Inte ropa vid framhoppning?

Sv: Inte ropa vid framhoppning?

ha med en mikrofon! det funkar :)
haha nej jag skoja, skrik allt du har helt enkelt! :D

ja gormar fruktansvärt högt men ändå är de folk som ska ta av täckena precis bakom hindrena eller hoppa samma hinder samtidigt känns de som...

Johanna skrev:

ha med en mikrofon! det funkar
haha nej jag skoja, skrik allt du har helt enkelt!

... men alltså... om man inte har någon röst att skrika med:cry:

så blir det ju lite svårt som sagt. hmm ska försöka klura ut något!

Du har ingen kompis/tränare som hjälper dig på framhoppningen?
I så fall kan ju de skrika :)

Jo det får nog bli något sånt;)
Men man funderar ju en del på det... nån gång åker man kanske själv.

Efter en småvild fredag (:angel:) hade jag noll röst varken lördag eller söndag och tävlade så klart båda dagarna. Jag fick ha ögonkontakt med hästskötare Pappa och nicka mot det hinder jag ville hoppa så fick han ropa. Problemet är att han inte tycker det är så viktigt med vad hinder heter/kallas, så jag hoppade på "dubbeln" eller "rakan"! :rofl::love:
Då har pappa ändå varit med mig på framhoppning i typ 10 år... :D

Tycker att det är en självklarhet att man ropar innan! Jag gormar för full hals och nåde den som stannar bakom/framför hindret och gör saker.:devil:
Har av nån anledning alltid haft hästar som fått folk att flytta på sej.
Ponnyn började alltid glädjebralla nåt enormt efter första gången man hoppade på en framridning och då höll sej folk undan sen fast han var hur snäll som helst efteråt.
Storhästen är så fruktansvärt ranghög att ingen vågar komma i närheten. Så det är helt enkelt bara att vråla att man ska hoppa och sen flyttar hästarna på sej när man kommer nära även om ryttaren tycker att det är en bra idé att stå i vägen.:angel:

Tänk om min häst också hade sån respekt med sig!!
Han är mer som din förste, glädjeskutt så det stänker om det och då får man ju oftast en extra meter runt sig.

Är det riktigt dålig koll på framhoppningen så brukar jag ta tag i nämsta funktionär och tala om att dom minsann får se till att folket skärper sig innan det händer en olycka.
Lyckades tom. ta över hela framhoppningen på ett ställe och kasta ut folk som inte skulle va där men hoppade fram ändå. (det var lagom plats för fem men var nio ryttare.)
Jag skämdes kanske lite efteråt, eller nej förresten det gjorde jag inte jag knallade in på sekreteriatet och talade om deras brister.
Nästa gång var det mycket bättre.

Det är inte kul med folk som inte ropar men det är ju nästan värre med folk som inte lyssnar, eller helt enkelt inte bryr sig.
Jag är alltid noga med att inte rida ivägen för hinderna oavsett om nån ropat eller ej.

Jag gastar ordentligt... :p
LILLA, RÄCKE, OXER ja ni förstår...
Ofta är de folk som inte mer än Säger vad de ska hoppa... hörs inte ofta bland allt stoj de kan vara på en tävlingsplats...
Jag frösker ofta att lägga en eliten volt om SPeakern precis ska prata när man ska ropa vd man ska hoppa , vill alltid försäkra mig om att alla hör att jag ska hoppa....

KL

Jag skriker typ allt jag har, haha. Och då är det aldrig några problem. Dock är det många som inte vet vart de ska, en gång krockade jag i full galopp med min ponny med en annan tjej. Stackars min fis fick en annan häst rakt i sidan:eek:

När Jennifer på ett meeting hade tappat rösten skrek jag åt henne:
"Gul ponny, hoppning räcke/oxer/lilla".
Funkade utmärkt eftersom Cinna oftast är ensam guling ;)

De flesta större tävlingar, nat (140 klasser) +elit jag är på är det alltid (offtast) så lungt och skönt så där behöver man inte knappt ropa tro det eller ej.

På lok+reg därimot är det LIVSFARLIGT om jag inte berättar vart jag ska. :D

tillägg:
Kom på en framhoppning där vi var 16 (!) (räknade :p) st på en framhoppning på 20*40 ( det haglade ute så alla skritade även fram där inne med täcken och jackor hit och dit och det var en 140 klass så det var Stora hinder som hoppades fram .
Men nu till saken = med det känndes INTE ALLS TRÅNGT ! som det kändes när vi var 6 st på framhoppningen till en lokal tävling på 45*25 (med unghäst)

bara för det inte hör till tråden men iallafall :p

Jag ropar alltid, "hoppning XXXXX" , högt och tydligt. Jag föraktar dem som inte ropar, dem kan skada min häst om jag råkar "komma ivägen", vilket man lätt kan göra om något pucko ger sig på att hoppa i det tysta.

Okej, om jag är ensam på framhoppningen kanske jag inte vrålar ut vilket hinder jag ska hoppa, men jag säger det iaf så att ev. hinderpersonal osv vet att dem ska hålla sig out of the way...

Ropar alltid både högt och tydligt vilket hinder jag ska hoppa.
Det stör mig enormt när folk hoppar utan att ha ropat, och sen har de mage att bli sura om man har råkat "vara ivägen" för dem. :mad:

Charmex skrev:
Efter en småvild fredag () hade jag noll röst varken lördag eller söndag och tävlade så klart båda dagarna. Jag fick ha ögonkontakt med hästskötare Pappa och nicka mot det hinder jag ville hoppa så fick han ropa. Problemet är att han inte tycker det är så viktigt med vad hinder heter/kallas, så jag hoppade på "dubbeln" eller "rakan"!
Då har pappa ändå varit med mig på framhoppning i typ 10 år...

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Nej men det lät ju både lite roligt och gulligt!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
·
Hästmänniskan Nu vet jag ej om det här är rätt tråd att lägga detta, men verkade vara den mest passande! Jag går på ett ridgymnasium där jag tar hand...
Svar
4
· Visningar
1 920
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka