Jag härmapa- vill oxå ha kritik *bilder*

lakrits

Trådstartare
Jag utnämner mig här till härmapa.
Såg tråden där någon ville ha kritik på sin ridning och jag blev lite sugen också:smirk:

Vad har ni att säga om oss....?

Jag vet att jag tittar ner samt behöver få fram händerna mer, kanske höja dom också.

IM000226.jpg

Här rider jag lätt
S5020312.jpg

7.jpg

IM000225.jpg

Sv: Jag härmapa- vill oxå ha kritik *bilder*

Oj...............ska jag tolka som att jag inte har några fel :) ;)

det ser väl bra ut tycker jag, men tänk på blicken bara. Titta vart du ska istället för på hästen:) Även om h*n är väldigt fin:D

Sträck på dig lite mer och titta framåt vart du ska och lär dig att känna efter vad hästen gör under dig i stället för att titta på vad den gör. annars ser det bra ut tycker jag :)

Till båda: Tack...

Mmmmmm........det är väldigt lätt att titta neråt;)
Har blivit lite bättre sedan dessa bilder togs men kommer på mig själv då och då.

Glömde säga att på andra bilden så provar jag en barrelrace sadel och den tippar jag framåt i..............

Ska ta nya kort idag.........lägger in dom sedan så får vi se om ni har nåt att säga om dom....:) ;)

Ser ju såå fint ut!! Räta på ryggen bara!
Måste ta nya kort på oss och visa i min gamla tråd, så ni har å jämföra. :D
Jag VILL tro att min häst går så fint i skritten, åtminstone, som på dina bilder!

Hade skrivit en del igår men då la datorn av så då orkade jag inte skriva om allt igen;)

Men jag tycker hon ser väldigt lugn och fin ut, lätt i handen och för hjälperna:)

Men jag skulle vilja ha upp och fram huvudet mer, blir lätt att hon hamnar bakom lod och blir framtung när hon är så låg. Sitsen ser helt okej ut, tänk på att ha ett stadigt tygeltag och inte FÖR slappa tyglar så det blir ryckigt... Inte för jag vet om du gör så men första och sista bilden ser lite ut så;)
Men lite upp och fram med huvudet och mer driv tror jag skulle sitta fint, annars har jag inget att klaga på:)

Här är lite bilder från dagens ridning...har en film också men har inte riktigt fått ordning på den ännu....

Lite dåliga då jag var tvungen att förstora dom en del

1.jpg

7.jpg

4.jpg

2.jpg

Ser att två bilder blev små i alla fall.....................

Senast ändrad:

Låt henne söka sig ännu mera framåt neråt är mitt tips ...(syns på sista bilden att hon vill det...) vrid om låret lite så insidan kommer mera in mot sadeln. Annars ser det svslappnat och skönt ut!

Jag tyckte att du hade bättre hand på de förra bilderna, för nu tycker jag att du tar lite för mycket i henne, bl.a. på sista bilden hamnan hon bakom lod med huvet mer ser ut som om att han vill fram med det men att du hindrar henne lite. Våga släpp lite mer, men ändå behålla formen och drivningen bakifrån.
Sedan vet jag inte om det är bilderna som är missvisande eller hur det är, men det ser ut som om du har lite för korta stigläder, skulle vilja att du längde ett hål på dom. Annars ser din sits ut att ha bilvit bättre, du har sträckt på dig lite mer, men försök att titta upp lite till bara så kommer det att se bättre ut! :)

Ingen ursäkt men jag kan ge en lite förklaring till varför jag håller i henne mer.
Hon var brunstig igår,,,och väldigt fjantig,,,därav lite fastare hand.
Om inte,,,hade huvudet var högt bland molnen och noll balans.

Jag tror tyvärr det är jag som drar upp skänkeln. Längre stigläder kan jag inte ha för då kan jag rida utan :D

Till alla som svarat:

Tack för er kritik.........det är superbra att höra vad andra tycker :bow:

okej, de förklarar ju de hela... jag läste de också precis i tråden "filmer och bilder..." att hon hade varit brunstig...
Då var det precis som jag trodde, att det var bilden som förvrängde längden på dina stigläder, de brukar ju ofta kunna bli så. ;) Men jag hoppas att man får se lite fler bilder någon gång när hon inte är brunstig också! :p

Undrar jag me...........min kompis filmade och väntar på att hon skicka över filmen till mig. Hon skulle gjort det idag men än har det inte kommit nån..........

Fortfarande ingen film och nu är hon i Stockholm :(

Ok,,,ännu fler bilder,,,tagna idag.
Nu är sitsen skit...medveten om det.
Och ja...padden ligger åt fel håll, skitig åt det rätta hållet:smirk:

Dagens pass gick bättre än häromdagen. Men hon blir gärna framtung. Har inte haft problem med det så jättemycket tidigare, lite ibland men nu känns det ännu mer. Jag märker skillnad givetvis vid en drivande halvhalt. Hon behöver verkligen komma upp mer så hon får mer tramp men det kommer väl. Jag försöker rida henne in i handen bakifrån men hon vill inte riktigt gå med på det.
Börjar nu fundera på om jag ska gå bakåt och börja om från början eller om det kan vara att hon inte har tillräckligt med muskler.
Fast jag tycker att hon borde ha det vid det här laget.

Ja...ja...bilderna ser väl nästan likadana ut...men jag är öppen för ännu mer kritik och gärna tips om hur jag ska "få upp" henne.
Jag tycker jag har min hand högt och framåt när jag rider men när jag tittar på bilderna så ser det inte ut så.....

Väldigt framtung
IM000027.jpg

IM000028.jpg

IM000025.jpg

IM000020.jpg

Går i lite högre form här
IM000031.jpg

Hmmm..............bilderna blir jättestora oavsett hur jag än gör.....sorry.

Har ni mkt "bråk" i hand-mun? För hon ser verkligen tung ut. Är hon tung hela tiden eller kommer det bara vissa steg/moment/dagar?
Har du testat att chocka henne lite och bryta kontakten en liten stund från munnen, så hon inte kan hänga där?
Är du säker på att hon inte har ont nånstans? Annars kan det ju vara att hon bara inte har rätt muskler/ork/energi. Då skulle jag skritta väldigt mkt, framåt i skog o mark (variera vägar med skogsklättring) och rida väldigt lite på banan under en period, så att hon får chans att komma igen med kroppen.
För övrigt skulle jag vilja ha upp din hand alldeles lite, så att du med det hjälper henne att komma lite högre upp. (Lite lite lite högre upp och framåt, mot hästens huvud.)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 665
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 780
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur