Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att vi läser trådstarten väldigt olika. Ja ja, jag har fått fram min poäng om att inte skuldbelägga den som är utsatt.
... Jag skulle vilja lägga en beskedlig del av ansvaret på din bror, då det förefaller att han i sitt agerande inte varit tillräckligt tydlig med vad deras relation faktiskt är?
Var har jag lagt över skulden på brodern?
Spelar väl ingen roll hur tydlig eller otydlig han varit - det verkar oavsett smått stört att skicka ut såna sms.
"Trotsat"? Vad är det för relationer din bror har? Tills nästa relation borde han fundera på om hur han ser på andra människor. Det låter arrogant att inleda en relation där han dikterar upp villkor som skall följas och där man kan få en ny chans om man trotsar en gång men inte två.
Han får väl tydligt berätta att han vill ha en kk och ingen relation.
Men vad är det där ?
Klart man kan ha en "relation" med VILLKOR ... Det är ju ALLA relationer...
Sen mer eller mindre "dikterat"... Ser inga som helst problem i att NÅGON i en relation har "måsten" och "villkor" för sina relationer...
Ser jag till mej själv så är ett VILLKOR att jag har häst, killen har NADA att säga till om vad gäller min häst, min tid i stallet, mina träningar osv.. Oavsett om de infaller på julafton, hans mammas födelsedag osv... Det är ett ganska stort villkor enligt många (icke hästmänniskor som INTE förstår hur en HÄST kan gå före allt annat)... Varför ska de då inte gå att ha villkor om annat ?
Sen är det ju upp till den andra parten att acceptera eller att inte acceptera..
"Trotsat"? Vad är det för relationer din bror har? Tills nästa relation borde han fundera på om hur han ser på andra människor. Det låter arrogant att inleda en relation där han dikterar upp villkor som skall följas och där man kan få en ny chans om man trotsar en gång men inte två.
Håller med.
Jag tycker ändå att man har ett visst ansvar vem man väljer dvs när jag en period ville enbart ha en KK så var jag noga vem jag valde. Det fanns en kille som jag visste var kär i mig och det var tydligt att han ville ha ett förhållande. Jag lät bli att inleda ngt med honom eftersom jag tänkte att det skulle bli komplicerat eftersom jag ville ha Kk och han relation.
Jag tycker att man ändå måste ta hänsyn och om man enbart vill ha en KK bör man undvika ngn som uppenbarligen vill ha en relation. Sen har naturligtvis tjejen också ansvar för sitt beteende och sig själv och jag tycker att hon verkar ha gått för långt med att skicka SMS. Men jag tycker också att din bror har ett ansvar.
Självklart finns det givna aspekter i en relation. Vilka detta är och om de accepteras är ju en annan sak. Men inte går jag in i en relation där jag tycker hans inställning suger, med föresatsen att jag nog ska förändra honom och forma honom till en person jag tycker han ska vara.
Särskilt när det det kommer till att introducera barnen för ny partner tycker jag det är väldigt vettigt att inte göra det lättvindigt. Och fullt förståligt att man inte gör det om man inte har någon allvarlig och seriös avsikt med relationen. Vilket brorsan förkunnat redan från början.
Du menar att en viss grad av dominans finns i alla förhållanden? Och att det är upp till var och en att bestämma hur mycket dominans man kan acceptera?