Inventering och nystartad enskild firma

pastejja

Trådstartare
Jag har precis startat min firma och har fått veta att jag ska inventera. Jag läser på och startar försiktigt, och har många frågor.
Det finns också värdeminskning som man ska ta med och jag vet inte hur jag ska fundera på värdeminskning med befintlig utrustning? Hur länge kan jag ha ägt sakena för att sedan säga att de har ett värde? (ex. sadlar, hästtransport)Hur ser värdeminskningen ut för ny utrustning? Hästar?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 338
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 555
Senast: Imna
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat