jag får inte sova! :(

Sv: jag får inte sova! :(

Mina tre får ibland finna sig i att bo i kök/hall/badrum på nätterna just för att de har rally och jag behöver sova.

Andra gnäller mer på allergi tycker jag ;)

L_V, går det inte att ge honom mer plats än bara toan? Mina har som sagt allt utom sovrum/vardagsrum att röja runt i, fast nu ligger de i sängen allihopa :love:

Om du konsekvent puttar ned honom så borde han tröttna och då finns det ju ingen anledning att han ska behöva bo i badrummet. :)
Du bor väl redan ganska litet har jag för mig? Då behöver en ensamkatt allt det utrymme den kan få. Passa på att köpa en sele så snart som möjligt så du kan börja vänja honom vid den, med en promenad om dagen borde han kunna kanalisera sin energi bättre. Har du en laserpekare förresten? Det brukar dem flesta katter älska och efter dem har rusat runt i en kvart så brukar även dem vildaste lugna sig. :D Går att köpa på claes ohlsson bl.a.
Hoppas du får sova gott i natt!

Frågor man bör ställa sig innan man skaffar ett djur är:

* vilka behov har djuret?

* kan jag tillgodose dem?

Tänkte du alls på t ex hur du skulle lösa övergången från ute- till innekatt för katten?

Att stänga in katten på toa på natten... jag blir mållös:crazy:

Jag betvivlar starkt att TS planerar att ha det som permanent lösning.

Här får hundar och katter ibland husera i badrum och kök nattetid (ca 25 kvm att röra sig på) när de är riktigt jävliga och igång, jag kan inte stänga sovrumsdörren för då hör jag inte om dottern vaknar i rummet intill, och det är inget de lider märkbart av, dock har jag ingen ensam katt utan här finns sällskap, men i en övergångsperiod eller då och då tycker jag inte att det är något att hetsa upp sig över.

Hoppas du får sova inatt vännen.....
thconsoling1.gif

somnade tillslut...vaknade vid halv 8 gick o hämtade tidning o katt sen låg vi o myste :)
han verkade inte värst påverkad iallafall, det var skönt!
naturligtvis ser jag inte detta som en permanent lösning! absolut inte! bara det att jag behövde få sova o nu har jag även köpt sele så han sel-tränades lite grann igår kväll, planen är ju som sagt att han ska få komma ut så han blir lite mer stimulerad:)

ska även ta tag i fotbitar delen m.h.a vattenflaska o hoppas på det bästa, i värsta fall får jag väl sova med tjockistofflor ett par nätter så jag inte känner men kan "ta honom på bar gärning" iallafall...o hoppas det hjälper. håll tummarna!
jag vill ju lösa detta för jag tycker så HIIIIMLA mkt om min lilla kissegubbe! :love:

i natt orkade jag inte stänga in honom så han fick vara ute, utrustade mig med vattenflaska o tjockistofflor utifallatt.
men han hade lekt så mkt på dan (ÄNTLIGEN!) så han var så lugn hela natten! hoppas det håller i sig :D
i övrigt är han t.om. gosigare än han varit hittills så jag tror inte han led så mkt av 2 nätter i "arrest"...

Här kommer en som har haft en del omplaceringskatter med diverse problem.

-Mitt råd är att lära honom vad ett nej betyder..knäpp med fingrarna samtidigt.Har funkat på alla mina.
-Var konsekvent med vad som gäller
-Träna med att han får ha sele på sig inne och när det går bra så sätt på kopplet och när det går bra så ta ut honom på en lugn plats osv.
-Det finns massor med avtiveringslekar för katter...små bollar du kan stoppa godsaker i så rullar dom ut genom hål.Kika på djuraffärerna.
-Jag tror inte på att bassa dom med vattenflaskor osv...lättare att lära dom ett ord...man kan inte alltid ha vattenflaskan tillhands."Bassning"ska ske direkt och inte en sekund senare då katten för nåt fel.

Ev skaffa en kattkompis.Ta en unge som han får vara med och "uppfostra" en katt i lika ålder kan han nog känna sig hotad av.

Återkommer om jag finner fler ideer.

tack! :bow::bow:
han lyssnar på "nej" eller "ähumm" men försöker ändå efter ett tag...lilla fulingen :D men jag tror säkert han lär sig med tiden :)

godis äter han inte, inte blötmat heller :eek:
ska få några bitar av en annan sort som brorsan har o se om det funkar med den :) annars kanske det går lika bra med torrfoder?

han tyckte det var buskul att leka med råttan o ha "hoppträning" :D så leksaker verkar funka.
koppeltränas gör han så han ska få komma ut när han blivit mer trygg med det :)

haha :D
ja han är sjukt söt min lille skrutt :) hoppas han fortsätter hålla sig lugn nu o att det var nån tillfällig knäpp han fick bara :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: animalasia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 139
Senast: IngelaH
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 104
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet