Jag blir förbannad på denna oseriösa avel!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppfödd på anabola :down: ??? Lite fet, men jäkla vilken bjässe - men till vilken nytta kan man undra...

"Nytta" för ägaren: Stor, cool och respektgivande hund som ger ägaren en enorm bad ass status (avskyr att kamphundar fortfarande ses som en statuspryl)
Nytta för hunden: Niet, Nada, Zero, absolut ingenting. Framför allt inte ur hälsoaspekt...

"Nytta" för ägaren: Stor, cool och respektgivande hund som ger ägaren en enorm bad ass status (avskyr att kamphundar fortfarande ses som en statuspryl)
Nytta för hunden: Niet, Nada, Zero, absolut ingenting. Framför allt inte ur hälsoaspekt...
Jag blev ledsen när jag sökte på Hulk och pitbull på youtube. Finns filmer där barn får rida på honom som om han vore en häst osv :( och fet är han med kraken.

Stackarn, han är inte ens 1 år än och har redan haft 3 olika hem och nu på väg till ett fjärde :(

"Hej detta är Buster han blir 1 år 17/2 Han är blandras mellan portugisisk vattenhund och Rottweiler så han är en stor hund med mycket energi. Det är med smärta i hjärtat jag har bestämt att min älskade vän ska få ett nytt hem. Han är en väldigt glad hund men då jag känner att jag inte når fram till honom så det brister lydnaden, Han kan sitt, ligg och stilla men han har inte tålamodet att vara helt still. Han bor i dagsläget med en tik och det funkar jätte bra, han kan va dominant men är absolut inte elak, han bor även med katter men är väldigt påstridig och jagar dom så fort dom rör sig, men det kan gå att träna bort. Buster kan gå fint i kort koppel, men drar väldigt mycket i långt, har tränat länge på att få bort detta beteende men när jag inte når fram till honom så har det inte funkat.

Kravet på dig som är intresserad av att ta hand om Buster är att du ska ha kunskap och stort ledarskap, du ska bo i hus eller stor lägenhet med möjlighet för hunden att springa fritt då han lyssnar väldigt bra på inkallning. Buster älskar att få springa fritt och att vara ute stora delar av dagen, älskar att vara med överallt och att åka bil, han vill bo med en kompis! Buster ska inte behöva flytta runt nått mer då han gjort det två gånger tidigare. Han har även en känslig mage vid byte av foder i dagens läge äter han Axess och det funkar jätte bra på honom, Jag säljer honom för en symbolisk summa 3500kr Är du intresserad över att få en vän för livet så ring eller mejla mig information om hur du bor och vad du kan erbjuda denna underbara hund."

Stackarn, han är inte ens 1 år än och har redan haft 3 olika hem och nu på väg till ett fjärde :(

"Hej detta är Buster han blir 1 år 17/2 Han är blandras mellan portugisisk vattenhund och Rottweiler så han är en stor hund med mycket energi. Det är med smärta i hjärtat jag har bestämt att min älskade vän ska få ett nytt hem. Han är en väldigt glad hund men då jag känner att jag inte når fram till honom så det brister lydnaden, Han kan sitt, ligg och stilla men han har inte tålamodet att vara helt still. Han bor i dagsläget med en tik och det funkar jätte bra, han kan va dominant men är absolut inte elak, han bor även med katter men är väldigt påstridig och jagar dom så fort dom rör sig, men det kan gå att träna bort. Buster kan gå fint i kort koppel, men drar väldigt mycket i långt, har tränat länge på att få bort detta beteende men när jag inte når fram till honom så har det inte funkat.

Kravet på dig som är intresserad av att ta hand om Buster är att du ska ha kunskap och stort ledarskap, du ska bo i hus eller stor lägenhet med möjlighet för hunden att springa fritt då han lyssnar väldigt bra på inkallning. Buster älskar att få springa fritt och att vara ute stora delar av dagen, älskar att vara med överallt och att åka bil, han vill bo med en kompis! Buster ska inte behöva flytta runt nått mer då han gjort det två gånger tidigare. Han har även en känslig mage vid byte av foder i dagens läge äter han Axess och det funkar jätte bra på honom, Jag säljer honom för en symbolisk summa 3500kr Är du intresserad över att få en vän för livet så ring eller mejla mig information om hur du bor och vad du kan erbjuda denna underbara hund."

Stackars Buster... Tycker inte han låter så hemsk.... 3 hem vid ett år och inte så lydig no shit.... Tog mig tid att få min storluns lydig och jag köpte honom från uppfödaren... Axess mums... Han är bara en parvel ju som vill göra massor ju.

" Pappa är renrasig chihuahua mamma papillon/amstaff och båda finns i hemmet. I hemmet finns även en storebror från tidigare kull. Liten behändig lättlärd ras som älskar promenader och soffmys. Fler bilder mailas vid intresse."

:eek::eek::eek::eek::eek:

" Pappa är renrasig chihuahua mamma papillon/amstaff och båda finns i hemmet. I hemmet finns även en storebror från tidigare kull. Liten behändig lättlärd ras som älskar promenader och soffmys. Fler bilder mailas vid intresse."

:eek::eek::eek::eek::eek:

Ras????

BLANDRAS!!!!

Här kommer en lite udda komponerad mening men-
Hur kommer dig att folk tror att folk anser att all renrasavel är seriös?

Ja menar allvarligt hur många insatta människor anser att någon är seriös endast och enbart för att denna har renrasiga hundar? Vi har ju tidigare i tråden avhandlat att anledningen till varför blandrasavel oftast ses som mer oseriös en renrasaveln är för att det faktiskt krävs lite mer jobb att föda upp valpar som registerars inom en specifik ras (nödvändiga hälcokontroller, ev meriter osv.) än hejhopp blandningar där folk inte nödvändigtvis måste ha lagt ner en enda krona eller mer tid än vad själva parningen har tagit.
Men det är egentligen inte ett svar på varför alltid argumentet "renrasaveln behöver ju faktiskt inte heller vara seriös" kommer upp så fort det blir tal om blandrasaveln. Jag menar det är ju mer regeln än undantag att något ljushuvud kläcker ur sig den meningen? Vad vill man ha sagt med det, att en typ av dålig avel kan försvaras med att det finns annan typ av dålig avel?

Frustrationen är total.

Vet inte om ni har sett detta man jag blev så ledsen att man kan göra så mot en liten valp....
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2836885-valp-raddades-av-skogsarbetare

Känner man inget ansvar som uppfödare att se till att hunden får det bra???
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2850611-valpen-karl-lennart-blir-stockholmare

När man läser sånt här blir man så himla beklämd när man sen ser 12 nya valpar av "poppis" blandmix födas för ett så larvigt argument som "alla tikar har rätt att bli mamma".
Det är som uppfödare skitsvårt att hitta bra hem. Vissa valpköpare har verkligen talets gåva och tror det bästa om sig själva. Att lyckas hitta seriösa köpare till alla valpar är såååå svårt. Tom för de som föder upp "dyra" renrasiga hundar som borde attrahera de som tänkt igenom ett hundköp mer. Här har trots noggrannhet köpts tillbaka en valp per kull pga köpare som inte haft tillräckligt med insikt när det väl kom till kritan och man vill inte riskera att hunden hamnar var som helst.
Vissa raser verkar vara mer drabbade av oseriösa köpare. Oftast de raser som ser "tuffa" ut som olika kamphundsraser, schäfer, rottis och likande raser....gärna i en blandrasmix!

Tack och lov så verkar denna uppfödare riktigt vettig och tar sitt ansvar och ser till att denna hunden hamnar rätt:bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 605
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar