När ser ni potentialen i unghästen? samt Vad gör man om man har en bra häst?

Sv: När ser ni potentialen i unghästen? samt Vad gör man om man har en bra häst?

Jag vet inte var du uppfattade det som att jag inte ska fullfölja projektet?

Däremot har jag, som jag skrev, varken kunskapen eller intresset av att tävla.

Sv: När ser ni potentialen i unghästen? samt Vad gör man om man har en bra häst?

Jag bor utanför Lund, jag kommer gärna och tittar om du vill. Jag är ingen VM-ryttare, men har följt många ungjästar och ridit in en del, tävlat mycket :) om du vill ha en första koll och lite inputs?

Jag vet inte var du uppfattade det som att jag inte ska fullfölja projektet?

Däremot har jag, som jag skrev, varken kunskapen eller intresset av att tävla.

Jag uppfattade det som att du inte ville rida in och träna hästen - eftersom du var rädd för att "förstöra gångarterna". Du menade att det skulle en van islandshästryttare skulle rida in och träna istället. Men jag kanske missuppfattade dig.

Vad jag menar med att fullfölja projektet är att rida in hästen. Och förbereda den för gångartsridning. Då är det också lättare att bedöma vad som passar hästen bäst.

Nej då missförstod du. :)
Att rida in en häst är "inte så svårt", det har jag gjort många gånger och det i sig är ju inget som jag anser påverkar gångarterna. Möjligen då att lägga tölten (han tar mkt pass i hagen) men när det är dags att arbeta fram tölt känns det lite som att hästen redan är inriden. Det är att förbättra och renodla gångarterna som jag inte kan.

Ja det skulle du jättegärna kunna få göra!!!
Som jag sa innan, jag vet inte alls vad jag har dock. Kanske har jag en ren skogsmullehäst!? Dock rör han sig trevligare än min förra islandshäst (som var ren skogsmulle) och i kombination med att mammans förra ägare och den nuvarande ägaren tyckte att stoet rör sig trevligt är jag nyfiken på vad jag själv har.
Pma över ditt nummer/mail så kan jag smsa/maila dig!

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu har jag hittat honom, drömhästen! Jag har länge sökt efter en trevlig islandshäst, gärna 5gångare, gärna med en del power men h*n...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 285
Senast: Draumsyn
·
C
Avel Vad är planerna med årets fölungar ? Ska ni sälja eller spara ? Hur tycker ni att verkar för dagen ? tempermant ? Gångarter ? Själva...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 897
Senast: Alva
·
Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 406
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka