Itsabrahma xx godkänd i DVH

Sv: Itsabrahma xx godkänd i DVH

Jo det är sant, men det finns ganska många som inte har lika bra hals, men det är väl samma inom de flesta raser. Har bara fått intrycket att många fullblod har lågt eller brett ansatt hals.
Ulrika

Nu har jag tagit reda på lite mer om Go Well.

Enligt min syster som är i hoppsvängen och har tätare kontakt med ägaren än jag, har han startat 1,45 och även olika Derbyn. Jag vet att han skulle gå Derbyt på Strömsholm 2006, men blev struken (kommer inte ihåg om det var ryttaren eller hästen det var fel på).
Han har också ett hjärta av guld och gör allt för sin ryttare, även om han skulle sätta sig själv i skiten.

Jag köpte en Itsabrahma-avkomma i december :) . Valack, 3 år, ska bli ridhäst. Mycket cool kille, hetsar inte upp sig, lugn och snäll, verkar ha lätt för att lära sig :).

Klickbar bild:

Jag har arbetat hos hans gamla tränare och även ridit avkommor till honom. Minns särskilt en ue. Burslem som det var en otrolig härlig häst med bra ridhästartyp. Kunde som treåring göra riktigt snygga piaffer :angel: Han blev senare såld som ridhäst, vet inte alls hur det gått, men han hade möjligheter i alla fall.

Det låter som danskarna fått en fin fullblodshingst i avel. Hoppas de är bättre på att använda fullblod än vad vi är..
Tack för alla svar :)
Ulrika

Nyfiken... Menar du att du har jobbat hos Nordling? Det har jag med men eftersom Itsabrahma gick ur träning -92 så var det före min tid. Jag har däremot ridit massor med avkommor till Itsabrahma och jag tycker att de är mkt lätthanterliga och trevliga individer. Jag har aldrig stött på en e.Itsabrahma som det har varit några problem med. Jag skulle rekommendera dem som ridhästar!

Vet att vid ett tillfälle då han skulle tävla nere i Tyskland, så blev det något fel på transportbussen. Dom var tvugna att lasta ur honom av ngn anledning på autobahn. Han stod och käkade hö och var stencool medan bilarna svischade förbi. Det kallar jag psyke.

Vad roligt att höra bra saker om I. avkommor. jag är väldigt glad för mina men möts med höjda ögonbryn och lite skakningar på huvudet när de hör vem som är pappan. visst stoet hade nerver men inte var hon knäpp! Valacken springer tyvärr som en lus men är så personlig att jag inte ger upp:crazy:

Nej, tränaren som hade honom innan :).

Och han var långt före min tid också, men jag har hört en del lovord om honom.

kl
Hittade denna tråd och måste bara tala om att jag också har en avkomma efter I, och är supernöjd med honom. Mkt klok, snabblärd, har bra skalle m.m. Han är undan Invitation, är det någon som vet något om detta sto?

Hittade just denna tråd med. Jag har själv fått et föl efter Itsabrahma i år. Han är i Dk kändt for at gi avkommar med bra psyke, långa ben och et fint lille huved (ofta med stjärn)

Ni kan se bilder på honom här:
http://www.emmero.dk/10289265

Mvh Kit

Jag har också ett sto efter I. Hon blev tränad till galopp, men aldrig startad. Hoppar som en gud, dock inte kommit upp i klasserna än pga små skador på henne och mig... Aldrig tittig! Hoppar allt i alla lägen! Positiv! Vet dock att hon var knäpp att skola om! Är lätt i framvagnen när det inte passar.
Men sedan är hon ett fuxsto och riktigt röd. Så hon kunde vara värre.

Liknande trådar

Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 810
Senast: Imna
·
Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
4 021
Senast: sinpol
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 818
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025