islandshästvisning

wizo

Trådstartare
Jag har ett antal ovisade ston som jag skulle vilja få bedömda bara på kul för att se om dom är "fina" eller inte. Bara det att jag har ingen aning om vart och hur man gör det. är det som en tävling i 4-gång eller? Sen har jag även en som inte kan ha sadel, undrar om nån vet om man kan få dispans för att visa hästen utan?:angel:

Sv: islandshästvisning

varför kan den inte ha sadel?
innan bestömer dig för att beöma dom. Är det inte bättre du tar dom till en duktig tränare som får säga sitt om hästen.?

Sv: islandshästvisning

Anlita en tränare, priset kan variera från 3500 kr per häst och månad till ca 7000 kr. Du får räkna med att ha hästen i träning åtminstone 3 månader, ibland längre beroende på hur tränaren bedömer hästens status.
Vissa tränare kan redan efter någon knapp månad avgöra om hästen är tillräckligt bra för en bedömning eller inte.

Alternativ två är att besöka många, många avelsvisningar. Lär dig hur man visar, träna själv och genomför avelsvisningen för egen maskin.

Man får inte dispens för att slippa sadel, tror snarare att någon form ar ett krav. Det finns ju andra alternativ också som tex bomlösa.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 719
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 403
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix