Jag behöver råd!

E

Elinka

Hej!

Jag har nyligen varit på intervju inför ett Hästskötar jobb på en islandshästgård. Jag och 3 andra tjejer skulle intervjuas och i morgon ska jag få besked om jag ar fått jobbet eller ej.

Mitt problem är att jag skulle helst vilja jobba med halvblod, hoppning eller dressyr. Om jag får jobbet, ska jag då ta det, eller ska jag tacka nej och fortsätta leta ett annat jobb? Det är många som söker hästskötarjobb och jag kan tänka mig att det är ganska svårt att få något. Ska jag ta detta, eller ska jag gå efter vad jag är mer intresserad av istället?

Vad skulle ni ha gjort?

Sv: Jag behöver råd!

var och provjobbade på en islandshäst gård en gång.
rider annars western, men tänkte att prova kan man!:angel:
tyvär gick det helt åt fanders, enbart pga stallägarn!:crazy:

fick ett par veckor senare en perfekt praktik plats som passade mig jättebra, där jag lärde mig mängder!!!:)

som sagt det kan vara värt att prova, men det ultimata är ju att hitta ett ställe som passar dig!;)

Om du kan tänka dig att göra ett bra jobb och arbetsplatsen är seriös, är det en bra merit inför vidare ansökningar. Ett jobb är ju inte permanent, det går att byta.

* Får du avtalsenlig lön?
* Är arbetstiderna OK för dig?
* Arbetsuppgifterna?
* Verkar stället fungera bra?
* Verkar hästarna må bra? Har man bra utrustning och hovvård.
* Har man tydliga rutiner kring hästarna? Vilodagar? Tillridning?

Om svaren är ja på alla frågor är mitt råd att ta jobbet och sedan efter ett halvår-år leta efter något där arbetsuppgifterna är ännu mer som du tänkt dig. Kanske trivs du så bra att du gärna fortsätter ytterligare tid. Kan du få med dig bra vitsord från en seriös arbetsgivare är det bra för framtiden.

Om du kan tänka dig att göra ett bra jobb och arbetsplatsen är seriös, är det en bra merit inför vidare ansökningar. Ett jobb är ju inte permanent, det går att byta.

* Får du avtalsenlig lön?
* Är arbetstiderna OK för dig?
* Arbetsuppgifterna?
* Verkar stället fungera bra?
* Verkar hästarna må bra? Har man bra utrustning och hovvård.
* Har man tydliga rutiner kring hästarna? Vilodagar? Tillridning?

Om svaren är ja på alla frågor är mitt råd att ta jobbet och sedan efter ett halvår-år leta efter något där arbetsuppgifterna är ännu mer som du tänkt dig. Kanske trivs du så bra att du gärna fortsätter ytterligare tid. Kan du få med dig bra vitsord från en seriös arbetsgivare är det bra för framtiden.

Håller med helt o hållet här! Tacka ja om du får möjligheten sen byt när något bättre erbjuds... :cool:

Instämmer med Sjöberga och Mudson.
Erfarenheter och goda referenser är guld värt ifall ett framtida drömjobb dyker upp. Då har du kanske mer chans att få det jobbet än om du inte hade några erfarenheter alls.
Kör på och lycka till :)
/Jezz

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 589
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 656
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar