Jag har fotograferat lite...

Sv: Jag har fotograferat lite...

Har du testat att trixa med curves (mitt mantra) i PS?

Då kan du ljusa upp de mörkare tonerna och lämna de ljusa där de är.

Yes, det har jag. Curves är välanvänt ;) Men jag vet inte hur jag ska göra för att behålla det ljusa ljust och lätta upp det mörka utan att bilden blir "grå och slaskig" i färgerna..

Jag brukar pilla mig fram genom att öka kontrasterna lite och sedan leka med RGB-staplarna (du ser mitt proffsiga fackspråk? ;)).

Hursom är bilderna riktigt bra.

Lika proffsigt fackspråk som jag använder mig av i tid och otid ;)
Jag får sätta mig och testa lite mer helt enkelt.
Tack!

Haha :p Den mörka whippen som jag fotade är mer kamphund än pumin - whippen sprang omkull mig så att kameran flög i marken! :eek:

Jag satt på huk, fotograferade när hon sprang som en dåre. Eftersom jag hade zoomobjektiv på kameran så märker jag inte riktigt hur nära hunden är... Helt plötsligt krashar något in i sidan på mig och jag flyger! Hon använder nämligen människor som stoppklossar istället för att behöva bromsa själv.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 188
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 735
Senast: fixi
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka