Inte ropa vid framhoppning?

Sv: Inte ropa vid framhoppning?

jag tävlade idag ochvet inte hur månag gånger jag var nära på att krocka. Jag skrek för full hals jag :P

Finns det något mera iriterrande på framhoppningen än någon som inte ropar när den ska hoppa :confused:. Jag blir bara så arg när dom bara skuttar hit och dit utan att ropa.

Jag ropar alltid högt och tydlig vilket hinder jag har tänkt och hoppa. Visst har man ögonkontakt med ryttare men inte så att man läser tankarna på dom.

Tycker inte det finns någon bra motivering om varför man inte ska ropa.

Jag brukar hjälpa kompisar osv på framhoppningen och hatar folk som bara kommer och hoppar utan att säga till.

Även när man har varit med på ELIT (storhäst) så ropar vissa längre än någon som fiser ju.

Senast ändrad av en moderator:

Rider jag en "vanlig" häst ropar jag också alltid högt och tydligt, men har lyckats köpa en häst som blir helt tokig när jag ropar. Då förstår hon att hon ska hoppa och blir värsta katapulten. Farligt med tävlingsvana hästar ;)
Numera får mamma ropa åt mig! :idea:

Rider jag en "vanlig" häst ropar jag också alltid högt och tydligt, men har lyckats köpa en häst som blir helt tokig när jag ropar. Då förstår hon att hon ska hoppa och blir värsta katapulten. Farligt med tävlingsvana hästar ;)
Numera får mamma ropa åt mig! :idea:

MEn det tycker jag är helt OK att tex mamma ropar eller den som är inne och hjälper en. Bara någon ropar så man vet att någon ryttare kommer hoppa oxer osv

det som blir problem då är att ifal man är 20 pers på en framhoppning.. hur 17 ska man veta vem som ska hoppa.`??

det som blir problem då är att ifal man är 20 pers på en framhoppning.. hur 17 ska man veta vem som ska hoppa.`??

haha det klart, tycker det kan vara svårt att veta vem som ska hoppa även om ryttaren ropar.

Är glad om bara någon ropar att någon ska hoppa än igen som ropar alls ;)

haha det klart, tycker det kan vara svårt att veta vem som ska hoppa även om ryttaren ropar.

Är glad om bara någon ropar att någon ska hoppa än ingen som ropar alls ;)

sant.. men vissa gormar juh när dom är 1 km bort... vissa när dom vänder upp... man blir bra less på ramhoppningar överhuvudtaget.. oavsett rop eller inte...

sant.. men vissa gormar juh när dom är 1 km bort... vissa när dom vänder upp... man blir bra less på ramhoppningar överhuvudtaget.. oavsett rop eller inte...

det bästa skulle vara om alla fick var sin framhoppning:D

Nää men är väl ingen direkt som längtar till framhoppningen, då det brukar vara kaotiskt på dom :crazy:

Senaste tävlingen så kom det en in som ändrade på lilla hindret kom från alla möjliga håll, la upp lilla hindret och höll på och göra allt man inte fick göra. Snacka om jag blev förbandad och sa till dom,

knapp

Skriker ALLTID för full hals (och de som känner mig vet att jag har endel röstressurser :D ) Diivan är så pigg och suger tag i hindret så om någon kommer imellan vill jag inte änns tänka på vad som skulle hända (kan ju stanna henne på en femöring men endå..) efter som att jag bara tävlar klubb får jag stå ut med folk som skrittar på spåret fast jag säger alltid till :D och då blir folk sura men lix. :rofl:

knapp

Skriker ALLTID för full hals (och de som känner mig vet att jag har endel röstressurser :D ) Diivan är så pigg och suger tag i hindret så om någon kommer imellan vill jag inte änns tänka på vad som skulle hända (kan ju stanna henne på en femöring men endå..) efter som att jag bara tävlar klubb får jag stå ut med folk som skrittar på spåret fast jag säger alltid till :D och då blir folk sura men lix. :rofl:

kan säga att man får stå ut med det på andra tävlingar oxå ;)

Om du har någon med dig på framhoppningen, be dem att ropa när du ska hoppa, det kan funka!

Jag tycker att man absolut ska ropa innan man ska hoppa på en framhoppning. Det är ju farligt om man inte ropar. :crazy:

nej :angel: jag tävlar bara klubb så jag vet ej hur folk beter sig... har tävlat en inbjudning 1 g och då var vi 3 st på fram hoppningen..

Men man ska ju hålla sig ut vägen ändå. Jag har faktiskt inte så mkt koll på vem det är som ropar hoppnig, känner ju inte igen folks röster. Men när ngn ropar "hoppning xxx" så ser jag till att hålla mig undan från hindret.

hur långt/kort innan är lagom att ropa då?;):o:bump::bump::bump:

men om man redan är i anridning å har vänt upp emot hindret.. de tycker då iaf jag är liiiite sent om man nu inte bara är 2-4 pers. sen de som ropar innan de fattar galopp och sen rider näsan ett helt varv innann de hoppar de är lite lång före...

som vicky417 gör tycker jag man ska göra.. å har så gjort själv..

så precis innan man börjar på anridningen är lagom? :d

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
·
Hästmänniskan Nu vet jag ej om det här är rätt tråd att lägga detta, men verkade vara den mest passande! Jag går på ett ridgymnasium där jag tar hand...
Svar
4
· Visningar
1 920
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka