Islandshästrelaterad app?

tina_sj

Trådstartare
Jag har beställt en iPhone 4S nu och jag undrar om det finns någon islandshästrelaterad app?
Eller någon annan kul app man inte kan vara utan :idea:
Någon härinne borde väl ha en iPhone ;)

Sv: Islandshästrelaterad app?

Först, grattis på tårtdagen!:D

Jag har inte i-phone, men de flests finns ju till båda.
Jag tycker endomondo är skitkul. Gratisapp som mäter hur långt och snabbt man rider. Så kan man se vart man ridit på en karta. Enkel hemsida som är lätt att se statistik och förändringar över tid.

Dessutom tror jag att den uppdaterar i realtid på hemsidan, så min tanke i så fall var att man kan använda den som en säkerhets-grej. Om något händer så är det bara att gå in på hemsidan och se vart jag är. Toppen! Bara att lämna en länk eller lösenord till nån i familjen eller i stallet.

Den är ju tänkt att mäta hur mycker ryttaren gör av med men det ska tydligen inte stämma alls. Jag har inte ens kollat på det.

Jag har hämtat hem en som heter Pet Master som håller reda på när hästen vart tex vaccinerad, vad vet heter och har för telenummer, hovslagare, intagna mediciner, id nummer mm kan man lagra i den.

Jag har inte heller en Iphone utan en smartphone men det finns nog i din appstore med :D

det verkar vara bra appar :)

Borde inte Worldfengur finnas som en app?

Sprang på den här appen BreedingCalc, där man kan räkna ut en hästs bedömning och kom att tänka på den här tråden. Kul med islandshäst-specifika appar! Heter "AvelRäknaren" på svenska.

Grymt bra ju! Annars rätt svårt att räkna själv med tanke på alla koefficienter hit och dit...!

Öh, om man inte fattar hur man söker efter appar på sin android då? *skäms, skäms, skäms*

Haha ja jag såg det häromdagen och ba "men vaf****n är det här för reklam":D

Åh, vad bra. Jag har inte vågat gå in och kolla för jag har varit rädd att det varit något virus. De enda jag känner med android hade det inte ändrats för, så jag blev lite skraj. :p

De finns ju den som heter FIZObless de är en del av nordens islandshingstar + att man kan lägga in sina egna hästar där och lite annat där. Dock kostar den pengar, tror de var knappt 50 kr.

Liknande trådar

R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Raderad medlem 149524
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 770
Senast: hastflicka
·
Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Jag köpte en massa ikoner till min iphone men det var inte alls som jag trodde utan istället för att funka som vanliga ikoner måste man...
2
Svar
20
· Visningar
1 613
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar