Jädrans burk..!!

E

Egonson

TRE gånger i dag har datorn startat om sig själv. Ingen förvarning, klick så slockar skärmen för ett ögonblick sedan börjar den starta om.. Så har den aldrig gjort förut, vi har haft burken 4 år nu och den är rätt välanvänd och lite skruttig, men ändå.
Vad kan vara felet nu då?

Sv: Jädrans burk..!!

Spontana omstarter brukar bero på hårdvaru fel. Du borde öppna burken och kolla såatt alla fläktar fungerar som dom ska.. En överhättad dator brukar görs sådär.. Dock brukar den inte starta på några minuter efter det. Men kolla ändå.. Den behöver säkert en rengöring innuti vilket som.. Ut över det.. Ja.. det är mycket som kan bli fel.. har du windows XP så finns det oftast en Logg om vad som sker i datorn.. Har man lite tur kan man läsa av något tipps på vad som kanvara fel där.

Kan också bero på att spänningsaggregatet lämnar något för låg spänning eller inte lämnar en jämn spänning utan att den då och då "dippar", dvs spänningen sjunker en kort stund under det normala.

exact, brukar bero på minnesproblem. iaf det vanligaste när jag fortf jobbade på verkstan. enklaste sättet att diagnosticera är att googla på Ultimate boot cd, bränna imagefilen till ne cd, och sen starta på den skivan och köra memtest86

det tar en stund. en jävla stund ärligt talat.

Börja med att stänga av automatiska omstarter vid fel. Kontrollpanelen / System / Avancerat / Start och återställning / Inställningar, kryssa ur "Starta om automatiskt". Är det något hårdvarufel får du nu en bluescreen istället.

Ska man bara köra memtest86 är det smidigare att ladda ner endast det från hemsidan, http://www.memtest86.com/

Ja, nu har jag damsugit lite och sög visst ut en hel del dammråttor :crazy: Datorn går förvisso snabbare nu efter städningen, men startar ff. om sig. Jag är inte så bra på sådant här med datorer, invecklade saker :p
Vi har formaterat om hårddisken en gång förut, men vi gjorde det inte själv så jag har INGEN aning om hur man gör.

Provade att kryssa ur "Starta om automatiskt" också, får se hur det hjälper..

Min gamla dator gjorde precis så när RAM minnet lossnade och blev glappt. Hårdvarufel på min alltså.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 238
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 511
Senast: Freazer
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?
  • Hålvägg

Omröstningar