Introducera valp till äldre hund

a-s

Trådstartare
Har planer på att köpa en till hund så smånigom, har i dagsläget en tik på 2 år och en på 12 år.
12 åringen är jag inte alls orolig för, hon har gått bra med valp förut men det är min 2 åring jag är lite orolig för. Saken är den att hon är väldigt vaktig, dvs vaktar mig och mitt rum. Hon är i grunden väldigt osäker och rädd för både nya hundar och människor.

Nu till frågan, Hur ska jag introducera henne för en valp på bästa sätt? Vill gärna att valpen ska kunna röra sig obehindrat i huset utan att få en avhyvling rätt som det är...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: inverterad
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 439
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 099
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!