C
chrysler
Sv: Islandshästar- hur är de???
Driver?
Nejdå, menar du att du inte alls tar mej på allvar?
Driver?
Nejdå, menar du att du inte alls tar mej på allvar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
chrysler skrev:Michis:vad du känner för islandshästägare vet ju inte jag, eller hur?Men jag hoppas att fler blir som dem, tar tag i sin dressyrridning å inte bara tänker på fart å fläkt
chrysler skrev:bara att ryttarna alltid måste länga på tyglarna å lätta lite i sadeln för att hästarna ska trava säger ju en del om deras gångarts kvalité å "lätthet" för gångarten
Carla skrev:Men människa, ta och ge dig.
Om du nu är ute efter att provocera så gå och gör det någon annanstans.
Och om du ska fortsätta generalisera/dra alla över en kam så kan du också göra det någon annanstans.
Punkt slut.
Nicke skrev:Jag tycker det är lite fördomar du har. Jag och några till har tidigare ridit i alla år för en Grand-Prix-ryttare, och såg därför ingen anledning att byta lärare bara för att vi bytte hästras.
Vi är i stort sett uppe på samma nivå med de nya hästarna som på de gamla, dvs. msv.
Nivån allmänt på islandssidan kommer att höjas, var så säker. Vi kommer vi kommer...
MEN, målsättningen trots dressyrkunskapen är fortfarnade inte att tävla dressyr, utan bli så bra som möjligt på gångartssport.
Och för mig är dressyr basen för all ridning.
Båbbe skrev:Så vilka är de mest samvetsgranna tränarna? Islandshästtränarna som fortfarande är ödmjuka eller dressyrtränarna som självklart vet bäst oavsett ras? Svaret är självklart för mig...
chrysler skrev:Hade velat veta exakt hur många islandshästar som tävlar ens Msv dressyr å jämföra deras resultat i statistiken mot hbl:s.
chrysler skrev:Skillnaden är att en islandshäst som har 4 gånarter skulle kunna utföra ett dressyrprogram om gångarterna var av bättre kvalité
chrysler skrev:Jag skrev tidigare att jag själv tävlat en av mina islandshästar i dressyr.Nu är inte en LB lika krävande som ett msv program å precis som du skriver så har inte islandshästryttare det målet heller.
Det jag ville ha fram är att en islandshästs gångarter inte kan jämföras med ett hbl(framförallt inte ett hbl med bra dressyr/gångarter i stammen.)
Jag & du tycker nog rätt lika, men vi beskriver det på olika sätt