Jag kan inte förklara

Det känns som det händer sååå mycket och ingenting på samma gång. Och såfort nånting verkar gå bra så blir nåt annar jätte dåligt. Och ja jag vet att alla säger att det kommer bli bättre och så men det kan man ju inte veta. För det KAN ju bli att det aldrig blir bättre också det VET man ju inte. Och att allt känns så onödigt om jag ska göra saker bara för att göra nånting liksom. Som typ jag måste äta exakt allt alla måltider och mellis. För att jag ska få göra mer saker och sånt. Och jag måste göra aktiviteter så jag inte bara ligger och gör ingenting. Och allt alla säger är att när kroppen mår bättre så kommer det kännas bättre. Och när jag mår bättre så kommer jag kunna tänka normalt. Och massa sånt. Men samtidigt så är det att jag ska komma på saker jag vill göra och förklara hur jag tänker och sånt som inte GÅR. För om jag tillexempel inte tänker nånting så kan jag inte förklara det. Eller om jag bara känner mig jätte irriterad och arg men vet inte varför så vill jag inte försöka få ner det i text när jag inte ens kan tänka för mig själv. Och allting ska jag göra bara för att jag måste liksom för det gör inget bra för MIG.
Och mina föräldrar tycker att jag ska ha permison och komma på nåt som jag vill göra då men saken är att jag vill inte göra NÅNTING. Och vet inte om jag får ha permison eller om jag vill ens. För personalen vet typ inte hur jag tänker och sånt för säger inte det till dom så då sa dom iallafall igår att dom inte vet om dom vågar ge mig permison. Men det spelar ändå ingen roll för jag vet inte om jag vill ha det ändå. Men mamma och pappa vill ju.
Men ja har inte så mycket att skriva egentligen nu men ville bara få ur mig om dethär. Men annars så är ingenting nån skillnad från igår känns det som och dethär med att jag berättade lite om äckel gubben är också bara onödigt för nu är det typ att alla vet om det men dom vet inte detaljer. Så ingen gör nåt liksom. Jag vill typ att nånting ska HÄNDA men vill ändå inte. Som att anorexi monstret ska ta över allt igen eller att nån ska bli jätte arg på mig eller bara NÅNTING så nånting känns och inte bara är tomt och att jag inte kan tänka. Men händer INGENTING.

Tack :heart
Jag vet att inte C vet det och djur inte tänker så och allt sånt. Men egentligen så kan man ju inte VETA hur dom tänker? Liksom ingen kan ju läsa tankar. Så man kan ju inte VETA helt helt säkert då. Men ja vet att dom inte tänker så vad man vet eller tror iallafall men jag får ändå dåligt samvete för det. För känner typ att jag borde ha träffat C först.
Du tänker och känner så, inte hästen. Nu är du lite för hård mot dig själv ❤.

@EmmaFilippa Så roligt att du haft en så bra dag idag. Du måste inte träffa C just i morgon, ta det när du orkar.

Vet du vad som slår mig när jag läser dina inlägg? Hur mycket jag ser fram emot att ha dig här på buke i många år framöver och läsa dina kloka, insiktsfulla tankar. :heart
Nej vet att jag inte måste men känns ändå som jag borde och att det är elakt att inte träffa henne såfort jag kan efter jag träffade O. Även fast hon inte vet det.
Och tack :heart

Blev det för stor skillnad mellan tillvaron på sjukan och permission?
Jag vet inte om det är det eller nåt annat. Så det är det som är så jobbigt att jag inte vet för då vet jag inte om det är bra att ha permison eller dåligt. För det kändes mest bra då men mest dåligt sen så hur vet jag vad som är bäst då liksom.
Men också så blev det nog jobbigt för när jag kom tillbaka så var det liksom in i samma rum med schema för exakt allt och får inte göra nånting ifred och allt sånt. Och alla andra som jag såg eller träffade när jag kollade på träningen dom har ju sååå mycket frihet liksom. Så kändes typ mer ensamt på nåt sätt för blev tydligare då att dom är ju kvar därute och fortsätter sina liv liksom. Bara jag som har allt pausat.

Hur man vet att djur inte tänker som människor? Väldigt bra fråga! Jag vill minnas att jag läst att den del av hjärnan som behövs för att tänka framåt som vi människor gör, inte är så stor hos andra däggdjur (som hästar och hundar).

Djur kan t.ex inte planera så som vi människor kan göra eftersom de har lite andra hjärnor än vi har. Jag brukar tänka att djur är mer sorgfria än vi människor eftersom djur inte oroar sig så mycket.

Jag har också haft ett monster som viskat i mitt öra under flera år. Jag förstår hur det känns att slitas mellan vad som är ens egna tankar, och vad som är monstrets. För mig tog det nästan två år av terapi, innan min egen röst kunde överrösta monstrets. Det gäller att vara öppen för sin terapi, innan den kan komma åt att göra nytta. Jag minns mina första sessioner, där jag satt med armarna i kors, gråten inombords och med tankar om att ingen förstår mig. Men det finns faktiskt de som gör det. Man får bara vara beredd på att ge det tid.

Himla fina musiktips man får i den här tråden! Musik är absolut helande för mig, hoppas att det är det för dig också TS!

Nej jag menade absolut inte så heller att man är en dålig människa eller nåt bara för man gillar dom! Förlåt om du trodde jag menade så! Men jag menade bara att FÖR MIG så känns det inte bra liksom efter jag vet mer om såna saker. Och såklart att ingen är perfekt och säkert så har alla artister och författare och alla sagt dumma saker och så. Men det är bara hur JAG känner med dom sakerna och såklart att ingen annan är sämre eller nånting sånt bara för man fortfarande gillar dom liksom!
Förstår precis! Underhållning som musik och liknande konsumerar i alla fall jag för att jag gillar känslan den ger. Ogillar jag upphovspersonen får jag ingen positiv känsla av verket heller, även jag objektivt bedömer det som bra.

Nej jag menade absolut inte så heller att man är en dålig människa eller nåt bara för man gillar dom! Förlåt om du trodde jag menade så! Men jag menade bara att FÖR MIG så känns det inte bra liksom efter jag vet mer om såna saker. Och såklart att ingen är perfekt och säkert så har alla artister och författare och alla sagt dumma saker och så. Men det är bara hur JAG känner med dom sakerna och såklart att ingen annan är sämre eller nånting sånt bara för man fortfarande gillar dom liksom!

Nejdå, jag tog inte åt mig så, menade bara att du inte skulle behöva ha dåligt samvete om du skulle vilja lyssna på Sia t.ex.

För min del så skulle jag förlora så mycket glädje och positivitet i mitt liv om jag tog bort allting relaterat till Harry Potter, så det känns inte värd det enbart för att författaren har en dålig värdering.

Min poäng var kanske att det låter litegrann som att du ställer ganska höga krav på dig själv igen, att du inte "får" gilla något som inte alla tycker är "bra"? Men jag kan absolut ha fel ang det, det var bara en teori...

Ja exakt! För det blev inte så jobbigt som jag trodde att det kanske skulle. Men efter har det varit jätte jobbigt.

Det här är enormt vanligt i samband med sjukdomar som ger utmattning, hjärntrötthet etc - man får en "dipp" alltså känner sig sämre efter att man varit ute och gjort något rolig.

Oftast beror det på att det varit lite jobbigare både fysiskt och mentalt än vad kroppen är van vid just nu. Så man behöver återhämta sig och vila ett tag bara, sedan blir det bra. Och så orkar man mera för varje gång, det blir som en forsiktig uppträning för att vänja sig vid att leva normalt igen. :heart

Jag vill bara skriva så ni vet att jag läser alla svar och tips och allt och tack för allt snällt ni skriver :heart Orkar bara inte svara på varje för det är jätte jätte jobbigt med typ allt justnu. Och har varit hela natten så ja har inte kunnat eller orkat svara.

Jag vill bara skriva så ni vet att jag läser alla svar och tips och allt och tack för allt snällt ni skriver :heart Orkar bara inte svara på varje för det är jätte jätte jobbigt med typ allt justnu. Och har varit hela natten så ja har inte kunnat eller orkat svara.
Kom ihåg att du inte behöver känna dig dum över att be om hjälp från personalen, även om du har varit arg och bråkig emot dem tidigare. Det har säkert alla andra tjejer som är sjuka där varit också. Det är ju så det blir när möjligheten att dämpa sin ångest med hjälp av anoreximonstret tas bort och alla jobbiga tankar sköljer över en.

Även om du inte känner att de har haft så bra tips hittills, så kan det ju vara skönt bara att känna att de finns där att prata med. Sen förstår jag att du måste få känna att du kan lita på dem, att de står på din sida och så - men ibland kan de kanske behöva få flera chanser att visa det. Kram. :heart

Du behöver inte känna att du ska svara på alla inlägg. :heart Du är bara en person medan vi är en massa andra människor som skriver.

Du kan skriva när du känner att det är något du vill svara på, annars behöver du inte. Du ska inte känna dig tvingad att skriva inlägg.

Kom ihåg att du inte behöver känna dig dum över att be om hjälp från personalen, även om du har varit arg och bråkig emot dem tidigare. Det har säkert alla andra tjejer som är sjuka där varit också. Det är ju så det blir när möjligheten att dämpa sin ångest med hjälp av anoreximonstret tas bort och alla jobbiga tankar sköljer över en.

Även om du inte känner att de har haft så bra tips hittills, så kan det ju vara skönt bara att känna att de finns där att prata med. Sen förstår jag att du måste få känna att du kan lita på dem, att de står på din sida och så - men ibland kan de kanske behöva få flera chanser att visa det. Kram. :heart
Jag vet men dom som jobbade i natt var typ dom jag absolut inte kan prata med alls. Så blev jobbigare för det också. Men nu på dagen så är det lite bättre personal så har pratat med en som pratade med nån jour läkare så har fått nån medicin nu som är mot ångest. Och man kan bli trött av den sa han så får se om jag blir så trött så jag kan sova nu eller vad som händer. Men vill egentligen inte ta massa olika mediciner men nu var det liksom att jag behövde göra NÅNTING iallafall för visste inte hur jag skulle stå ut annars. Så får se hur det känns om ett tag hur jag blir av den. Och om jag kan åka på permison idag eller hur det går. Men om jag gör det så vill jag iallafall bara åka hem till hundarna så kommer inte göra nåt jobbigt isåfall.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 036
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 990
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 383
Senast: LiviaFilippa
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 461
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar