Ja då vet man att man är omtyckt

Apollo

Trådstartare
Vovvsan skulle bo hos uppfödaren en vecka, skulle med till Skåne på utställning.Lämnade henne där i lördagskväll och fick hämta igen i går kväll. Hon hade varken ätit eller druckit. När jag kom så flög hon i famnen på mig, man blir ju rörd av lycka. Hemma så åt hon och törstig var hon. Så kan det gå. Då hon redan är tunn så vill vi ju inte att hon ska gå ner mer.

Sv: Ja då vet man att man är omtyckt

naww stackars liten behöva sakna matte såpass:D Går det inte muta henne med massa gott.i.gott.gott ? Jag oroar mig för min valpis nu när jag snart börjar jobba, när jag inte är hemma går han bara runt och bär på mina kläder och gnäller:p:love:
Hoppas du får upp vikten på henne :)

Nix muta gick inte.
Lite bekymrad för hon ska bo hos dom snart igen när jag åker utomlands då kan jag ju inte bara komma och hämta.

aj då, bäst att träna ordentligt så att hon kan bli matad av andra? Min valp är väldigt kinkig och måste ha en speciell sorts burkmat och smak i sin mat, och dem dagar inte ens det går får jag ringla lite smör 'på flaska' över hans mat. Våran andra hund brukar gå att få i maten om man blandar i ett ägg.
Hoppas det går bra för er, klart man vill kunna åka på semester utan att behöva oroa ihjäl sig.

Bor dom i närheten så ni kan åka dit o "hälsa på" lite då och då?
Kanske lämna henne där korta stunder så hon vänjer sig vid att vara där och känner sig lite hemma.

Jo då vi åker dit och trimmar titt som tätt och vi träffas på utställningar, de brukar ställa henne, så helt obekanta är de ju inte.
Men matte ska tydligen vara med.;)

Naaw stackars liten då. :)

Hur gick det förresten på utställningen? :laugh:

Det blev ju ingen då hon skulle åkt denna helg som kommer, tänkt var att hon skulle bo några dagar innan för att lära känna dom ordentligt då det är en lång resa till Skåne. Men icke sa nicke. Men vi ska till Gränna 13-15 juni så det kommer fler utställningar.

Utomlandsresan, det är ingen där hon kan följa med?
Visst är det tråkigt när hundar har svårt att vara ensamma, men det är också underbart när de älskar en så högt.
Känner en som hade en liknande upplevelse. En hund som stökade till, kissade ner och ylade som bara den om den var ensam hemma, men fick den vara med i bilen, så var den helt lugn. Den lugnade sig när den fick sällskap av sin dotter. Men den ville helt enkelt inte vara ensam.

Visst är det tråkigt när hundar har svårt att vara ensamma, men det är också underbart när de älskar en så högt.

Jag tycker att det är beklämmande att en hund är så osäker i sig själv att överlevnadsinstinkten sätts ur spel för att flocken splittras. Det är inte kärlek, det är en hund utan ordentlig grund att stå på.

Jag tycker att det är beklämmande att en hund är så osäker i sig själv att överlevnadsinstinkten sätts ur spel för att flocken splittras. Det är inte kärlek, det är en hund utan ordentlig grund att stå på.

Men vad jag blir trött på sånna här besserwisser kommentarer!!
Känner du TS hund eller?

Kunde inte sagt det bättre själv! För det är helt sant och riktigt det du skriver..

(*sällar mig till din besserwisser-klubb)

Men vad jag blir trött på sånna här besserwisser kommentarer!!
Känner du TS hund eller?

Nej, jag kommenterade fenoment i allmänhet och det citat som finns i inlägget i synnerhet. Besserwisser eller inte, det är inte ett sunt beteende och jag finner det beklämmande att man ser det som kärlek. Ser man det som kärlek istället för ett för hunden jobbigt problem är man förmodligen inte säskilt intresserad av att lösa det, vilket är hunden till nackdel. Därav min kommentar.

Nej,jag ser det inte heller som kärlek.
Men,en hund är ju trygg i sin flock,så jag tycker inte att det är konstigt att hunden reagerar.Och hundens grund att stå på finns ju hemma.

Nej,jag ser det inte heller som kärlek.

Det jag svarade på var: "det är också underbart när de älskar en så högt" Så uppenbarligen finns det folk som förväxlar ett problem med kärlek.

Men,en hund är ju trygg i sin flock,så jag tycker inte att det är konstigt att hunden reagerar.Och hundens grund att stå på finns ju hemma.

En hund som är så helt beroende av sin ägare är inte trygg i sin flock, den använder flocken som krycka för att klara av sin vardag. För det mesta märks det inte så tydligt, men en sådan här episod gör att det kommer i dagen. En hund behöver vara trygg i sig själv - DET är en grund som finns med överallt. Om hela världen rämnar när matte/husse lämnar över vården till någon annan trevlig person - då är det inte en trygg hund. Den behöver hjälpas till ett ökat självförtroende.

Alltså detta var medan denna hund var liten, sedan så dog hennes dotter före henne och då hade hon inga som helst problem. Hon fick valpar lite väl tidigt genom tidig oplanerad parning. Denna hund hade inga problem sedan att vara ensam. Hon hade en familj som älskade henne och hon var trygg.
Jag tror att vissa problem kan lätta. Vissa hundar är ovana att vara ensamma och därför reagerar som de gör. Men det är väl vad som blir problemet i den filsofin att hundarna aldrig ska behöva vara ensamma om dagarna?

Nu är jag första gångshundägare och ser det kanske inte som ni ser (eller inte vet/kan) som har mer kunskap vid hundar, men jag lär mig dagligen. Bra att få veta att det kan vara så.
Att hon mest fick komma hem var för att hon inte åt. Hade de inte åkt till Skåne så hade vi följ planen som vi tänkt, men de ville inte ha med en hund som inte åt för till saken hör att vovvsan är tunn och behöver gå upp i vikt, att hon inte äter är ju då inte bra, hon kanske hade gjort det men vi ville inte chansa på det.
Hon har inget problem med att vara själv annars eller för den del byta miljöer, vet inte om det hör till saken Det var ju annorlunda att helt plötsligt få bo i en hundflock igen och inte få sova brevid i sängen etc.etc.
Lekte gjorde hon glatt med de hundar som fanns.
Men är det konstigt att en 14 månaders hund som aldrig varit ifrån sin familj undrar vart de "tagit vägen". Förklara gärna så jag lär mig mer.:)

Senast ändrad:

Jag tycker inte det är något konstigt alls med det! De lär sig med tiden! Kanske skaffa först en hundvakt för några timmar för att vänja den så blir det nog lättare med tiden?

Det har vi också haft, inga problem. Inte över en natt eller så men andra har haft hand om henne.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 499
Senast: Ragdoll
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 734
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka