Jag tror inte. Jag vet att det finns minst en kvinna som garanterat gör det för sin egen skull. Hon tycker nämligen inte så värst mycket om svampinfektioner, och har behåring som en testosterondopad ukrainsk kulstöterska. Dvs au naturel blir det för instängt. Hon rakar (förvisso med maskin och inte med hyvel men det må väl vara sak samma) muttan. Av fri vilja. För sin egen skull. Om hon så lever i celibat. Fast det är klart, hon är ju säkert ingen riktigt kvinna..
Det är det här jag blir så trött på, ironi eller ej. Det ska vara si, det ska vara så. Om det är si är det bara för att ditt, om det är så är det däremot för datt.
Absolut att de flesta kvinnor säkerligen rakar pga att det allmänna normen har blivit att det är så det skall vara. Det gäller säkerligen män i lika hög grad (när de rakar sig). Men att hävda att ALLA gör ditt pga datt, det gör mig så trött. Det finns individer, vissa kommer raka, deodoranta, parfymera och operera sig för att uppfylla rådande norm. Ja. Andra kommer att göra samma sak men av annan anledning.