Jag måste bara ..

Linduzz

Trådstartare
Få skriva av mig lite av min löjligt löjliga lycka över min älskade lilla bäbis :love:

Hon är den första hund jag övht ställer ut, och att det skulle gå såhär bra anade jag ALDRIG!
Hon har hunnit bli 6½ månad och har tagit hem följande:
24/10-10 3:A + HP (inoff)
31/10-10 1:A + HP + BIR (inoff)
28/11-10 1:A + HP + BIR (inoff)
26/12-10 1:A + HP + BIR (inoff)

8/1-11 3:A Internationell My Dog
9/1-11 3:A Internationell My Dog

Dock är jag lite besviken efter idag, vi skulle springa sista varvet, domaren hade ställt oss som hon tyckte, men ville se dom en gång till. Sagt o gjort, det sista halva varvet lyckades Nova halka till å vricka sig lite. Domaren sa till mig att hon ville verkligen inte flytta ner mig men p.g.a det så var det mest rättvist. Vilket jag förstår, men ändå.

Men jag har världens bästa hund, ärligare, positivare, gladare hund får man leta efter :love:

163150_1636472605106_1635461540_1446621_6940004_n.jpg

:love::love:

Sv: Jag måste bara ..

Jättesöt hund, men det är väl inte så bra..? Den enda officiella fick du en trea på?

Eller blev du tredje bästa tik?

(Kvittar såklart, är du glad är hunden glad:))

gud vad roligt för dej.
Jag har också en rottis tjej på 8månader ska på första utställningen någonsin nu den 15de. :)
ska bli jätte kul oavsett placering/bedömning.
Har du några tips?

Valpklass är alltid enbart konkurrensklass, så hunden blev placerad 3:a i valpklass. Inte att den fick en 3:a i kvalitet alltså.

Jättesöt hund, men det är väl inte så bra..? Den enda officiella fick du en trea på?

Eller blev du tredje bästa tik?

(Kvittar såklart, är du glad är hunden glad:))

Nu i helgen var det första officiella för oss, och jag var jätte nervös som delade av sig på hunden tyvärr.
MEN hon är bara 6½ månad, och detta är egentligen bara träning för oss.

gud vad roligt för dej.
Jag har också en rottis tjej på 8månader ska på första utställningen någonsin nu den 15de. :)
ska bli jätte kul oavsett placering/bedömning.
Har du några tips?

Tackar =)

Hellre en glad å framåt valp än någon som man får "släpa" med :)
Tänk på att sträck på dig, jätte mycket. För sträcker du dig, så sträcker hunden upp sig med. Tänk inte på hur hunden går, vilket är väldigt lätt :angel:
Men framförallt, HA skojj!! :D

Coka Cola på tassarna!!

Är väl inte så bra att tipsa om något som är otillåtet och som enligt skk/cs går under samma kategori som doping kan jag tycka..

skk/cs-protokoll nr 2 - 2008 skrev:
På förekommen anledning kommer SKK/DopK att skriva en artikel om doping för Hundsport. Det har blivit mer och mer vanligt att använda Coca Cola på tassar för att underlätta för hunden på hala underlag inomhus, vilket är förbjudet enligt gällande dopingregler.

Dricka som dricka. Sort och smak spelar nog ingen roll. Det är inte tillåtet, punkt!

Deltagande hund får inte vara skadad eller sjuk. Den får inte heller vara påverkad på otillbörligt sätt, det vill säga den får inte vara utsatt för åtgärd som otillbörligt kan påverka utseende, prestation, reaktion eller yttring av skada eller sjukdom.

Genom att kleta ner tassarna så bryter man mot reglerna som finns genom att ge sin hund en fördel pga fusk gentemot övriga, men vill någon chansa och hoppas att ingen ser detta mygel och då kanske få bättre resultat pga detta fuskande, så är det valfritt..

Jag föredrar att tävla på lika villkor!

Fast sockerdricka eller tass spray är ju inte prestationsförhöjande,det förhindrar ju bara att hunden inte fläker sig eller slår på arslet och kanske drar med föraren,kommer lös och ev biter någon eller blir biten.
Coca cola innehåller koffein och då blir det doping.
Gå för bi någon av dom snabbspringande stora raserna så ser du att dom flesta (erfarna utställarna) sprayar.

Dobbis/som måste spinga som vinden med dobbisar och gärna i en för liten ring :mad:

Jag har då aldrig sett någon som sprayar. Och jag tycker nog att RR borde räknas som stor och snabb?

Förstår inte riktigt problemet - det finns ju mattor!?

Gratulerar till framgångarna!

Jag är också sådär löjligt glad över min flickas resultat, även om det egentligen kanske inte är så speciellt. Men jag får en sån bra känsla varje gång jag går förbi väggen med alla rosetter så jag struntar i att det alltid finns andra som är ännu bättre :D

Nu är det ju inte jag som skrivit skks regler, så vill du klaga: gör det till dem..

För övrigt så har jag ännu inte fått visa mina jämtar i fullt trav i en ring med vettig storlek och det skulle aldrig falla mig in att fuska.

Genom att göra trampdynorna klibbiga (oavsett med vad) så påverkar du ju ändå hundens prestation för dagen där och då = inte tillåtet.

Med tanke på hur mkt jag rantat runt i sverige och norge på utställningar i många år så är det ju förvånande att det trots att tydligen anses som vanligt att fuska aldrig stuckit ut på samma vis som sprayandet av pudlar, vilket jag inte kan tolka på annat vis än att de som fuskar med att ge hunden tassklibb gör det lite i skymundan och inte vill skylta med det..

Senast ändrad:

Så hunden tar upp koffein från colan genom trampdynorna menar du och det är därför det är förbjudet för att inte fuska fram lite extra stuns i steget?

Inte jag som anser det utan SKK.

Ursprungligen postat av skk/cs-protokoll nr 2 - 2008
På förekommen anledning kommer SKK/DopK att skriva en artikel om doping för Hundsport. Det har blivit mer och mer vanligt att använda Coca Cola på tassar för att underlätta för hunden på hala underlag inomhus, vilket är förbjudet enligt gällande dopingregler.

Liknande trådar

Äldre I morgon lördag smäller det!! Vi får äntligen se vem som vinner ESC i år, och hur det går för våran egen Benjamin Ingrosso...
30 31 32
Svar
638
· Visningar
31 007
Senast: Cambrie
·
Äldre Nu när vi avhandlat semifinal 1 (tråden finns kvar, fortsätt gärna diskutera där!) så är det hög tid att gå igenom semifinal 2 (går av...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
7 893
Senast: voltis
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 535
Senast: Treo
·
Övr. Hund Hej, Jag är i en fruktansvärt jobbig sits, och jag känner att jag måste omplacera min ena hund. För hennes skull. Jag har 2 hundar...
Svar
9
· Visningar
3 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka