Jag har blivit med kallblods travare!!!

Sv: Jag har blivit med kallblods travare!!!

Nej men hurru ni:eek: Skräm inte upp mig nu!!
När jag vär där och tittade på mitt föl stod Brännapål där, dom tog ut honom för att han skulle betäcka och han leddes i grimma. Visst skrek han och studsade lite men direkt efteråt blev han som en filbunke och började äta gräs...

Men när dom är i full tävlnings kondition kan dom ju vara annorlunda...

skrämma upp dig?? jag å Sissan har ju gett lugnande ord!! att han inte alls är tokig som folk säger! men hingstig är de flesta andra hingstar åxå - men det har inget alls med tempramentet att göra ju! läs det jag skrivit innan om att han var världens underbaraste häst! :d

radon skrev:
skrämma upp dig?? jag å Sissan har ju gett lugnande ord!! att han inte alls är tokig som folk säger! men hingstig är de flesta andra hingstar åxå - men det har inget alls med tempramentet att göra ju! läs det jag skrivit innan om att han var världens underbaraste häst! :d
Jo jag läste det du skrev och det låter som den hingst jag såg:love: . Jag blev faktiskt inte riktigt skrämd:angel: Tycker det är kul att läsa det ni som faktiskt kanske har lite insyn i trav världen skriver. Särskilt du som har haft med honom att göra...

nej nej är inte meningen att skrämma upp dig helt nu! :rofl: likaså Brännapål kan han ge skarpare men de finns ju många andra hingstar som gör desamma, man kan ju inte tro att alla avkommor ska bli exemplariska eller att alla blir "dum i huvudet"

Zuzzi skrev:
nej nej är inte meningen att skrämma upp dig helt nu! :rofl: likaså Brännapål kan han ge skarpare men de finns ju många andra hingstar som gör desamma, man kan ju inte tro att alla avkommor ska bli exemplariska eller att alla blir "dum i huvudet"
Håller med dig, dom blir ju faktiskt till en viss del vad man gör dom till:) .

Det spelar ingen roll om både far o mor varit tokiga. Tamlin hade varit världens underbaraste föl ändå. Jag har varit med om det här förr. :angel:

hofi skrev:
Det spelar ingen roll om både far o mor varit tokiga. Tamlin hade varit världens underbaraste föl ändå. Jag har varit med om det här förr. :angel:
Så klart han är:love: . Han är ju min:cool:

Min lilla fröken är inte ens hård i humöret, hon är bara världens näst goaste.. :love: Ändå var jag väldigt orolig över henne ett tag då hennes mor inte hade ett alltför trevligt sätt många gånger... Men det kanske är så att minus och minus har tagit ut varandra så därför har hon blivit en plussare...:idea: :D

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 977
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 202
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 167
Senast: Amha
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka