Jag blir så förbannad!

B

bestatjejen

Jag blir så himla arg så jag kokar. Måste bara avreagera mig :angel:

Jag går förbi ett fik varje dag på väg till jobbet. Det ligger mitt på drottninggatan här i Norrköping. Det är våran "main stream" för er som inte vet. Förbjudet för bilar men spårvagnar och tusentals människor passerar varje dag.

Var och varannan dag sitter det fast hundar i det stänglset, medans husse/matte är inne och fikar timtals. Dte brukar sitta en stor söt blandrashund där, vars husse enbart har som snoppförlängare ( mm jag vet otroligt fördomsfullt men vad sak man tro när man ser hunden ligga utanför cafet nästan dagligen eller följer efter husse när han går och spänner på stan. Hunden ser så otroligt ledsen ut där han sitter på asfalten, medans massor med människor strömmar förbi.

Idag var det en annan hund, troligen nåt med amstaff i.
Den hade lagt sig ner med sträckt koppel och gömde sig i tassarna. Att den låg bekvämt där på den stenhårda trotoaren är väl knappast troligt. Matte/husse hade iallafall bemödat sig att ställa fram en vattenskål så besöket verkade ju bli långvarigt.

Asså jag blir så arg, varför i hela fridens namn tar man med sig hunden till ett sånt cafe? Varför kan man inte lämna hunden hemma alt gå till ett cafe som tillåter hundar. Varför lämnar man hunden sittandes utanför så länge? Helt sjukt.

Åhh jag önskar att jag hade kurage att gå in och fråga vem som har hunden. Och fråga hur h*n tänker!!

Nu har jag avreagerat mig!

Sv: Jag blir så förbannad!

Varför är detta så vanligt i Norrköping? Har själv bott där så jag vet. Alltid var det hundar bundna utan för affärer och krogar. En gång satt det utanför Bishop arms en boxer hela eftermiddagen. Kallt och regnigt var det också. Lämna hundarna hemma i stället. Där har dom det skönast.

Varför är detta så vanligt i Norrköping? Har själv bott där så jag vet. Alltid var det hundar bundna utan för affärer och krogar. En gång satt det utanför Bishop arms en boxer hela eftermiddagen. Kallt och regnigt var det också. Lämna hundarna hemma i stället. Där har dom det skönast.

Ja jag vet faktiskt inte..

Skulle själv aldrig lämna min hund utanför vare sig fik eller bar eller affär. Usch det är så sorgligt att se hundarna. Man känner sig maktlös liksom..

Jag skulle ALDRIG i dessa tider lämmna min hund bunden utanför fik,mataffär m.m. Så mycket stölder som är nu så tar jag inte den risken!

Det är nog stöldrisken som är överhängande. Hunden far ju inte illa av att stå uppbunden en liten stund men risken idag är att någon stjäl den.

Att däremot sitta uppbunden timme efter timme tycker jag i princip är djurplågeri.

Mvh

Tora

jag lämnar mina hundar utanför affären när jag köper cigg. Så är det synd om dom nu eller?

Det var väl inte riktigt det jag syftade på kanske..

Jag läste en notice som satt uppe på BK som fick mig att tänka till både en och två ggr.
Där stod det att polisen i Stockholm vid flertalet tillfällen fått in anmälningar om hundar som blivit stulna utanför affärer när husse/matte varit inne och handlat.
En hundtjyv hade dom kommit på spåren och hittade hunden med ihoptejpade ben just som dom skulle bussa sina kamphundar på den.

Dom hundarna är det synd om, så jag skulle aldrig lämna min hund utan uppsikt det kan jag lova! Vad du gör är på ditt samvete!

Det är nog stöldrisken som är överhängande. Hunden far ju inte illa av att stå uppbunden en liten stund men risken idag är att någon stjäl den.

Att däremot sitta uppbunden timme efter timme tycker jag i princip är djurplågeri.

Mvh

Tora

Ja det är ju det jag syftade på, att lämna hunden ett par minuter dör den inte av. Men tänk OM den blir stulen. Usch hemska tanke..

Jag jobbar på ett av fiken med uteservering, mittemot "Fräcka" (Lind*hl's :angel:) men jag gissar att det fiket du menar ligger lite längre ner? Hos oss är det mestadels småvovvar som sitter i mattes knä och det är jag glad för. Finns ingen anledning alls att ta med vovven och binda fast den i timmar, dels på grund av värmen och dels på grund av stöldrisken. Dessutom, hur kul är det för hunden? :confused:

Jag jobbar på ett av fiken med uteservering, mittemot "Fräcka" (Lind*hl's :angel:) men jag gissar att det fiket du menar ligger lite längre ner? Hos oss är det mestadels småvovvar som sitter i mattes knä och det är jag glad för. Finns ingen anledning alls att ta med vovven och binda fast den i timmar, dels på grund av värmen och dels på grund av stöldrisken. Dessutom, hur kul är det för hunden? :confused:

Aha jobbar du där!! Då måste jag sett dig, jag jobbar i samma varuhus :angel:

Nä det är inte hos er utan bredvid en viss sportsbar...

När jag ser en hund kopplad utanför en affär,så går jag helt enkelt in och efterlyser ägaren,jag ropar högt och tydlig "vem har en hund bunden utanför affären ?"
Ägaren identifierar sig och då säger jag att det var tur att jag råkade vara utanför ,för en kille hade just försökt att stjäla hans hund !
Gissa om det blir fart ut på ägaren !
Garanterat lämnar han inte sin hund utanför affären fler gånger !Naturligtvis informerar jag vederbörande om hur vanligt det är med hundstölder.
För övrigt så kan en hund-stöld ske på 2 minuter,så att man lämnar hunden "bara" några min.är i det avseendet irrelevant.
Tänk på att varje gång ni ställer er hund utanför en affär så inbjuder ni tjuven att stjäla er hund och gå ett hemskt öde tillmötes-
Det vill ni väl inte ?
Dessutom så kan barn gå fram till en kopplad hund,för att klappa den,hunden känner sig trängd ,och biter barnet .-Och hunden blir boven i dramat !
Så för HUNDENS skull--lämna den hemma!

finns nog ingen som går fram till henne när hon skäller så himla mycket. visst stor handlar jag så får dom vara hemma.

En hundtjyv hade dom kommit på spåren och hittade hunden med ihoptejpade ben just som dom skulle bussa sina kamphundar på den.
:eek:

Men fy fan. Undrar om han lyckats nångång...fy tusan vad otäckt. Jag ser bilden framför mig. Stackars hundar. Ungefär som en grej jag såg en gång på tv, där dom gjorde tillslag mot nån som hade massa Pitbulls. När dom omhändertog hundarna hittade dom plötsligt en liten fluffig vit hund, helt söndertuggad från topp till tå. Den levde knappt. Det visade sig att: denna lilla hund hade Pitbullhundarna fått träna på. Man blir ju bara så ledsen.

Jag lämnar då ALDRIG min jycke utanför nån affär, och heller inte i bilen. Det har hänt här i Göteborg att folk brutit sig in i bilar och stulit hundar. ENDA gången jag kan binda henne är när jag KLART och TYDLIGT ser henne hela tiden genom fönstret. Och det gör man endast i våran lilla tobaksaffär här på torget. Ta med mig hunden ner å handla på Hemköp skulle jag aldrig göra...där ser man inte hunden alls. Jag KAN gå in i förbutiken, för då kan jag se henne. Och vad gör folk då ?? Jo, sträcker fram fingrar/händer och försöker klappa BARA för jag binder henne nära ingången. Varje gång hoppas jag på att hon ska naffsa ärligt talat, men det är hon för mesig och snäll för.!!!

Jag tycker att folk MÅSTE BÖRJA TÄNKA vad som faktiskt kan hända och inte ignorera att: det händer aldrig mig eller i denna stad. Detta är inte 1700-talet längre, utan nu stjäl dom ju hundar till höger och vänster och säljer dom till olika plågsamma saker. Och det där med de jävla fika-folket finns ju här med...Vad tusan ska hunden med på fiket för ? För att matte och husse känner sig som en GOD hundägare för dom har traskat HELA långa vägen ned dit ?

Senast ändrad:

Det har jag oxå reagerat på, det sitter ALLTID hundar fastbundna på drottninggatan eller mellan galleriorna, oftast är det samma hundar som sitter bundna med, och kan sitta i timtals. :crazy:

Jag hade blivit flyförbannad! Man gör inte så mot sin hund eller mot något djur för den delen! Då ska man inte ha djur :mad:

Och du tycker inte att det är något problem att din hund sitter och råskäller utanför? Ser jag sånt blir jag skitirriterad.

Helt OT, men vart jobbar du då? PM:a om du inte vill skriva ut i tråden :).

När vi ändå är inne på Norrköping och hundar så tänkte jag slänga in en liten fråga..

Nån som vet vart det finns rastgårdar? Den vi har här (Hageby) är alltid så j*vla lerig och det är ju lagom kul att gå dit med en vit, långhårig hund :crazy: Eller om ni har nåt annat förslag på vart man kan gå.. Vrinneviskogen brukar vi va i, men det börjar bli rätt långtråkigt att gå där själv. Suck.

Finns en i eneby som är stor och fin med öppna ytor och träd (finns även en bänk för vovves ägare och en soptunna för bajspåsar:banana:) Men den ligger brevid tågrälset så om hunden är rädd för ljudet från tåget kan det bli lite problem, eller bra träning :laugh:

Min hund råskällde utanför affären med.

Jag bor på en mindre ort, där inte så många bryr sig. Och så binder jag inte henne precis utanför affären, så att hon stör folk

_bed_of_roses_ bor också på en väldigt liten ort där det inte finns så mycket folk över huvud taget.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
393
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 737
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 379
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX