De flesta avdelningar har patientkyl, men fyll den inte med egna grejor om du inte vill bli ovän med alla. Många bra tips ovan, de flesta ställen levererar till huvudentré på sjukhuset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den var fiffig!Overnight oatmeal. Lägg havregryn och mjölk i en burk (du kan även ha i chiafrö, vaniljpulver mm) och ställ i kylskåpet över natten. På morgonen fyller du på med frysta bär överst. Då håller det sig kallt.
Varför saker och ting händer är tyvärr omöjligt att svara på.Miljoner tack för allt stöd, alla tips, alla kramar och alla värme
Idag köpte jag med mig mat från McDonalds på vägen till sjukhuset. Välbehövligt. Bytte pommes mot minimorötter som jag kan ha i väskan tills de behövs.
Ska försöka handla och fixa något lättlagat i större mängd imorgon så jag har.
Problemet är att jag även är en känsloätare, mår jag dåligt, är rastlös, uttråkad, trött o.s.v så äter jag. Mycket.
Så även om en skulle göra mat och beräkna till typ 3 dagar är det inte säkert att det räcker till dagen efter ens
Men men...det får vara ett icke-problem i sammanhanget känner jag.
Hon var riktigt pigg på em när jag kom, tydlig med vad hon vill och om hon är nöjd/missnöjd. Men självklart helt otroligt frustrerande när talet inte fungerar mer än typ vokaler (är det vanligt att det blir så?) och ja/nej, både för henne och oss.
Hon har larmat själv två gånger och lyckats göra sig förstådd. Hon är så himla fantastisk min älskade mormor !
Nu sover hon och det känns lugnt. Men...
Jag var på en timme Bodyattack (praktiskt med ett gym som ligger typ 3 minuter bort) och tankade energi från världens härligaste Ba-instruktör
Vi pratade länge efter passet i onsdags och jag är så glad över att verkligen känna att både hon och deltagare/vänner på gymmet bryr sig.
Bodyattack är verkligen det som ger mig energin nu, veckans höjdpunkter på alla sätt.
(Bodyjam däremot går inte alls, men det är bättre än inget, och det brukar ingå fika med vänner därifrån... )
Är glad att jag ändå fortfarande orkar vara glad när det blir tillfälle, och tacksam. Det finns så mycket jag är tacksam över även nu, mitt i detta hemska. Och jag hittar ju även glädje och positiva känslor. Känner mig inte negativ eller pessimistisk alls...det är skönt!
Men det slog mig nu...kan det vara så att jag förnekar för mig själv att det är mormor som ligger här? För att orka själv? Eller varför "känns" det inte mer? (Jag undrar förvisso fortfarande samma sak efter allt med mamma...)
Skrutt...varför blev det ens så här?
Tack fina @hemlig och @Linda8142Usch vilken hemsk sits du sitter i. Stor kram vännen
Jag hoppas läkarna har vett nog att förstå att hon är ledsen är en naturlig del av att ha drabbats av en stroke och befinna sig på sjukhs, konstigt vore det väl om allt kändes toppen för henne då.
Fy sjutton att sitta "instängd" i sig själv och förstå när folk pratar över huvudet på en. Skulle ju göra vem som helst ledsen.Tack fina @hemlig och @Linda8142
Det är precis det jag tror läkarna förstår också, att det helt enkelt tillhör processen, allt hon "varit" är liksom borta. Poff. Flera av de andra runtomkring som inte är de där som "Bestämmer" och har sig. Utan som "bara finns där" har också förstått. Som klarar av att bara finnas där när hon vill, om hon vill och hur hon vill - på hennes villkor helt enkelt.
"Vissa" känns snarare som att de är där för sin egen skull/för att det "förväntas" än för henne för att de vill vara nära...
Jag menar det! Och att då "stänga ner" det med medicin, som då troligtvis även gör det svårare för henne att ta till sig rehabiliteringen hoppas jag verkligen inte att någon kommer att tänka på ens...Fy sjutton att sitta "instängd" i sig själv och förstå när folk pratar över huvudet på en. Skulle ju göra vem som helst ledsen.