Isis-sadel?

M

midnight surprise

jag rider min ponny i en islandshästsadel nu eftersom den ligger bättre och -tro det eller ej- ger bättre stöd än min allround syntet.. :S Men kan jag rida i den i alla diciplinerna i FT? jag har inte fått mitt TR än så jag kan inte kolla och jag vill veta eftersom annars måste vi snabbt ut och hitta sadel..:smirk: ja kan rida i den andra också men den ligger inte lika bra och ger typ inget stöd..:crazy::) så får man rida i isis-sadel?
:D

Sv: Isis-sadel?

Tyvärr tror jag inte att du får det, eftersom det står i TR att sadeln ska vara av Engelsk typ och jag är inte så säker på att en isissadel är det... :cool:

Har tyvärr inte fälttävlans TR tillhands just nu, men i Hopp TR står det att sadlning är i princip fri, så helt säker är jag inte...

Om jag var du skulle jag ringa ngn tävlingsansvarig/ överdommare på förbundet så vet dom säkert =)

ok.. tack!:)

ska på läger några dagar innan och har teori då så ja får väl fråga då..:)

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag undrar om någon vet hur lång kåpan är på Equipe Emporio och Olympia? Är de lika långa tro? Min egen Emporio i 17,5 är 41 cm i kåpan...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka