V
vansinnet
Sv: Jag är en dålig mamma.
Du slog nog huvudet på spiken där tror jag.
Självklart så förstod jag att jag inte skulle hinna med hästen som förut, därför har jag ju skaffat en skötare som rider och fixar när jag inte kan. Men känslan av att vara fastlåst finns där ändå, och även om man var beredd på den så är det svårt att hantera ibland.
Nu har jag haft morgonfodring två dagar i sträck, och lämnat Nikki med sambon och det har varit obeskrivligt skönt. Jag har kunnat dona på i stallet i en timme utan att oroa mig (har pumpat ur då) och sen när jag kommit hem så har kärleken till Nikki kännts ännu större än tidigare, just för att jag fått vara lite för mig själv och hunnit sakna henne lite.
Läste din andra tråd om ridning, kanske känner du dej låst överhuvudtaget? och amningen blir droppen som får bägaren att rinna över?
Alla är inte gjorda för att vara "lyckliga mamman som ammar hela dagen och bara vill se bebis överallt" endel är si och andra så, det viktiga är att du känner att ditt beslut är det rätta, inte vad andra tycker.
Prata med dem på bvc om hur du känner, det låter som om allt går väldigt fort för dej nu och att du behöver lite lugn och ro för att hitta dej själv igen!?
Du slog nog huvudet på spiken där tror jag.
Självklart så förstod jag att jag inte skulle hinna med hästen som förut, därför har jag ju skaffat en skötare som rider och fixar när jag inte kan. Men känslan av att vara fastlåst finns där ändå, och även om man var beredd på den så är det svårt att hantera ibland.
Nu har jag haft morgonfodring två dagar i sträck, och lämnat Nikki med sambon och det har varit obeskrivligt skönt. Jag har kunnat dona på i stallet i en timme utan att oroa mig (har pumpat ur då) och sen när jag kommit hem så har kärleken till Nikki kännts ännu större än tidigare, just för att jag fått vara lite för mig själv och hunnit sakna henne lite.