Jag förstår inte?

S

sandrabjelkelov

Igår var jag på crousing och såg hur många som helst som var där med sina hundar tycker det borde vara plågsamt för dem då det inte direkt är tyst på crousingar och sedan med alla fyllon och allt glas överallt, jag tycker själv att har man hund stannar man hemma eller lämnar hunden hemma men såklart inte hela natten.
Såg en hund som högg och skällde efter folk som gick förbi och han gillade uppenbart inte alkohol påverkade människor så varför släpa din hunden?
Jag har hund för min egen skull och har valt det själv därför får man avstå från vissa saker tycker jag, därför var jag bara där i 5 h sen åkte hem och förstår mig inte på sånna som lämnar bort sina hundar varje helg till hundvakt för att de ska ut och festa sjukt egentligen.
Vad tycker ni? Måste bara skriva av mig för att jag var så upprörd igår.

Sv: Jag förstår inte?

Håller me dig fullständigt, hundar har inte där att göra dom kan ju skada sig på glaset eller bli otrygga helt enkelt, man får skaffa hundvakt om man ska festa hela natten....

ja precis, såg tom en valp som en väldigt full tjej gick och bar på, fy fan säger jag bara!

Herregud en valp :eek: ja man får ju hoppas den blir hund igen, visst man ska miljöträna valpen men på cruising nja känns ju inte som de bästa alternaivet..

ja och absolut inte med en full ledare, var nog en 14 veckors valp.
vissa ska inte ha hund!

Hum, fast tja jag skulle i nyktert tillstånd kunna åka på en sådan tillställning med min vovva, dock kanske man får avblåsa allting om man märker på hunden att den inte trivs...

...finns ju de hundar som inte bryr sig om buller och bång! Dock är det ju onödigt att ha med den på kvällens bravader, då de är fylla och krossat glas, men under dagens "mönstring" är det okej (enligt mig) så länge det inte är så trångt så hunden ej kan röra sig... (är bara van med vårmöstring här hemikring och de är inte direkt trängsel...)

Beror ju mkt på hunden! Vår förra hund brydde sig inte ett jota om oväsen och fanns det något hon verkligen älskade så var det folksamlingar och jippon! Hon var ofta med på liknande tillställningar och hon stormtrivdes. Sedan blev hon döv när hon var åtta (troligen efter en envis otit) så efter det fick hon även hänga med mig på rockkonserer! Folk höjde på ögonbrynen men hon var en mkt lycklig hund! Givetvis höll jag mig nykter (körde ju oftast och om jag inte körde blev det ändå max en öl)

Nuvarande fjantbollen är en otroligt trygg hund i sig själv och bryr sig inte om folk alls. Han är dock onödigt ljudkänslig (försöker träna bort det, är ju tänkt att han ska klara ett spårprov!) så han hade nog fått stanna hemma. Men jag har hund för att ha med! Min hund är en "vara med hund", så långt det öht är möjligt lever vi efter devisen; där jag är är min hund (och jag anpassar inte mitt liv överdrivet mkt efter honom utan han hänger på på det mesta!)

Skulle aldrig ta med mej min jycke på liknande. Han skulle klara det utan problem gällande folk o rörelse. Han är lite halvdöv och väldigt lydig. Men fyllesvin och glas splitter klarar han sej utan.. Jag va oxå på crousing på lördagen. Själv såg jag inga hundar. Men hade reagerat som du om jag sett det.

Vad som jag kan tycka är värre är då jag va på dragracing i S-vall. När Nitrobilarna drar iväg så kan det göra ont i öronen även om man har öron proppar i och marken vibbrerar ordentligt. Speakern varnar alla innan de bilarna startar. Ändå har jag sett hundar krypa ihop och man kan se hur de piper av smärta i öronen. Det skär i hela mej och jag blir så vansinnigt arg.

Jag absolut, vissa hundar gillar det säkert, men en liten valp ska inte behöva vara med ute klockan 2 på natten med en full matte/husse och skäller och hugger en hund mot andra människor ute så trivs den nog förmodligen inte där.
Visst kan man ta med hunden men jag gör det inte, varken dagtid eller kvällstid när jag vet att ljudet av motorerna är så höga, är det skadligt för en människa med ett sådant ljud är det nog förmodligen det för en hund också.

okej, mina hundar älskar också människor men jag vill inte förstöra deras hörsel för det. och jag tycker tvärtom jag anpassar mitt liv efter mina djur, jag kan inte vara ute och festa en hel kväll då jag ska upp och fodra hästar och orka med hundarna och de ska inte behöva ta hänsyn till att jag vill vara ute, jag skaffa hund för att jag ville och det gör att jag är hemma med dem på helgerna och är jag inte det är sambon hemma med dem.

tror vi var på samma crousing, bergsjö :)? jag såg hundar överallt ja.
nej som sagt mina stannar hemma dom så anpassar jag tiden och kommer hem till dom istället.
precis ser också många hundar på dragracing sjukt egentligen deras barn får ha hörselkopor men varför inte tänka på hundarna?

Ärligt så har jag sett ungar utan hörsel skydd på dragracing oxå:cool:.. Blir lika förbannad då oxå.. De kan inte heller skydda sej mot ojuden.
Jag hade hörselsydd hela tiden. Men hade ändå ont i öronen då jag åkte därifrån..

Jag är nog glad att jag inte såg nån hund.. Jag är dum nog att säga vad jag tycker.. Och sånt brukar ytterst sällan uppskattas även om jag försöker vara trevlig:cool:..

Ja samma crousing va vi nog på.. Bor ju intill smeten. Blir jag borta länge på crousing åker jag hem emellan för att rasta honom. Skulle aldrig ta med honom på dylikt. Då stannar jag hellre hemma.

haha, ja sant som det är sagt. ja jag vad nära att säga till jag också, men sambon stoppa mig, när jag väl börjar så kan jag bli lite otrevlig när jag blir upprörd :P.
ja men precis, ska några från kompis gänget åka och vara på crousing i tex söderhamn och blir borta hela natta så stannar jag hemma så är det bara, jag skaffade hundarna för min skull inte för att de ska sitta själv eller med ngn hundvakt.

Fast jag har inga problem med hundvakt.. Min hund bryr sej inte. Och oftast så är det min bror som oxå varit husse åt honom som är vakten. Men även annat folk går bra. Bara de träffat honom några gånger så han lyssnar på dem.:angel:
På småfester har jag tagit med honom. Men det ska inte vara snorfulla fester utan städat och lite seriöst folk.

Men har man skaffat hund så ska man se efter hundens bästa.

Precis, nä men absolut inte men de finns vissa som lämnar bort sina hundar varje helg, det tycker jag är fel. Har än så länge inte behövt haft det på mina men är väldigt kräsen så får se om det finns någon som passar, sen så är tiken lite speciell också. Hanen skulle jag kunna lämna till vem som helst, han bryr sig inte.
Har du häst också? Lite trådkapning kanske :P

Både jag och pojkvännen är hund- och motormänniskor.
Dock lämnar vi ofta hundarna hemma alt. har hundvakt åt dom när vi är väg på motorarrangemang, särskilt nu när det blir varmare.

Dels gillar få hundar fylla.
Sen så kastar folk otroligt nog glasflaskor även på bilarrangemang även om fylla, glas och bilar inte hör ihop. :crazy:

Nej hundarna får för sin egen skull stanna hemma istället för det mesta om vi inte är iväg på något lugnt arrangemang.

Ja precis å tycker jag också, min sambo gillar även motorer men jag stannar hellre hemma så då är jag hemma med djurena istället.
man får helt enkelt välja tycker jag hunden ska inte bli lidande för att jag vill vara ute på nätterna.

Vi har alltid vår hund med på cruising! :o Om vi pratar om bilcruising alltså?

Han ÄLSKAR att åka ut med jenkaren och kolla på folk. Däremot så är ingen av oss onykter och vi spenderar all tid i bilen, eller på promenad i någon skog intill eller liknande. Stadspromenader förstår jag mig inte på.

Att man är onykter när man har ansvar för en annan varelse, om det så är katt, hund, häst eller barn, är inte acceptabelt på något sätt. Att man undviker att gå på platser som är opassande, dvs med våldsamma människor, glassplitter på marken, etc, är ju en självklarhet.

Livet på en pinne
php4heoiy.jpg

Jag skulle aldrig lämna hunden hemma. Han är med oss vart vi än går, om det finns möjlighet, och en fest utan honom kan vi lika gärna vara utan. Dessutom älskar han att följa med på allt vi tar oss för. Jag har aldrig varit med om att någon slängt saker under cruisingarna eller försökt skada varken honom eller bilen. Tvärt om tycker jag att hunden bara skapar leenden hos folk. :) En riktig glädjespridare.

Senast ändrad:
Sv: Jag f?å²*inte?

Kan tillägga att vi har ganska ljudlig V8 i vår bil. Men hur mycket kan man gasa på en cruising? Man bjuder på lite ljud vid ett par tillfällen, men i övrigt rullar man ju mest på tomgången.

På platser där man streetracar och annat bör man ju dock inte ha med sig hund kanske. Såvida den inte är döv eller liknande.

Kanske pratar vi om olika typer av cruising.

Jag menar inte bara billjud, de börnar ju och människor skriker och hoar, visst din hund kanske gillar det, men de jag såg gjorde inte det.
jag lämnar mina hemma, vill inte att en massa okända fyllon hälsar på dem.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 227
Senast: Milosari
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 248
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 730
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka