Jag de Bellouets svenska tvååringar

Natasja

Trådstartare
Är det någon som sett någon av "Jaggens" svenska tvååringar? Är det positiva eller negativa toner om dem? Såg att han har ganska många avkommor med till elitauktionen i år!

Sv: Jag de Bellouets svenska tvååringar

Jag har sett ett par. Är inte direkt superimponerad för jag tycker de är lite "fula" (alltså de är inte vackra som tavlor - inte ädla alltså). Men det är väl inget fel med det i och för sig. Bara det att jag gillar vackra hästar. :D

Har ju själv dräktigt med honom (ska föla när som helst), så vi får se vad som kommer ut.

Fast han var ju ful själv med,så det kan ju inte vara någon överraskning.

Nej det tycker inte jag att han är. Han är inte vacker som en tavla, men han är inte ful för den sakens skull (som en del avkommor är).

jag såg en som ettåring i höstas fast det var bara ett litet tag efter auktionen, så jag kommer inte ihåg så mycket.. men den var rätt så fin tycker jag :)

Hoppas bara att det nu inte kommer en hel kull Bulldozers.... Kanske effektiva men inte vackra....

Jag har sett ett par. Är inte direkt superimponerad för jag tycker de är lite "fula" (alltså de är inte vackra som tavlor - inte ädla alltså). Men det är väl inget fel med det i och för sig. Bara det att jag gillar vackra hästar. :D

Har ju själv dräktigt med honom (ska föla när som helst), så vi får se vad som kommer ut.
Det tycker jag inte Jaggen är heller... Fast jag kan inte riktigt sätta fingret på vad de e som jag inte gillar.

Hoppas bara att det nu inte kommer en hel kull Bulldozers.... Kanske effektiva men inte vackra....

Jag tycker Jaggen är en fantastisk häst, kanske inte vacker men otroligt imponerande.

Jag har hellre en som vinner än en som är snygg. Erik Adielsson skulle köra min gammelpålle på Åby, hästen var rätt bra i ordning och hade radat upp bra prestationer, dock hade han ingen eller bara en vinst i raden (kommer inte ihåg exakt). Min skulle gå i ett av de tidigare loppen och jag höll på att spänna för och pratade med Erik. Då kom en man och frågade när Erik kunde värma hans häst som han skulle köra senare på kvällen. Ja sa Erik, tittade på mig lite frågande… Den här vinner jag inte med va? Nej, det blir nog svårt och så gjorde de upp att han kunde värma direkt efter min pålles lopp. Erik vände sig om, tog ett steg tillbaka, tittade på pållen och sa: Men hade det varit utställning, då hade vi haft toppchans :rofl:

Hur gick det då? Han var 3:a :D

Jaggen har enligt blodbanken 22 svenska tvååringar, varav 77% är i proffsträning! Har någon sett om någon gått premielopp?

Angående 560 kg tycker jag att det är ganska mycket, har vägt några travare, varav några över 165, dock har jag inte träffat på någon i tävlingkondition över 520 kg.

Men det vore intressant att höra lite mer om vad travarna väger i tävlingskondition. T ex en sådan som Moni Maker, hur mycket vägde hon? Den lile Derbyvinnaren Jet Ribb (149cm) har jag för mig vägde runt 400 kg!

Ni som väger era travare skriv gärna och tala om!

Tänkte kanske inte enbart på vikten när jag kallade Jaggen Bulldozer... Har ni sett honom framifrån i full aktion ? Snudd på skrämmande syn

min märr vägde 301kg i maj som 1åring... enl vet roneus idealvikt då

Där jag jobbar så fick vi en efter jaggen. Han är två år nu och går tydligen mycket bra, har ej premat men det kommer nog snart.. Rätt så grov är han men ful är han inte.. Men ett jävla humör har han. Har en massa bilder i datorn, ska se om jag kan lägga in nån på honom.

Jag har inte sett någon tvåring men vi har en ettåring efter han. Han är stor, och har faktiskt lite utstrålning. Men han är riktigt tuff var ett för jä.... att få i vagn. Han går nu på hingstbete och de andra ser väldigt små ut.

jag har sett en :P
Frenchwoman - tror att hon stavas så...

stod hos en profftränare på färjestad för inkörning..... Jag var med första gången hon hade vagn bakom...

nu står hon uppe hos lökene hos gooparna :P

Jätte fin märr ... iaf när hon stod inne på banan :P

:rofl:

Men det vore intressant att höra lite mer om vad travarna väger i tävlingskondition. T ex en sådan som Moni Maker, hur mycket vägde hon? Den lile Derbyvinnaren Jet Ribb (149cm) har jag för mig vägde runt 400 kg!

Ni som väger era travare skriv gärna och tala om!

Vet tyvärr inget om Jaggens avkommor, men lägger lite försiktigt in min pålles vikt. Vägde honom på våg flera gånger när han var aktiv. 153 cm och 415 kg (nä, nån tungviktare har han aldrig varit)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 720
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 489
Senast: ako
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 972
Senast: valpköpare
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III