Jag blir så förbannad!

Sv: Jag blir så förbannad!

Det var väl inte riktigt det jag syftade på kanske..

Jag läste en notice som satt uppe på BK som fick mig att tänka till både en och två ggr.
Där stod det att polisen i Stockholm vid flertalet tillfällen fått in anmälningar om hundar som blivit stulna utanför affärer när husse/matte varit inne och handlat.
En hundtjyv hade dom kommit på spåren och hittade hunden med ihoptejpade ben just som dom skulle bussa sina kamphundar på den.

Dom hundarna är det synd om, så jag skulle aldrig lämna min hund utan uppsikt det kan jag lova! Vad du gör är på ditt samvete!

men gud vad hemskt! :eek:

nej, jag kommer nog aldrig lämna min hund utanför affären..
har ofta gjort det med mina andra hundar, men just pga av det många skriver m stölder osv så kommer det aldrig hända igen...

tänk om hon skulle bli stulen o hamna hos nån som vill få henne o kampa, lr för all del som du skriver, bli "offer"..

*Ju mer jag lär känna människor, desto mer älskar jag min hund*

Nu skulle jag aldrig lämna mina hundar uppbundna ens en minut i stan...men jag har glatt tagit med dem till uteserveringar. Där händer på vissa ställen att hundarna endast är välkomna utanför staketet. Jag själv sitter då 50cm ifrån på insidan.

Mina hundar kan ligga och koppla av och kika på folk samt dela mitt fika. Ser inget problem med det. Tycker snarare det är bra att man kan ta med sig hundarna ut på stan.

Eneby har jag varit i, men det är ju på andra sidan stan.. så d tar ju en stund att åka.. och framför allt, rätt bökigt att åka med en stor syskonvagn och valp :crazy:
Finns det ingen annan lite mer i närheten av Hageby/Ljura?

Jag binder inte mina utanför affärerna pga stöldrisk och pga att dom skrämmer skiten ur folk som går förbi med sitt evinerliga skällande.

jag tar med dom på saker och ting tex fik och så men aldrig aldrig att jag skulle ta med om det var varmt elelr om jag inte kunde ha min hund direkt intill mig....

Ja det är ju det jag syftade på, att lämna hunden ett par minuter dör den inte av. Men tänk OM den blir stulen. Usch hemska tanke..

Fast att ett barn vurpar över hunden eller skrämmer den,eller att en lös aggressiv hund rusar på ens hund går snabbare än ett par minuter.

Nu skulle jag aldrig lämna mina hundar uppbundna ens en minut i stan...men jag har glatt tagit med dem till uteserveringar. Där händer på vissa ställen att hundarna endast är välkomna utanför staketet. Jag själv sitter då 50cm ifrån på insidan.

Mina hundar kan ligga och koppla av och kika på folk samt dela mitt fika. Ser inget problem med det. Tycker snarare det är bra att man kan ta med sig hundarna ut på stan.

Fast det kanske är lite olika från hund till hund :laugh:

Sen är det en väsentlig skillnad på att ta med hunden vid enstaka tillfällen, än att ta med sin hund upprepade gånger i veckan. Ställa hunden utanför oavsett årstid. Gå IN och fika i tilmtals.. Det tycker inte jag är ok iallafall. Måste promt hunden med så finns det ju faktiskt fik som är utomhus där hunde gärna får följa med och sitta vid bordet.

Eneby har jag varit i, men det är ju på andra sidan stan.. så d tar ju en stund att åka.. och framför allt, rätt bökigt att åka med en stor syskonvagn och valp :crazy:
Finns det ingen annan lite mer i närheten av Hageby/Ljura?

Det finns en jättefin i navestad om det kan vara nåt. Dit går jag ibland.

Att man bor på mindre ort är ingen ursäkt, det är urbota dumt att binda hunden utanför en affär och gör man det förutsätter jag att den är så pass uppfostrad att den faktiskt sitter tyst och snäll tills matte/husse kommer ut igen. Kommer en främling fram så visst, råskäll, men inte annars.

Här binder folk sina hundar i cykelställen. Sådär halvkul när man har cykel med sig. Ok om hunden står i ena änden men när hela stället är fullt med kanske 3-5 hundar är det inte kul.

Är inte hundrädd men får endå sitta och vänta tills hundägaren behagar komma ut och ta sin hund,att knö mig in mellan 2 främmande hundar för att få ut min cykel känns inte säkert speciellt inte med en 3 åring som skall upp på barnsadeln.

Att man bor på mindre ort är ingen ursäkt, det är urbota dumt att binda hunden utanför en affär och gör man det förutsätter jag att den är så pass uppfostrad att den faktiskt sitter tyst och snäll tills matte/husse kommer ut igen. Kommer en främling fram så visst, råskäll, men inte annars.

Min hund skällde i början. Efter ett par minuter så slutade hon, men skällde ifall om det kom någon okänd människa som skulle gå förbi.

*kl*

stackars hund!
aja, nära där jag bor fins det en videokiosk. När ägaren jobbar där sitter hunden bara utanför. Han kanske går och kollar till den 1 ggr i timmen.
-.-'

DET SUGER!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
393
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 737
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 379
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX