Jag kan inte förklara

Det känns som det händer sååå mycket och ingenting på samma gång. Och såfort nånting verkar gå bra så blir nåt annar jätte dåligt. Och ja jag vet att alla säger att det kommer bli bättre och så men det kan man ju inte veta. För det KAN ju bli att det aldrig blir bättre också det VET man ju inte. Och att allt känns så onödigt om jag ska göra saker bara för att göra nånting liksom. Som typ jag måste äta exakt allt alla måltider och mellis. För att jag ska få göra mer saker och sånt. Och jag måste göra aktiviteter så jag inte bara ligger och gör ingenting. Och allt alla säger är att när kroppen mår bättre så kommer det kännas bättre. Och när jag mår bättre så kommer jag kunna tänka normalt. Och massa sånt. Men samtidigt så är det att jag ska komma på saker jag vill göra och förklara hur jag tänker och sånt som inte GÅR. För om jag tillexempel inte tänker nånting så kan jag inte förklara det. Eller om jag bara känner mig jätte irriterad och arg men vet inte varför så vill jag inte försöka få ner det i text när jag inte ens kan tänka för mig själv. Och allting ska jag göra bara för att jag måste liksom för det gör inget bra för MIG.
Och mina föräldrar tycker att jag ska ha permison och komma på nåt som jag vill göra då men saken är att jag vill inte göra NÅNTING. Och vet inte om jag får ha permison eller om jag vill ens. För personalen vet typ inte hur jag tänker och sånt för säger inte det till dom så då sa dom iallafall igår att dom inte vet om dom vågar ge mig permison. Men det spelar ändå ingen roll för jag vet inte om jag vill ha det ändå. Men mamma och pappa vill ju.
Men ja har inte så mycket att skriva egentligen nu men ville bara få ur mig om dethär. Men annars så är ingenting nån skillnad från igår känns det som och dethär med att jag berättade lite om äckel gubben är också bara onödigt för nu är det typ att alla vet om det men dom vet inte detaljer. Så ingen gör nåt liksom. Jag vill typ att nånting ska HÄNDA men vill ändå inte. Som att anorexi monstret ska ta över allt igen eller att nån ska bli jätte arg på mig eller bara NÅNTING så nånting känns och inte bara är tomt och att jag inte kan tänka. Men händer INGENTING.

Och den här har jag lyssnat ganska mycket på när jag varit arg och behövt pepp, nu är det ett tag sedan sist så jag fick gräva lite efter den:

Nu är det sådär jätte jätte jobbigt IGEN. Jag hatar det sååå mycket när det är så! Kan inte förklara ordentligt hur det känns men typ som att jag kollar på en film fast typ som i VR. Men som ingenting händer påriktigt liksom. Jätte jätte jobbigt!
Också att det blir så när det ändå har varit en ganska okej dag men så typ när det börjar bli kväll och man kanske kan tänka att idag har gått bra så bara kommer ALLT och det blir sååå jobbigt! Typ att när man slappnar av och har klarat det mesta på dagen så måste det bli skit av allting bara för det.
Och vet att jag säkert borde prata med nån personal och säga hur jag mår och sånt men jag orkar verkligen inte det och vill inte. Vill bara få vara ifred och slippa exakt allt och ALLA. Men får såklart inte det.

Nu är det sådär jätte jätte jobbigt IGEN. Jag hatar det sååå mycket när det är så! Kan inte förklara ordentligt hur det känns men typ som att jag kollar på en film fast typ som i VR. Men som ingenting händer påriktigt liksom. Jätte jätte jobbigt!
Också att det blir så när det ändå har varit en ganska okej dag men så typ när det börjar bli kväll och man kanske kan tänka att idag har gått bra så bara kommer ALLT och det blir sååå jobbigt! Typ att när man slappnar av och har klarat det mesta på dagen så måste det bli skit av allting bara för det.
Och vet att jag säkert borde prata med nån personal och säga hur jag mår och sånt men jag orkar verkligen inte det och vill inte. Vill bara få vara ifred och slippa exakt allt och ALLA. Men får såklart inte det.

Hade du permission idag? Var det i så fall en bra permis?

Jag menar, även om jag tycker det är jättebra att prata om hur man mår så förstår jag om du bara vill ha lite lugn och ro ibland.

Det är ganska vanligt att ångesten kommer smygandes på kvällen om man klarat av att hålla sig sysselsatt på dagen.

Hade du permission idag? Var det i så fall en bra permis?
Ja det hade jag. Det var både bra och lite jobbigt men inte SÅ jobbigt som jag var rädd för liksom. Skulle kolla på träningen som O var med på och först när vi kom dit blev det jätte jobbigt och ville INTE träffa alla andra som var där. Men sen gick mamma och pratade med hon som hjälper till med O så kom hon så jag hann träffa han lite innan träningen. Och sen satt vi inte med dom andra så då blev det inte SÅ jobbigt. Och åt mellanmål och tog typ en utmaning och det var nästan inga problem alls.

Ja det är det jag försöker göra nu så sitter och färglägger och lyssnar på p3 serie eller vad det heter
Det låter som en bra idé. 😊 Visa gärna bilderna sen om du vill!

Ja det hade jag. Det var både bra och lite jobbigt men inte SÅ jobbigt som jag var rädd för liksom. Skulle kolla på träningen som O var med på och först när vi kom dit blev det jätte jobbigt och ville INTE träffa alla andra som var där. Men sen gick mamma och pratade med hon som hjälper till med O så kom hon så jag hann träffa han lite innan träningen. Och sen satt vi inte med dom andra så då blev det inte SÅ jobbigt. Och åt mellanmål och tog typ en utmaning och det var nästan inga problem alls.
Vad duktig du var som klarade av det här idag! Jag förstår att det kändes obehagligt först, men HURRA för att det gick så bra! Och så mysigt att få träffa O också. 😍 Jättebra gjort, och din mamma var säkert också glad för att ni kunde åka till stallet tillsammans.

Jag tänkte föreslå att du kunde testa korsord på nätet om du vill ha omväxling till färgläggningen, här finns en massa gratis korsord som du kan testa: https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjournal/tagg/korsord
Det lätta är säkert bra att börja med, du kan ju hålla på med det samtidigt som du lyssnar på en podd eller på musik. 😊

Låter ändå som bättre än vad du hade förväntat dig. Men sämre efteråt. Stämmer det?

Jag tyckte också om Sia jätte mycket förut! Men sen gjorde hon en film om en tjej med autism och det var jätte många som har autism eller känner nån som har som hade massa kritik för dom tyckte hon hanterade allt såå dåligt och typ gjorde så folk fick mer fördommar och sånt Så efter allt det känns det lite mer dåligt att lyssna på Sia liksom. Typ samma som JK Rowling också. Jag tyckte jätte mycket om Harry Potter både böckerna och filmerna men när jag lärde mig mer om att hon har sagt väldigt nedlåtande saker mot blandannat transpersoner så känns det inte lika bra att läsa hennes böcker längre heller. Säkert konstigt men jag får bara en dålig känsla liksom.

Jag tänker såhär; ingen är perfekt. Och man behöver inte gilla absolut allt med en artist för att uppskatta dens musik. Om jag endast skulle lyssna på musik från personer som har samma politiska åsikter och värderingar som mig så skulle det vara väldigt begränsande.... Men jag vet vad jag tycker och står för och känner mig inte som en "dålig" människa även om jag gillar Sia's musik eller JK Rowling's böcker..

Det låter som en bra idé. 😊 Visa gärna bilderna sen om du vill!

Vad duktig du var som klarade av det här idag! Jag förstår att det kändes obehagligt först, men HURRA för att det gick så bra! Och så mysigt att få träffa O också. 😍 Jättebra gjort, och din mamma var säkert också glad för att ni kunde åka till stallet tillsammans.

Jag tänkte föreslå att du kunde testa korsord på nätet om du vill ha omväxling till färgläggningen, här finns en massa gratis korsord som du kan testa: https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjournal/tagg/korsord
Det lätta är säkert bra att börja med, du kan ju hålla på med det samtidigt som du lyssnar på en podd eller på musik. 😊
Ja mamma tyckte det var jätte kul sa hon. Och verkade som hon som rider O också tyckte det var kul att jag var där men hon kan ju ha bara verkat som det också för att vara snäll. Fast känner som dåligt samvete mot C nu för jag inte har träffat henne än. Säkert jätte töntigt men ändå. Så nu känner jag som att jag MÅSTE åka till stallet imorgon och träffa C. Men vet inte om jag kommer orka det.
Jag ska testa korsord! Tack för tipset!
Och här är bilden som jag har hållt på med idag när jag inte har typ ätit eller varit på permison. Blev inte så nöjd men iallafall.

Bifogade filer

• IMG_20210821_202618607~3.webp
    IMG_20210821_202618607~3.webp
    200,2 KB · Visningar: 40
Jag tänker såhär; ingen är perfekt. Och man behöver inte gilla absolut allt med en artist för att uppskatta dens musik. Om jag endast skulle lyssna på musik från personer som har samma politiska åsikter och värderingar som mig så skulle det vara väldigt begränsande.... Men jag vet vad jag tycker och står för och känner mig inte som en "dålig" människa även om jag gillar Sia's musik eller JK Rowling's böcker..
Nej jag menade absolut inte så heller att man är en dålig människa eller nåt bara för man gillar dom! Förlåt om du trodde jag menade så! Men jag menade bara att FÖR MIG så känns det inte bra liksom efter jag vet mer om såna saker. Och såklart att ingen är perfekt och säkert så har alla artister och författare och alla sagt dumma saker och så. Men det är bara hur JAG känner med dom sakerna och såklart att ingen annan är sämre eller nånting sånt bara för man fortfarande gillar dom liksom!

Ja mamma tyckte det var jätte kul sa hon. Och verkade som hon som rider O också tyckte det var kul att jag var där men hon kan ju ha bara verkat som det också för att vara snäll. Fast känner som dåligt samvete mot C nu för jag inte har träffat henne än. Säkert jätte töntigt men ändå. Så nu känner jag som att jag MÅSTE åka till stallet imorgon och träffa C. Men vet inte om jag kommer orka det.
Och här är bilden som jag har hållt på med idag när jag inte har typ ätit eller varit på permison. Blev inte så nöjd men iallafall.
Vilken fin bild, det märks att du lagt ner mycket tid på den! 😍

Jag är säker på att tjejen som rider O verkligen tyckte det var kul att du kom dit. Det finns ingen anledning till att hon bara skulle låtsas. Nu är det monstret som viskar i ditt öra när du tänker så.
Så skönt att du och din mamma gör lite saker tillsammans, det är bra för er båda.

Som någon skrev så vet ju inte C om att du träffat O, så hon är inte avundsjuk. Och djur tänker inte på det sättet. Men jag förstår att du vill träffa C också, det är klart att du vill träffa båda ponnyerna! Och C kommer bara att bli glad över att se dig igen, hon kommer inte att ha några andra känslor. Djur lever här och nu, de tänker varken framåt eller bakåt i tiden.

Nej jag menade absolut inte så heller att man är en dålig människa eller nåt bara för man gillar dom! Förlåt om du trodde jag menade så! Men jag menade bara att FÖR MIG så känns det inte bra liksom efter jag vet mer om såna saker. Och såklart att ingen är perfekt och säkert så har alla artister och författare och alla sagt dumma saker och så. Men det är bara hur JAG känner med dom sakerna och såklart att ingen annan är sämre eller nånting sånt bara för man fortfarande gillar dom liksom!
Jag förstår hur du menar — jag måste alltid byta kanal på bilradion om nån kanal spelar Michael Jackson eftersom jag läst att det finns ett antal personer som säger att han utnyttjat dem sexuellt när de var barn. 🤢

I övrigt är jag inte så känslig för vad artister tänker och tycker, men i vissa fall känner jag verkligen att det blir ett direkt stopp för mig att lyssna på nån om jag verkligen tycker att det är för mycket.

Vilken fin bild, det märks att du lagt ner mycket tid på den! 😍

Jag är säker på att tjejen som rider O verkligen tyckte det var kul att du kom dit. Det finns ingen anledning till att hon bara skulle låtsas. Nu är det monstret som viskar i ditt öra när du tänker så.
Så skönt att du och din mamma gör lite saker tillsammans, det är bra för er båda.

Som någon skrev så vet ju inte C om att du träffat O, så hon är inte avundsjuk. Och djur tänker inte på det sättet. Men jag förstår att du vill träffa C också, det är klart att du vill träffa båda ponnyerna! Och C kommer bara att bli glad över att se dig igen, hon kommer inte att ha några andra känslor. Djur lever här och nu, de tänker varken framåt eller bakåt i tiden.
Tack :heart
Jag vet att inte C vet det och djur inte tänker så och allt sånt. Men egentligen så kan man ju inte VETA hur dom tänker? Liksom ingen kan ju läsa tankar. Så man kan ju inte VETA helt helt säkert då. Men ja vet att dom inte tänker så vad man vet eller tror iallafall men jag får ändå dåligt samvete för det. För känner typ att jag borde ha träffat C först.

Jättefin färgsättning! Jag blir glad av att se den!

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 038
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 990
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 383
Senast: LiviaFilippa
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 464
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar