Irländsk setter.

YorkWann

Trådstartare
Ni som har sånna; varför skaffade ni just dom? Hur har det funkat för er?

Funderar starkt på just en sådan.... :)

Mina svärföräldrar har en irländare. De skaffade henne av helt fel anledning (enligt mig); svärmor älskade utseendet :smirk:.

Jag vet inte om det är särskilt rastypiskt men den hunden är den segaste jag vet, sååå sävlig och klumpig. Riktigt dumsnäll är hon :D! Skulle aldrig göra en fluga förnär, älskar att springa lös ute och är lugn inomhus. Dock tycker jag att hon blir alldeles för lite aktiverad, det är trots allt en jakthund vi pratar om!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 016
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 792
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 696
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025