Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det tycker jag. Internationel lag är rätt allvarligt att bryta mot. Man har uteslutit nationer för det innan och de flesta av Europas länder följer dem. som sagt, min åsikt. Den lär jag väl få ha oavsett?Men ska man utesluta alla nationer som bryter mot eller fällts för brott mot mänskliga rättigheter så ryker ju de flesta länder, även Sverige.
Skämtar du nu?
Nej, såklart inte. Israel är en ockupationsmakt i ett oroligt område , senast i veckan utförde de krigshandlingar mot syriska områden.
Att svenskar åker till ett ställe betyder inte att det är säkert eller bra, en del åker liksom också till Thailand, en diktatur med enorm repression mot flera folkgrupper och oroligheter konstant.
Sedan att Tel Aviv är mer säkert än andra platser, tja, det är väl upp till var och en att bedöma. Terrorbrott från ockuperad makt sker då och då.
Jag tycker att det är lite oupplyst att reagera med att någon skämtar när de ifrågasätter lämplighet och säkerhet i att besöka ett land nära krig.
Håller med dig om det frågades om landet rent generellt eller tex Golan. Men nu pratade vi om läget i Tel Aviv.
... men ännu snopnare än Benjamin är nog Portugal. Så pinigt att värdlandet kommer sist.
@voltis vad går hatet mot Israels nummer ut på?
Krönikören i min morgontidning skrev: Det är positivt att en kvinna som tar plats belönas.
Jag håller verkligen med.
Usch så tråkiga de är. Men det är lätt att spy i anonymiteten bakom skärmen.Läste igenom en facebooktråd i morse en esc fanpage...
Allt från att Israel ej ens bör få tävla till att Netta är tjock o lat.... att det är en bebislåt och att mer seriösa låtar bör vinna...
Och mkt spysmileysar....
Läste igenom en facebooktråd i morse en esc fanpage...
Allt från att Israel ej ens bör få tävla till att Netta är tjock o lat.... att det är en bebislåt och att mer seriösa låtar bör vinna...
Och mkt spysmileysar....
Ja, Israels låt är den enda jag kommer ihåg faktiskt.Låtar jag har i huvudet i dag:
Israel
Bulgarien
Spanien
Frankrike
... och Undo med Sanna Nielsen från 2014
Det enda jag minns är dock I’m not your toy, you stupid boy. Catchy både text- och melodimässigt.Ja, Israels låt är den enda jag kommer ihåg faktiskt.
Det enda jag minns är dock I’m not your toy, you stupid boy. Catchy både text- och melodimässigt.
Jag undrar om inte Netta vann för att hon blev omfamnad som den hon är. Precis som Conchita vann. Ingen av dem hade en superstark låt egentligen.
Ja, om smak kan vara orättvis så är jag orättvis. Jag tycker inte att någon av låtarna är superstarka, även om Toy är lite starkare än Conchitas låt.Nu tycker jag att du är orättvis faktiskt. Både Rise like a phoenix och Toy är starka låtar! Ska man tala om svaga låtar som vunnit så kan man ju nämna Azerbaijans Running scared eller Maria N med vad den nu heter. Men just Toy och Rise like a phoenix är ju starka låtar oavsett vad man tycker om själva låtarna så är de ju starka. De har känlsa, sticker ut och båda har genomslagskraft. Sveriges låt är snygg, välproducerad bra pop med en proffsig sångare som gjorde det jättebra men låten har inte tillräcklig genomslagskraft. Det tyckte jag inte när jag såg den första gången i Mello och jag tycker att sjunde plats är en logisk placering. Bra låt och bra artist men den saknar något. Toy och Rise like a phoenix hade det mesta. Bra stark låt, bra artist och genomslagskraft. De fick folk att engagera sig.
Det är ju knappast hennes fel att landet där hon är född är i en ockupationsmakt. Jag tycker det var en cool låt och en jäkligt cool kvinna. Kul!Läste igenom en facebooktråd i morse en esc fanpage...
Och mkt spysmileysar....
Nej, det är det såklart inte men hon representerar ju ändock landet och i och med hennes vinst kommer Eurovision hållas i Israel nästa år. Israel kommer få massa press och PR då och DET stör mig. De begår såna fruktansvärda övergrepp (och nej det går inte att jämföra med Sverige) och därför borde de inte få delta.Det är ju knappast hennes fel att landet där hon är född är i en ockupationsmakt.