N
Nicke
Sv: Islandshästar- hur är de???
Jag tycker det är lite fördomar du har. Jag och några till har tidigare ridit i alla år för en Grand-Prix-ryttare, och såg därför ingen anledning att byta lärare bara för att vi bytte hästras.
Vi är i stort sett uppe på samma nivå med de nya hästarna som på de gamla, dvs. msv.
Nivån allmänt på islandssidan kommer att höjas, var så säker. Vi kommer vi kommer...
MEN, målsättningen trots dressyrkunskapen är fortfarnade inte att tävla dressyr, utan bli så bra som möjligt på gångartssport.
Och för mig är dressyr basen för all ridning.
chrysler skrev:men jag skulle bra gärna vilja se hur många av våra elitryttare på islandshäst som klarar att ta sig genom ett msv program
Att tävla islandshäst har ju inte de kraven i sina program som vanlig dressyr har, därför blir ju inte islandshästryttare lika bra, om de inte själva tar initiativ till att bli det, de behöver ju helt enkelt inte kunna lika mkt.
Jag tycker det är lite fördomar du har. Jag och några till har tidigare ridit i alla år för en Grand-Prix-ryttare, och såg därför ingen anledning att byta lärare bara för att vi bytte hästras.
Vi är i stort sett uppe på samma nivå med de nya hästarna som på de gamla, dvs. msv.
Nivån allmänt på islandssidan kommer att höjas, var så säker. Vi kommer vi kommer...
MEN, målsättningen trots dressyrkunskapen är fortfarnade inte att tävla dressyr, utan bli så bra som möjligt på gångartssport.
Och för mig är dressyr basen för all ridning.