Jag har köpt en valp

T

travarslampa

Jag fick tag på en valp billigt. Det är en blandras, men jag tycker den är jättefin. Det är en blandning mellan tax och sankt berard.

Någon som har erfarenhet och tips om den blandningen? :bump:

Sv: Jag har köpt en valp

Lycka till säger jag bara.

Du kommer troligtvis få en manke som sankt bernharden, och längden hos taxen. SNYGGT tycker jag;)

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Oj, så kul! Hade den några syskon som var kvar? Pm:a gärna namnet på uppfödaren. :) Har hört att just den blandningen blir alldeles utmärkt i lydnad och agility. Letar lite efter en ny tävlingshund.

*sniff sniff*

d030.gif

:angel:

:rofl: :rofl:

..Jag har också ett kullsyskon, dom dreglar något förvånansvärt...
men...men jag tror det är något mer inblandad typ en sån där nakenhund för den är typ rosa och naken:D

myraAAJ-133.jpg

Måste få se bild på underverket!!! Har aldrig hört om denna korsning förut, men någon gång ska väl vara den första....

Nu har jag fixat en bild på valpen eftersom det var många som frågade efter det.

Jag ville att han skulle få ett fint namn så han heter

Go och glad taxchoklad

Bild på godiingen

Han har fått lite korta ben och lång rygg, men jag tror inte att det ska bli några problem utan jag ska jobba på att ställa ut honom.

Personligen tycker jag denna tråd är aningens barnslig. Med villken rätt har du att håna folk pga deras val av hund ? För du hånar ju alla som råkar ha en blandras och som någongång försökt ställa frågor på detta forum. Du tror att folk blir mer villig att vara kvar här när du beter dig som en barnunge ?

Det vet du inget om, för de flesta som svarat är ju sådana som redan hängt här ett tag. Fy för sånna här låga trådar.

Jag har en blandras, och känner mig inte speciellt hånad... Tvärtom tycker jag att det är en ganska kul och lätt ironisk tråd.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 639
Senast: Troll
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 378
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈