T

Tippan

För att inte förstöra hela "läggande under..." tråden så gör jag en ny.

Är det nån form av skyddsarbete under platsen eller är det bara när den andra hunden går lydnaden? Kom inte så långt i reglerna...

För IPO är väl nått slags skydd? Förekommer det även sånt arbete i lägsta klassen?

Jag läste bara igenom lydnadsmomenten för lägsta klassen och de var jätteskoj!

Men vi skulle åka ut direkt eftersom att det var nån slags tillgänglighetskoll... Då hade vi kunnat gå hem direkt :cool:

Ska läsa igenom det ordenligt, men just nu är jag allt för trött för att orka...

Sv: Ipo

Jadzia har väl pysslat en del med IPO och BHP, hon borde veta, men jag har inte sett till henne på länge :confused:

Hade varit himla kul med en labbe i IPO:n :angel:

Vet inte om hon har det... Nä hon är tråkig och smyger bara omkring här ibland vad det verkar på hennes inlägg iaf! ;)

Jodu!! Det är lite jävlaranamma i henne. Fast... Det hon har ju två stora brister. Okej då. Tre... Som sätter P för vår karriär!

1. Hon är ängslig bland folk *hmm*
2. Nästan inga nerver. Hon skulle ha extremt svårt att se en annan hund APPORTERA! TVå gånger dessutom. Det var väl det där med huvudet i backen så att hon inte ser nått. Men bara hon hör nån säga apport så skulle hon segla iväg. Inte första apporten, men till andra, så skulle hon vara så laddad att hon inte skulle kunna ligga still.
3. Nästan ingen social kamp alls. I samband med ängslan mot folk :D

Vad skulle detta bli tro *he he*

Nu ska jag soooova...

Min är också ängslig, går upp på platsliggning om någon bara funderar på att höja rösten, vilket är jättekul :crazy:

Men hon har gott om social kamp, hom bor med en terrier, så allt som har med kamp är jätteroligt. Jag är på brukshundsklubben 5 dagar i veckan, så det där med social ängslan har hon kommit över det mesta, men andra hundar är farligt, inte mig emot så länge hon håller det för sig själv.

Nu skulle det ju handla om IPO... :angel:

//E

ÄH! Min tråd! Den får handla om vad som helst :)

En vanlig plats ligger hon på vad om än händer. Men inte om nån apporterar eller "brottas" med sin hund.

Hon gillar inte folk som leker och brottas med sina hundar. Då blir hon urförbannad.

Äh nu måste jag till bussen igen. Gör inget annat än åker buss känns det som...

Jag kan inte momenten i IPO och BHP så där jätte bra, men ska fråga sambon.
Återkommer med svar senare.

IPO, BHP och svenskskydd är ju skyddsarbete, så mkt vet jag. IPO och BHP är tyska varianter av skydd där man använder en hårdare ärm och figuranten agerar på annat sätt än i svenskskyddet, så långt är jag med. Men som sagt mer utförligt svar kommer senare.

Jag sysslar inte med skyddsarbete av något slag, varken svenskt eller IPO. Den grenen lockar mig inte. Däremot pysslar min bästa vän och hennes sambo med sådant, både yrkesmässigt och som sport.

Det måste vara julia_v du tänker på. Hennes uppfödare är inne på IPO och BHP och jag vet att hon är intresserad.

Äh, har ju knappt tid att vara här. Jobbar hela dagarna och så ska jag ju hinna med hunden också. Men vänta bara, i januari återgår jag till studierna och då ni....

Kul! Jag pluggar också vidare till våren och har börjat komma igen lite med träningen också. Men inte så mycket. Men vi pysslar på rätt så mycket med sånt som bara är skoj! Skulle komma med i en sökgrupp nu under hösten, men det sket sig :(

Men visst har du tränat IPO-spår..? Eller har jag drömt det... :angel:

Kan ärligt säga att det lockar inte mig heller, men man ska inte fördömma har jag fösökt lära mig ;)

//E

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 037
Senast: valpköpare
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 574
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård