Jag måste bara ..

Sv: Jag måste bara ..

Inte jag som anser det utan SKK.

Ursprungligen postat av skk/cs-protokoll nr 2 - 2008
På förekommen anledning kommer SKK/DopK att skriva en artikel om doping för Hundsport. Det har blivit mer och mer vanligt att använda Coca Cola på tassar för att underlätta för hunden på hala underlag inomhus, vilket är förbjudet enligt gällande dopingregler.

Notera ordalydelsen som jag fetmarkerat..

Står det något om koffein???? Nej, det står att man inte får kleta in tassarna för att hunden ska få bättre grepp på golvet. GIVETVIS gäller det även annan läsk än cola också..

Jag håller med Gnist - alla ska tävla på lika villkor.
Sedan undrar jag hur vanligt det är att folk och hundar halkar och slår sig i en ring, för att de inte har cola på tassarna? Och jag tycker inte coca cola är försvarbart om hunden "kommer lös och ev biter eller blir biten" - jag tycker inte riktigt en sådan hund har på utställning att göra faktiskt. Visst att hanarna spänner sig, men inte oprovocerat flyger fram och biter.

Jag såg en utställare som tog fram ett limstift och limmade på tassarna sist jag var på utställning. Hade jag kunnat ryska hade jag gått fram och påpekat, för det är inte fair mot konkurrenterna i samma ras.

Mina hundar får man också springa snabbt med, men det brukar inte finnas cola-fläckar vid vår ring... lyckligtvis.

Nä men stackars vovve som fick lim på tassarna. Tänk om det är för starkt lim och trampdynorna fastnar och går sönder :cry:

Det såg ut att vara papperslim, så förhoppningsvis var det inte så starkt. Det var mer själva handlingen jag blev arg på - det låg mattor i ringarna på Stora Sthlm...

Gratulerar till framgångarna!

Jag är också sådär löjligt glad över min flickas resultat, även om det egentligen kanske inte är så speciellt. Men jag får en sån bra känsla varje gång jag går förbi väggen med alla rosetter så jag struntar i att det alltid finns andra som är ännu bättre :D

Tack så mycket! :D Kul att det är någon mer som är sådär löjligt glad :D

Men hur fungerar det då om hunder råkar trampa i cola? som liksom spillts ut på golvet. För det är ju jäkligt vanlgit att det sker.

Visste dock inte att cola räknades som doping :) Men nu vet jag.

Trampar mina jyckar i okänt klägg/spill får de tassarna avsköljda. Vem vet vad för päck det kan vara i det de trampat i liksom?

Vattenflaska har man ju alltid med så att hunden kan få vatten att dricka under dagen.

Inte jag som anser det utan SKK.

Ursprungligen postat av skk/cs-protokoll nr 2 - 2008
På förekommen anledning kommer SKK/DopK att skriva en artikel om doping för Hundsport. Det har blivit mer och mer vanligt att använda Coca Cola på tassar för att underlätta för hunden på hala underlag inomhus, vilket är förbjudet enligt gällande dopingregler.

Men det har ju ingenting med koffein att göra.

Trampar mina jyckar i okänt klägg/spill får de tassarna avsköljda. Vem vet vad för päck det kan vara i det de trampat i liksom?

Vattenflaska har man ju alltid med så att hunden kan få vatten att dricka under dagen.

Men om man mot förmodan inte upptäcker det då?

Ja, då har man uppmärksamheten riktad på något annat än på hunden antar jag.

Liknande trådar

Äldre I morgon lördag smäller det!! Vi får äntligen se vem som vinner ESC i år, och hur det går för våran egen Benjamin Ingrosso...
30 31 32
Svar
638
· Visningar
31 007
Senast: Cambrie
·
Äldre Nu när vi avhandlat semifinal 1 (tråden finns kvar, fortsätt gärna diskutera där!) så är det hög tid att gå igenom semifinal 2 (går av...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
7 893
Senast: voltis
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 535
Senast: Treo
·
Övr. Hund Hej, Jag är i en fruktansvärt jobbig sits, och jag känner att jag måste omplacera min ena hund. För hennes skull. Jag har 2 hundar...
Svar
9
· Visningar
3 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka