Intresserad av en populär och otroligt snygg kille

Kändes som att du ville motbevisa Lippertas erfarenhet av vissa "typer" av killar?
Nej, jag mer ifrågasatte synsättet. Tycker det blir helkonstigt att anta att man vill ligga med alla som erbjuder det.

Jag vill ha ett förhållande byggt på tillit och inte på att jag eliminerar alla potentiella hot. För jag vill inte se någon som potentiella hot.

Låter extremt svartsjukt och märkligt för mig.

Jag har fö själv alltid varit populär i skolan och fått mycket uppmärksamhet och erbjudanden från män.
Jag har mest haft långa förhållanden och inte varit otrogen.

Nej, jag mer ifrågasatte synsättet. Tycker det blir helkonstigt att anta att man vill ligga med alla som erbjuder det.

Jag vill ha ett förhållande byggt på tillit och inte på att jag eliminerar alla potentiella hot. För jag vill inte se någon som potentiella hot.

Jag har fö själv alltid varit populär i skolan och fått mycket uppmärksamhet och erbjudanden från män.

Ja, men alla är inte som du. Det var det jag menade. Bara för att du inte är sån och/eller har en sån kille så betyder inte det att andras erfarenhet är fel.
Jag har själv varit med om en kille som flörtade in sig hos mig av den enda anledningen att min kompis (som han egentligen ville ha) inte var intresserad. Så han använde mig för att göra henne svartsjuk. Under tiden han försökte få mig i säng så ringde han henne hela tiden. Jag lovar att självkänslan inte får en boost av det.
2 andra ville gärna höra hur snygga jag tyckte dom var, men när jag ville höra nått liknande så blev svaret: "Äh, det spelar väl ingen roll. Det är inte utseendet som räknas"

Ja, men alla är inte som du. Det var det jag menade. Bara för att du inte är sån och/eller har en sån kille så betyder inte det att andras erfarenhet är fel.
Jag har själv varit med om en kille som flörtade in sig hos mig av den enda anledningen att min kompis (som han egentligen ville ha) inte var intresserad. Så han använde mig för att göra henne svartsjuk. Under tiden han försökte få mig i säng så ringde han henne hela tiden. Jag lovar att självkänslan inte får en boost av det.

Det jag ifrågasatte var om man vill vara i en relation med någon bara för att den inte har andra alternativ?

För mig är tillit viktig. Jag vill vara med någon som går att lita på. Och inte bara en som inte kan göra ngt för att den inte har några möjligheter till det.

Killen i ditt fall var ett as. Hade det varit ok att vara med honom om han var samma kille men bara inte hade möjlighet att få någon annan?
Eller vill du hellre ha en kille som går att lita på, oavsett om han får erbjudanden eller ej?

Förstår du skillnaden?

Sen säger jag inte att alla tycker eller funkar som mig. Men det är ju ett diskussionsforum.

Oj om det är mitt inlägg ni gnabbas om känner jag att jag vill förklara lite. De tre killarna är alla 25 och ja jag tycker ålder spelar stor roll.

De två snygga killkompisarna jag har byter alltså flickvän väldigt ofta, de vet precis hur snygga de är och utnyttjar detta för att få fler tjejer.
Den ena håller lite längre på dem och den andra har typ 4 tjejer som han flörtar med på tinder och går ut på dejter och... ''övrigt''.

Min pojkvän som är snyggast i hela världen;) hade aldrig vare sig haft sex eller haft flickvän innan mig och han säger att han har blivit stött på men ointresserad.

Aldrig har jag skrivit att ALLA snygga killar håller på så.

Oj om det är mitt inlägg ni gnabbas om känner jag att jag vill förklara lite. De tre killarna är alla 25 och ja jag tycker ålder spelar stor roll.

De två snygga killkompisarna jag har byter alltså flickvän väldigt ofta, de vet precis hur snygga de är och utnyttjar detta för att få fler tjejer.
Den ena håller lite längre på dem och den andra har typ 4 tjejer som han flörtar med på tinder och går ut på dejter och... ''övrigt''.

Min pojkvän som är snyggast i hela världen;) hade aldrig vare sig haft sex eller haft flickvän innan mig och han säger att han har blivit stött på men ointresserad.

Aldrig har jag skrivit att ALLA snygga killar håller på så.

Jag svarade en annan användare och MissFideli höll inte med.

Men snälla någon! Man vill väl inte vara tillsammans med någon bara för att den inte kan få ngt annat!

Man är ju tillsammans med någon för att den just är vad man vill ha.

Jag är tillsammans med kille i hästbranschen. I den branchen får män extremt mkt förslag bara de är hyfsat socialt begåvade och inte vanställda typ.
Det har aldrig fallit mig in att vara osäker på honom för att han får andra förslag ofta. Han vill ju vara med mig.

Jag tror det är vanligt att många i slutändan väljer en partner som ligger inom samma utseende-grupp som man själv. Dvs snyggingarna blir tillsammans med snyggingarna, mellanfolket med mellanfolket och de minst vackra med andra inom samma grupp. Undantag sker men det är väldigt ovanligt att någon ur ytterlighetsgrupperna är tillsammans och då kan det bero på pengar eller ovanligt intresse (som killar inom hästsport)

Så svaret är inte att man blir tillsammans med någon för att man inte kan få något annat, utan att man väljer inom sin egen grupp.

Nu generaliserar jag förstås lite.

Själv vet jag sedan barnsben att jag ligger i mellanmjölkslandet och har valt en partner inom samma kategori, då är vi båda jämbördiga på det sättet i alla fall.

@Lupino jag tror inte att jag förstår. Varför tittar du på utseendet när du väljer en partner? Jag brukade titta på om jag kunde leva med personligheten. Jag är lite speciell och alla utom den jag idag lever med har jag velat hiva ut efter att jag fått ligga så jag tillhör väl en av rövhattarna. Det har helt enkelt inte klickat och det har känts jobbigt att ha dem nära inpå så jag har bara längtat tills de går :o så jag insåg ganska tidigt i min "dejtkarriär" att vem personen är ligger högt upp på min lista, oavsett utseende.

Jag tror det är vanligt att många i slutändan väljer en partner som ligger inom samma utseende-grupp som man själv. Dvs snyggingarna blir tillsammans med snyggingarna, mellanfolket med mellanfolket och de minst vackra med andra inom samma grupp. Undantag sker men det är väldigt ovanligt att någon ur ytterlighetsgrupperna är tillsammans och då kan det bero på pengar eller ovanligt intresse (som killar inom hästsport)

Så svaret är inte att man blir tillsammans med någon för att man inte kan få något annat, utan att man väljer inom sin egen grupp.

Själv vet jag sedan barnsben att jag ligger i mellanmjölkslandet och har valt en partner inom samma kategori, då är vi båda jämbördiga på det sättet i alla fall.

Men alltså, finns det en mall för vem som räknas som ”snygg” eller vadå? Förstår inte riktigt hur det går att diskutera om snygga blir tillsammans med snygga, det är väl ändå högst subjektivt...? Känns ju helt absurt att ens tänka såhär!

Mja, möjligen att det var så när man gick i skolan.
Nu tycker jag inte alls att det stämmer, och som sagt, vem bestämmer vilka som är snygga?

Nu tycker jag inte alls att det stämmer, och som sagt, vem bestämmer vilka som är snygga?
Tycker detta är ganska intressant faktiskt. Har gått i flera olika skolor under grundskolan och det som var intressant är att i en skola kunde jag vara sk snygg och populär och i nästa skola sk nörd och absolut inte populär.
Trivdes bättre som sistnämnda :D

Jag tror det är vanligt att många i slutändan väljer en partner som ligger inom samma utseende-grupp som man själv. Dvs snyggingarna blir tillsammans med snyggingarna, mellanfolket med mellanfolket och de minst vackra med andra inom samma grupp.

Det här kan vara nått av det märkligaste jag har läst på jättelänge. Enligt vems standard sätts kriterierna för vilken grupp man tillhör?

Men alltså, finns det en mall för vem som räknas som ”snygg” eller vadå? Förstår inte riktigt hur det går att diskutera om snygga blir tillsammans med snygga, det är väl ändå högst subjektivt...? Känns ju helt absurt att ens tänka såhär!

Det har gjorts studier på att spädbarn fäster blicken längre på människor som av många klassas som vackra så någon slags åsikt om vad som är vackert verkar vi födas med.

Vad som anses vackert kan säkert skilja mellan olika kulturer, men i många västerländska tror jag det handlar om symmetri och fina drag. Potatisnäsa, utstående ögon osv ligger nog i andra änden.

Självklart kan man man som vuxen se förbi dessa drag och ändå tycka att en människa är vacker, särskilt om man lär känna deras insida! Men rent objektivt tror jag absolut det finns en mall (om än ganska vid) för vad som är vackert och vad som inte är det. De flesta av oss hamnar mellan vackert och fult.

Det har gjorts studier på att spädbarn fäster blicken längre på människor som av många klassas som vackra så någon slags åsikt om vad som är vackert verkar vi födas med.

Vad som anses vackert kan säkert skilja mellan olika kulturer, men i många västerländska tror jag det handlar om symmetri och fina drag. Potatisnäsa, utstående ögon osv ligger nog i andra änden.

Självklart kan man man som vuxen se förbi dessa drag och ändå tycka att en människa är vacker, särskilt om man lär känna deras insida! Men rent objektivt tror jag absolut det finns en mall (om än ganska vid) för vad som är vackert och vad som inte är det. De flesta av oss hamnar mellan vackert och fult.

Småbarn älskar mig så jag måste vara jävligt snygg då :D

Jag tror dock att det är mer än så. Jämför jag med mig och mina vänner attraheras vi av och fras till helt olika typer av män.
Visst att jag kan tycka någon är normsnygg men det väcker inget intresse eller attraktion.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 319
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 509
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Nu skriver jag en sånhär anonym relationstråd för jag behöver verkligen andra människors syn på saken... Jag har en kille sedan 3 år...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
16 375
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25