Ja vad ska en säga? Sex på arbetstid?

Ett praktexempel på när man öppnat munnen innan man tänkt färdigt. Ska man alstra barn förutsätts att det är heterosexuell sex. Ska de som lever i samkönade förhållande inte räknas? Och de som saknar partner, ska det kompenseras på något sätt? Extra ledighet så man får tid att hitta en?

Inte så lätt att veta kanske när det var Västerbottens-kuriren som hade rapporterat.
Kanske inte, men man tror väl inte att allt som står i Aftonblaskan handlar om Stockholm? Eller att Västerbotten ligger i Stockholm bara för att det skrivs i AB?

Det har helt klart gått utför med skolan de senaste 40 åren om man inte känner till att Torneå, Tornedalen och Torneälv gränsar till Finland.

AB har sitt säte i Sthlm.
Ja? Jag fattar iaf inte vad ditt svar syftade på.
Jag trodde ni informerade Luff om att Övertorneå inte låg i Västerbotten. Men eftersom det var Västerbottens-kuriren Aftonbladet hade tagit uppgifterna ifrån så hade jag kanske också trott att det låg just i Västerbotten.

Ja? Jag fattar iaf inte vad ditt svar syftade på.
Jag trodde ni informerade Luff om att Övertorneå inte låg i Västerbotten. Men eftersom det var Västerbottens-kuriren Aftonbladet hade tagit uppgifterna ifrån så hade jag kanske också trott att det låg just i Västerbotten.
Det har helt klart gått utför med skolan de senaste 40 åren om man inte känner till att Torneå, Tornedalen och Torneälv gränsar till Finland.

Kanske inte, men man tror väl inte att allt som står i Aftonblaskan handlar om Stockholm? Eller att Västerbotten ligger i Stockholm bara för att det skrivs i AB?

Stockholm är Sverige och allt som ligger mer än ett par min utanför tullarna är "långt borta som man inte behöver hålla reda på".... Eller nåt...

Kan inte låta bli att länka till min lokalblaskas nyhetschefs tankar i just det ämnet, även om det är en spinoff från möjligheten att ha sex på arbetstid. :p
http://www.barometern.se/kalmar/jesper-ericson-nar-stockholmsmedia-gar-vilse-pa-landet/

Man får tycka vad man vill om förslaget, men det står ju faktiskt inte nånstans att det bara är okej om du tänker alstra barn? Det står att det är hälsosamt, utnyttja tiden till att gå hem till din partner, det kan jag bara se som att det gäller alla par, oavsett sexuell läggning? Blir det sen barn får de väl se det som en bonus, eller?

Man får tycka vad man vill om förslaget, men det står ju faktiskt inte nånstans att det bara är okej om du tänker alstra barn? Det står att det är hälsosamt, utnyttja tiden till att gå hem till din partner, det kan jag bara se som att det gäller alla par, oavsett sexuell läggning? Blir det sen barn får de väl se det som en bonus, eller?

Jag antar att det var nedanstående som TS tänkte på. Det låter som att barnafödande är en stor del av varför han har föreslagit detta.

I motionen skriver han att kommunen lider av födelseunderskott. Han formulerar sig som att "detta gör att barnafödande bör uppmuntras. Då sex dessutom är en ypperlig motionsform med dokumenterade positiva effekter för välbefinnande bör kommunen slå två flugor i en smäll och uppmuntra personalen till att nyttja sin friskvårdstimme till att gå hem och ha sex med sin partner."

Uppenbarligen finns det de som inte känner till att Västerbotten inte gränsar mot Finland, lika lite som resten av Sverige bortsett från Norrbotten.
Ok, jag tycker iofs inte att det är riktigt samma sak är tro att inget utanför Stockholm finns och inte veta om det är norr eller Västerbotten.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 626
Senast: Fibusen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 733
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar