intresse undersökning

G

gojjan

har skaffat mig starka funderingar på att ta kontakt med ett företag och sen åka runt på tävlingar och då även mindre. hade då tänkt vara återfösäljare med olika saker. som tex grimma, sadel,kläder, lite borstar. men främst då det som man ofta glömmer i stressen när man ska iväg. ^-^
men anledningen till att ja skriver här då är att ja undrar hur stort intresset är för en sådan här grej. eftersom man vill ju inte gärna gå minus. :D och gärna tips på företag ni skulle vilja ha saker från. (kvalitet och design ska ju gärna va så bra som möjligt.)
väldigt tacksam för all svar.tips som komentar - posetivt som negativt.

MvH johan

Sv: intresse undersökning

hm, finns ju redan en hel del företag ute på de stora tävlingarna....
men på de små tävlingarna är det inte lika vanligt.

Ring runt till klubbarna och hör om de är intresserade av att du kommer. då kanske du kan vara representant för de "stora" företagen, som inte bryr sig att åka på småtävlingar.
De flesta tävlingsdeltagare brukar ha med sig det dom behöver till tävlingen, eller låna av varandra... Men man är alltid på jakt efter något nytt.
Kan vara svårt att få lönsamhet i det tror jag, du måste sälja för rätt så mycket för att täcka dina tim- och reskostnader...

Sv: intresse undersökning

Jag har butik som jag åker runt med, har även fast butik och E-handel. Jag kan villigt erkänna att man gör det för att det är roligt och INTE för att man blir rik..
Jag har drivit mitt företag i 4år och inte förrän nu kan jag ta ut en halvtidslön på det.
Sen kan det vara svårt att komma intill hos leverantörer, då marknaden fortfande är liten är de inte superglada att ta in nya. Och inte allt för sällan har de saftiga inköpsummor på första ordern. Sedan finns det ett fåtal som säljer till gud och alla människor som startar nytt företag, men då kan jag nästan lova att de varorna finns oss i stort sett alla, och då startar hugg sexan om lägsta priserna..
Men låt inte detta avskräcka dej, utan kör på och försök bli unik med det du säljer, men undersök efterfrågan först.

/Maria, Lazy hill's western

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 142
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Hej! Här kommer en del tankar på hur mitt kommande företag kommer att se ut... Jag vill gärna ha tips och ideér från er som gjort/gör...
2
Svar
33
· Visningar
3 261
Senast: NNH
·
Islandshäst Jag startar ny tråd om vad som tråden om Askur gled över till. Om du tror att jag menar att SIF´s styrelse/utskott måste hålla i...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 642
Senast: sambaengi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar