Intresserad av en populär och otroligt snygg kille

Det har gjorts studier på att spädbarn fäster blicken längre på människor som av många klassas som vackra så någon slags åsikt om vad som är vackert verkar vi födas med.

Vad som anses vackert kan säkert skilja mellan olika kulturer, men i många västerländska tror jag det handlar om symmetri och fina drag. Potatisnäsa, utstående ögon osv ligger nog i andra änden.

Självklart kan man man som vuxen se förbi dessa drag och ändå tycka att en människa är vacker, särskilt om man lär känna deras insida! Men rent objektivt tror jag absolut det finns en mall (om än ganska vid) för vad som är vackert och vad som inte är det. De flesta av oss hamnar mellan vackert och fult.
Hur förklarar dom det där med att skönhetsidealen varierar både över tid o mellan världsdelar?

Glöm inte att uppdatera, är nyfiken nu ju!

Och du, försök att ta bort alla tankar om hur du byggt upp honom i ditt huvud. Börja på tomt papper liksom.
Annars är det inte rättvist för någon av er. :)
Glöm inte att uppdatera, är nyfiken nu ju!

Och du, försök att ta bort alla tankar om hur du byggt upp honom i ditt huvud. Börja på tomt papper liksom.
Annars är det inte rättvist för någon av er. :)
Ja, alltså jag har typ "fastnat" lite när det gäller honom.
Jag hittade en ursäkt att gå fram till honom och prata med honom för två veckor sen, när jag låtsades behöva hjälp att hitta till en avdelning på skolan (som såklart låg ganska långt bort :angel:) och när han ledde mig dit så höll jag igång en konversation så gott jag kunde, och han verkade ta emot det positivt och ställde lite frågor till mig också fast var annars en aning tystlåten.
Sen när han hade "hjälpt" mig så log jag åt honom och tackade så jättemycket för hjälpen. och han log tillbaka lite försiktigt innan han gick.
Sen dess så har jag stått och tittat på honom när jag har sett honom och sökt ögonkontakt med honom på håll, och gett honom ett försiktigt leende när han har tittat tillbaka, och han ser typ lite smickrad ut men tittar sen bort efter ett par sekunder.
Sen vet jag inte om han har någon flickvän just nu, men jag har sett honom kyssas med 3 olika tjejer vid olika tillfällen sen efter sommarlovet, så det känns som om han alltid är på gång med någon, och då tvekar jag lite inför att flirta för mycket.
Men jag tror att han vid ett par tillfällen har spanat in min kropp på avstånd när han har sett mig, så det är förhoppningsvis ett gott tecken. ;)

Du skulle kunna fråga om han vill göra något tillsammans så slipper du undra.
Mjo jag ska försöka göra det, testade väl mest att åtminstone få kontakt med honom och börja en konversation med honom den där förra gången, och förhoppningsvis förstod han vinken.

Vilken vink skulle han förstå menar du?
Jag hoppades väl att han skulle förstå att jag är intresserad av honom när jag bad om just hans hjälp och sen försökte prata med honom under hela den tiden, samt log emot honom innan han gick.
Fast kanske inte är tillräckligt tydligt.

Vinken? Har du tappat talförmågan kvinna?
Jag är mest bara försiktig och försker ta reda på om han kan vara intresserad tillbaka - det skulle vara ganska så jobbigt om han rakt ut tackade nej till om jag frågade om träff eller liknande.
Sen känns det som en stor risk att träffa honom när han har haft tre olika tjejer på ett halvår.

Jag är mest bara försiktig och försker ta reda på om han kan vara intresserad tillbaka - det skulle vara ganska så jobbigt om han rakt ut tackade nej till om jag frågade om träff eller liknande.
Sen känns det som en stor risk att träffa honom när han har haft tre olika tjejer på ett halvår.
Det finns ett väldigt enkelt sätt att ta reda på om han är intresserad. Fråga!

Jag hoppades väl att han skulle förstå att jag är intresserad av honom när jag bad om just hans hjälp och sen försökte prata med honom under hela den tiden, samt log emot honom innan han gick.
Fast kanske inte är tillräckligt tydligt.

Men HUR skulle han kunna förstå det? Han är väl ingen tankeläsare heller?
Varken att be om hjälp med något, att småprata medans man får den hjälpen, eller att le och tacka för hjälpen man fått är i mina ögon inte ett tecken på att någon är intresserad. Isåfall skulle folk springa omkring och vara intresserade av varandra till höger och vänster hela tiden.

Men du. Det var rätt länge sedan du skapade den här tråden, och vad jag förstod det som hade du varit intresserad av honom ett tag redan då? På den här tiden (ett par månader eller vad kan det vara?) har du bett honom om hjälp en gång med att hitta en plats på skolan. Annars har du tittat på honom i smyg och ibland fått ögonkontakt.
Vänd på det, om du vore han och han vore du. Tror du att du skulle förstå att han var intresserad av dig då?

Sen är det nog svårt att veta om man kan vara intresserad tillbaka eller inte när det är en person man inte alls känner. Försök prata lite mer med honom och lär känna honom. Fråga i förbifarten om han har lust att ta en fika/gå och bowla/valfri aktivitet. Eftersom du inte ens känner honom behöver du inte ta ett eventuellt nej så hårt och har inget att förlora på det. Han kanske bara inte känner för det isåfall.

Det där med hans tidigare ragg/flickvänner får du nog bara bestämma dig för vad du tycker om. Antingen ser du hans historia som ett problem och att du inte kan lita på honom (fast du nu inte ens känner honom...) pga att du sett honom hångla med tre tjejer sedan i somras och baserat på rykten du hört. Eller så ser du honom som en person som vilken annan som helst, som har ett förflutet och det kan du inte påverka.

Fråga om han vill fika! Gör det imorgon! JUST DO IT!
Alltså, varför?

Det här att @Emma99 säger sig vara intresserad av honom, verkar ju inte betyda så mycket mer än det.

Emma, det du är intresserad av hos den här killen verkar ju vara hans fördelaktiga yttre och hans stora popularitet. I övrigt vet du ju ingenting om honom, förutom att du tycker att han verkar ha lite väl mycket historier med tjejer.

Jag tänker att det är just som du skriver, du har "fastnat" lite. Bäst för dig vore nog att ägna det hela så lite uppmärksamhet som möjligt. Se honom inte som en tilltänkt pojkvän, se honom bara som något fint att vila ögonen på i skolan ibland. Det är väl ett nöje så gott som något!

Men alltså, finns det en mall för vem som räknas som ”snygg” eller vadå? Förstår inte riktigt hur det går att diskutera om snygga blir tillsammans med snygga, det är väl ändå högst subjektivt...? Känns ju helt absurt att ens tänka såhär!
Nej det gör det inte, snygg och symetriska drag är inte samma sak. Snygg är personligt tycke, medans nån som ser bra ut och har symmetriska drag inte behöver vara särskilt snygg utan bara inte ful ;)

Tre tjejer på ett halvår är väl inget farligt i den åldern, har ni inga julfester nu framöver så ni kan festa till det ihop?

Fråga om han vill ligga, säger han nej är han inte intresserad. Säger han ja är han kåt. :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 319
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 509
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Nu skriver jag en sånhär anonym relationstråd för jag behöver verkligen andra människors syn på saken... Jag har en kille sedan 3 år...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
16 375
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25