Internet rollspel

Poisonous

Trådstartare
Och inte rollspel som i sängkammaren :D

Pv började prata om ett "spel" han alltid spelade då han var yngre.
Ett textrollspel på internet.
Man fick skapa en karaktär och sen skulle man typ gå mellan "Tomelilla" och "grythyttan" (ja ni fattar grejen) och då kunde de dyka upp vättar och troll osv.
Man fick alltså en text att läsa om jag fattade det rätt.
Detta rollspel borde vara runt.. 8-10 år gammalt.

Någon som vet vad han menar? Och finns det kvar?
 
Sv: Internet rollspel

Det första jag tänker på är Syskonskapet, hängde själv där runt den tiden. :D Där har du "Gläntan", "Värdshuset", "Lönnkrogen" och "Offlajv chatten". Går till precis som du beskriver, man skapar en karaktär och rollspelar genom en chat. :)
 
Sv: Internet rollspel

Slänger in en länk för SvenskMUD som kanske kan hjälpa :)
http://www.grytet.org/
EDIT: Stora delar av sajtens länkar verkar brutna, så det var nog inte mycket till hjälp :)
 
Senast ändrad:
Sv: Internet rollspel

Inte alls så säkert. Vättar och troll var inte nåt man stötte på ofta i Langtrue, iaf inte för 8-10 år sen.

/en som hängde där 2-12 timmar om dan :o
 
Sv: Internet rollspel

Nej, de va tydligen inte det.
Skulle vara mer vikinga/mytologitema.
Med något coolt namn sa han :p
 
Sv: Internet rollspel

Jag var så bergsäker! :O

Fast jag tycker att vättar och troll var vanliga däromkring för en 6-8 år sen i allafall, när jag hängde där i ungefär samma utsträckning som du. :D Fast jag spelade mest i lönnkrogen på slutet och där var de ju naturligtvis inte, men i gläntar var det gott om dem!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 384
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Fideli
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 871
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp