Jag har blivit med kallblods travare!!!

Sv: Jag har blivit med kallblods travare!!!

okej allihopa!! nu ska ni få se honom!!(jag är Russinas barn)

P1000205.jpg

http://i8.photobucket.com/albums/a31/zanmiguel/P1000202.jpg

http://i8.photobucket.com/albums/a31/zanmiguel/P1000214.jpg

visst är han söt??

Välkommen in i trav-världen med rätt sorts travare! *bugar* ;)

Btw, så har vi också en efter Brännapål, hon är 2 nu, en fin travare med mkt humör!
Hoppas att det går bra för er!

Grattis till det söta fölet!:) Jag äger själv en kallblodstravare E. Lappello! Dom är allt bra underbara!!:love:

Tack... Ja han är bra söt... Hoppas att han blir lika bra som han är söt nu... Det ska bli väldigt spännande i alla fall. Det spelar faktiskt ingen roll om han springer in massa pengar eller inte. Jag tycker bara att det ska bli kul att prova travet... Det är som en helt ny värld för mig (inbiten ryttare som jag är):)

Cismon skrev:
Välkommen in i trav-världen med rätt sorts travare! *bugar* ;)

Btw, så har vi också en efter Brännapål, hon är 2 nu, en fin travare med mkt humör!
Hoppas att det går bra för er!
Jag tackar!:)
Jag har förstått att många efter honom har humör, men det är nog ingen nackdel. Många av de bästa har ju mycke attityd:cool: . Får hoppas att min håller sig någorlunda lugn eftersom jag helst vill ha kvar honom som hingst (barndoms dröm.."svart hingst":angel: )

Men visst ser väl han ut att tänka bli bork???
Har fattat det som att det är stona som har en del humör medans hingstarna har varit lätthanterliga... Mitt sto är dock riktigt bra i humöret, det negativa i hennes sätt tycker jag kommer i rakt nedstigande led från hennes mor..:angel:

Sissan skrev:
Men visst ser väl han ut att tänka bli bork???
Har fattat det som att det är stona som har en del humör medans hingstarna har varit lätthanterliga... Mitt sto är dock riktigt bra i humöret, det negativa i hennes sätt tycker jag kommer i rakt nedstigande led från hennes mor..:angel:
Jag trodde också att han skulle kunna bli bork, men där fölpälsen är borta är han svart... Men inte gör dig mig något om han blir bork:love: . Jag menar pappan är ju inte ful:love: ...
Skönt att höra att hingstarna är bra i humöret. Man vill ju inte ha en hingst med för mycket humör.

Vilken liten sötnos! :d Vill också ha en...
Tror att allt kommer att gå jätte bra!:D

spännande å se vad din får för humör ;) ser dock fin ut!

ett sto ur Brännapåls första kull finns inte kvar i livet pga sitt humör, modern till den är syster till Jossan G.T's mamma, hon och hennes bror är hanterbara iaf :) fina också! borkar båda två

Tror kanske inte att man ska skylla Brännapål för humöret på det stoet...:crazy:

jag skötte brännapål när han tävlade hos kent åkerlund!! han va en fantastiskt häst! men hingstig som få.. han va så sööt. kents hund brukade gå med han till hagen. han höll själv grimskaftet. då var bränna snäll som en hund!! haha dom älskade varann... :love: vad kul att det finns så många här som har avkommer efter han! fint föl!!

Kul att se att nån har nåt positivt att säja om han.:bow: Jag har bara fått höra att han var tokig och sparkade kusken ur sulkyn..
Men snygg är han då så att det räcker till...:love:

Sissan skrev:
Kul att se att nån har nåt positivt att säja om han.:bow: Jag har bara fått höra att han var tokig och sparkade kusken ur sulkyn..
Men snygg är han då så att det räcker till...:love:
jag har aldrig vart med om att han sparkade oss ur vagn, kan ha gjort det i sina tidgare dar. usch det var längesedan nu så jag kommer inte ihåg så värst bra men han kan ha gått med slaggjord i början av "min period". men han var inte tokig!!!! men det var ju hetta i han. men helt underbar att hålla på med.

Näe, jag vet inte när det hade hänt men de flesta som hörde att man betäckte med han idiotförklarade en då snabbt just på grund av den anledningen. Sen fick jag höra året efter av en som sett händelsen att nåt hade hänt, de hade sett på hästen att nåt var fel långt innan han slog. Så de sa att det var inte hästen som var tokig eller nåt utan det där hade haft en orsak.. Det var faktiskt riktigt skönt att höra!:banana:

det har jag inte gjort fullt ut ;) men har hört att han har gett en del skarpa

jo men folk gillar ju att snacka skit om hinstar som dom själv inte har betäckt med. har det hänt att en hingst har lämnat ett skevt för eller ett tokigt föl så är helt plötsligt ALLA efter den skeva eller tokiga! typiskt... snacka om att altid göra en tupp av en fjäder (eller är det en höna??haha)

har förästen kollat på en segertavla nu från ahn å han har inte slaggjord på den. konstigt att nån skulle sätta sig i kort sulky bakom en tokig häst! :D

Ja men Johanna(visst hette hon det?)var väl inte bara skarp....:angel:

Kul att få höra nåt man verkligen ville höra!!:banana: :bump:
Åh vad jag tycker om dig!!:bow: :D

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 977
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 202
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 167
Senast: Amha
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka