Intimdeo - jag känner mig faktiskt gråtfärdig

Det är nog fler än man tror som besväras av sin ljumsksvett tror jag, för helt uppenbart är det ett lite tabu ämne, de ska "stå ut", det är "normalt" att lukta ljumsksvett, det sitter bara i huvudet osv osv i alla oändlighet.

Jag tror de flesta som besväras av det lider i tysthet och varför skulle någon som har dessa problem någonsin vilja ta upp det, berätta det, erkänna det? Bara att se på den här tråden liksom så förstår man att det är något som ska smygas med för att slippa bli dömd för att vilja använda produkter som kan minska svettningen och doften.

Något att "gråta över" vore väl snarare den där reklamen som går nu "jag kan låtsas vara vacker, jag kan låtsas vara en superstjärna men jag kan aldrig låtsas vara fräsch när jag har mens"

Nej, jag blir faktiskt inte ens upprörd över fåniga reklamrepliker.

När man däremot går ut och lanserar en produkt som så uppenbart försöker tala om för en känslig målgrupp att produkten behövs, de har bara inte vetat det innan, då blir jag ledsen. Unga tjejer har det jobbigt på många sätt. Det är inte lätt att veta vilket ben man ska stå på, och när det redan finns en massa fåniga påståenden att kvinnliga könsorgan luktar fisk etc, då är det väl klart att det är lätt att tro att "alla" behöver intimdeo.

Precis som det tidigare i tråden dragits paralleller med deo under vingen.

Så att unga tjejer som via reklam blir itutade att man är äcklig och ofräsch när man har mens spelar ingen roll?

Jag blir inte gråtfärdig av vare sig intimdeo eller mensskyddsreklam, men om jag skulle välja vilket som är "värst" så är det nog att det framställs som ofräscht och äckligt att ha mens. Tror nog det påverkar unga tjejer och unga kvinnor en hel del och mer direkt än att det kommer ut en intimdeo på marknaden. Jag tvivlar lite på att vi kommer att få se reklam 25 ggr/dag om ofräscha underliv som behöver deo för att kvinnor ska känna sig fräscha faktiskt.

Och jag köper att vissa kan vara hjälpta av det, men när det vänder sig till en hel målgrupp på det här sättet tycker jag att det är fel. Och till de som tycker att det är orimligt att tycka att ungdomarna idag skulle ta till sig av marknadsföringen och gå efter den så är det ju bara att se på hur kvinnor idag rakar sig jämfört med hur det var för inte så länge sedan. Och ja, jag vet att det går i vågor, men jag tänker att grejen att spruta parfym i underlivet kan skada mer, om man tänker att normen är att göra det.

Vi har redan synen på det kvinnliga könet att utseende/mannens nytta ska gå före det egna välmåendet, vi behöver inte lägga till ytterligare en faktor.
Fast att hålla på och tvätta muttan i tid och otid är inte bra det heller.

En riktig kvinnomutta luktar inte rosor och är inte heller rakad.

En riktig man eller kvinna luktar svett och annan kroppsodör.

Att använda deo under armarna är knappast speciellt nyttigt. Det är ju bara att läsa på innehållsförteckningen för att se att innehållet knappast är en hälsokur.

Den sociala normen i samhället är att man skall lukta gott. Dvs inte vad en människa normalt luktar utan något fräscht som tex en vårvind.

Att förfasa sig över intimdeo och tycka att vanlig deo är okej är för mig dubbelmoral.

Jag kan dock verkligen förstå att man tänker på hur unga tjejer kan påverkas. Vi har en skönhetsindustri som tjänar pengar på att människor köper produkter för att förändra sitt utseende. Och visst.. det är tråkigt om produkter får människor att känna att de inte "kan vara människor" och blir osäkra.

Men samtidigt tänker jag att vissa produtker såsom intimdeon kanske kan hjälpa någon.

Alltså såhär tror jag att jag tycker. Produkten i sig är inget jag hetsar upp mig över. Den är jämförbar med deo, parfym, doftande trosskydd o.dyl.

Marknadsföringen är ju dock inte att hänga i julgranen. Precis som mensskyddsreklamen nån nämnde ovan. Att köpa en produkt för att man gillar doften är en sak, medan det är en helt annan då man tror att man måste köpa produkten för att man har blivit itutad att man är äcklig annars.

Alltså såhär tror jag att jag tycker. Produkten i sig är inget jag hetsar upp mig över. Den är jämförbar med deo, parfym, doftande trosskydd o.dyl.

Marknadsföringen är ju dock inte att hänga i julgranen. Precis som mensskyddsreklamen nån nämnde ovan. Att köpa en produkt för att man gillar doften är en sak, medan det är en helt annan då man tror att man måste köpa produkten för att man har blivit itutad att man är äcklig annars.

Aha.. bra skrivet..

Det är nog fler än man tror som besväras av sin ljumsksvett tror jag, för helt uppenbart är det ett lite tabu ämne, de ska "stå ut", det är "normalt" att lukta ljumsksvett, det sitter bara i huvudet osv osv i alla oändlighet.

Jag tror de flesta som besväras av det lider i tysthet och varför skulle någon som har dessa problem någonsin vilja ta upp det, berätta det, erkänna det? Bara att se på den här tråden liksom så förstår man att det är något som ska smygas med för att slippa bli dömd för att vilja använda produkter som kan minska svettningen och doften.

Fast alltså, om de ville utveckla en produkt för ljumsksvett skulle de väl kalla det för en deo för ljumskarna? Inte en deo för underlivet?

Det är ju för att det marknadsförs som en deo för underlivet som folk reagerar.

En riktig kvinnomutta luktar inte rosor och är inte heller rakad.

En riktig man eller kvinna luktar svett och annan kroppsodör.

Var du ironisk nu?

Om inte så blev jag rätt trött. En riktig kvinna gör som hon vill, en riktig man gör som han vill. Oavsett om det är rakat, färgat eller sprayat i tuppkam. Oavsett om det är talkat och parfymerat eller svettigt. Oavsett vem mascaran sitter på, oavsett vem som väljer att raka av sig huvudhåret eller ha det långt i flätor.

Jag är så trött på "en riktig....". Även när det läggs fram som en motpol mot något, som t ex här. Men en kvinna som väljer att raka underlivet för sin egen skull, hon är ingen riktig kvinna alltså? Och det är på vilket vis mer rätt och mindre skuldbeläggande än motsatspåståendet??

Var du ironisk nu?

Om inte så blev jag rätt trött. En riktig kvinna gör som hon vill, en riktig man gör som han vill. Oavsett om det är rakat, färgat eller sprayat i tuppkam. Oavsett om det är talkat och parfymerat eller svettigt. Oavsett vem mascaran sitter på, oavsett vem som väljer att raka av sig huvudhåret eller ha det långt i flätor.

Jag är så trött på "en riktig....". Även när det läggs fram som en motpol mot något, som t ex här. Men en kvinna som väljer att raka underlivet för sin egen skull, hon är ingen riktig kvinna alltså? Och det är på vilket vis mer rätt och mindre skuldbeläggande än motsatspåståendet??
Tror du seriöst att en kvinna rakar sitt kön bara för att hon själv vill? Att tro något sådant är bara naivt. Det är det sociala grupptrycket som gör att hon vill raka muttan för sin egna skull.

För 20 år sedan existerade knappt att man skulle raka muttan. Mycket har tyvärr porrindustrin på sitt samvete.

I vissa kulturer skall bruden vara hårlös på bröllopsnatten men det har inte alls den utbredning som finns hos oss idag. Här är det snarare onaturligt och konstigt att ha hår än att inte ha hår på muttan.

Ja jag var ironisk. En naturlig kvinnomutta är hårig och den luktar just mutta och inte rosor.

Men tydligen är det helt okej att raka den men inte att ta på något som inte luktar mutta.

Att man skulle gråta över att det finns en intimdeo är för mig helt oförklarligt.

Att det inte kommit tidigare är snarare att det var skamligt att prata om underliv förut. I dag är det inte alls samma tabu att prata om muttor och snoppar.

Jag tycker också att det är upp till var och en att avgöra om man vill raka sig eller inte, använda deo eller inte osv.

Jag ser inte heller någon anledning till att man skulle gråta över att det finns intimdeo när det finns så många andra "luktagott" prylar. Det följer ju bara trenden som finns i samhället och min gissning är att det faktiskt inte är så ovanligt att folk redan har under lång tid tagit på någon form av luktagott pryl i underlivet.

Tror du seriöst att en kvinna rakar sitt kön bara för att hon själv vill? Att tro något sådant är bara naivt. Det är det sociala grupptrycket som gör att hon vill raka muttan för sin egna skull.

För 20 år sedan existerade knappt att man skulle raka muttan. Mycket har tyvärr porrindustrin på sitt samvete.

I vissa kulturer skall bruden vara hårlös på bröllopsnatten men det har inte alls den utbredning som finns hos oss idag. Här är det snarare onaturligt och konstigt att ha hår än att inte ha hår på muttan.

Ja jag var ironisk. En naturlig kvinnomutta är hårig och den luktar just mutta och inte rosor.

Men tydligen är det helt okej att raka den men inte att ta på något som inte luktar mutta.

Att man skulle gråta över att det finns en intimdeo är för mig helt oförklarligt.

Att det inte kommit tidigare är snarare att det var skamligt att prata om underliv förut. I dag är det inte alls samma tabu att prata om muttor och snoppar.

Jag tycker också att det är upp till var och en att avgöra om man vill raka sig eller inte, använda deo eller inte osv.

Jag ser inte heller någon anledning till att man skulle gråta över att det finns intimdeo när det finns så många andra "luktagott" prylar. Det följer ju bara trenden som finns i samhället och min gissning är att det faktiskt inte är så ovanligt att folk redan har under lång tid tagit på någon form av luktagott pryl i underlivet.
Fast huvudpoängen i Alexandras inlägg var väl ändå att du förklarar för oss hur en "riktig" kvinnomutta, kvinna och man ska vara. Att det skulle vara ironiskt låter som en efterkonstruktion.

Fast huvudpoängen i Alexandras inlägg var väl ändå att du förklarar för oss hur en "riktig" kvinnomutta, kvinna och man ska vara. Att det skulle vara ironiskt låter som en efterkonstruktion.
Det är din tolkning.

Ironi är inte alltid lätt att vare sig förstå eller uppfatta.

Det klassiska "en riktig [infoga valfritt]". För det är ju inte skuldbeläggande.
Som sagt ironi är inte alltid helt enkelt.

Det är enligt vissa här sååååå viktigt att mutta skall lukta mutta. Så viktigt att man gråter över någon kommit på en intimdeo. Men alla andra onaturliga påfund som finns för muttan är tydligen inget att gråta över.

Varför är det okej att dölja sin naturliga kroppsdoft med parfymerad tvål, schampo och deo överallt annanstans än just muttan?

Som sagt ironi är inte alltid helt enkelt.

Det är enligt vissa här sååååå viktigt att mutta skall lukta mutta. Så viktigt att man gråter över någon kommit på en intimdeo. Men alla andra onaturliga påfund som finns för muttan är tydligen inget att gråta över.

Varför är det okej att dölja sin naturliga kroppsdoft med parfymerad tvål, schampo och deo överallt annanstans än just muttan?

Jag var på apoteket häromdan .. och det finns en mängd kräm, tvål etc för underlivet. Samtliga dessa var med någon doft... på flera stod det typ att ger en fräsch doft. Och då började jag tänka på denna tråden.. Om man inte får använda intimdeo men man får använda tvål/kräm med doft. Och nu pratar jag alltså inte om huruvida deon är dålig för slemhinnor etc utan bara doftmässigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka