sin egen skull och för andra barns! I bland skriver du skola och o bland förskola, och jag undrar om det är på "dagis" detta har hänt eller i skolan? Spelar ingen roll för sdin dotter men man blir ju helt bestört över att småbarn begår övergrepp av sexuell art (för det är så jag har tolkat det, inte som att pojken slog henne e d). Stora kramar

Stackars ni. vilken hemsk situation!! Vet ni om pojken får hjälp han med? Det låter ju som att han är illa ute för både sin egen skull och för andra barns! I bland skriver du skola och o bland förskola, och jag undrar om det är på "dagis" detta har hänt eller i skolan? Spelar ingen roll för sdin dotter men man blir ju helt bestört över att småbarn begår övergrepp av sexuell art (för det är så jag har tolkat det, inte som att pojken slog henne e d). Stora kramar

Pojken som begick övergreppet var nio år då det hände, min dotter var då 5 år. Det kunde ske eftersom personalen på min dotters förskola gick hem vid fyra och de dagarna min dotter var kvar på förskolan längre än så fick fritidspersonalen ta hand om henne, dvs. de som även hade ansvaret för denna pojke, därför blir det lite krångligt...:crazy: Förskolan har varit kanon, men eftersom de inte ansvarar för pojken har de inte kunnat göra något. det är skolan som har riktigt kukat till det för sig (ursäkta ordval, men det är just vad de har gjort...). Jag vet att pojken får hjälp på BUP och att socialen gjort en utredning av familjen, men mer om det vet jag inte. Visst är jag arg på både familjen och pojken, men jag förstår ju också att något måste vara riktigt galet när det blir såhär. Min tanke är ju att pojken själv blivit utsatt för övergrepp, så visst, det ÄR säkert jätte synd om honom, han har det säkert inte lätt, MEN det underlättar ju inte min eller min dotters situation, vi mår ju ändå dåligt över vad han har gjort, och även om det är synd om honom så har han ju gjort något fruktansvärt och då borde det väl bli konsekvenser av hans handlande??? Polisen har rubricerat övergreppet som våldtäkt.

Då förstår jag! Ocj jag förstår verkligen att du är arg på både skolan och pojken, det har du all rätt att vara. FRUKTANSVÄRT, inte minst med tanke på brottsrubriceringen. Då lär det knappast handlat om att klappa på rumpan en gång direkt.... Kramar

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 523
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
802
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 783
Senast: MML
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 628
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka