Inte minsta lilla tecken..

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lilltufsan
  • Startdatum Startdatum
L

Lilltufsan

..till att madame har för avsikt att föla. :smirk: Hon ser inte alls ut som om hon tänker låta oss vara med. :D

Hur vanligt är det att man inte ser några tecken? :confused: Att ungen trillar ut ändå? :D Ev kan man kanske påstå att hon i alla fall börjat fylla juvret lite... bäckenband, ingenting.

Tempar nu och hoppas se en förändring, lär ju vara inom ett dygn då.

När är det beräknat då, och är hon 1:a-gångare?
330 dygn var igår och hon är förstagångare. Men förstagångare går väl inte ALLTID över? :confused: Kompisens förstagångssto fölade 5dgr före 330..

Då blir du mormor när som helst nu då! Ska hålla tummarna!

Mitt sto är på dag 300 idag. Men hon är inte förstagångare...det blir hennes 12e föl.

:banana:

Tack! :)

Japp, närsomhelst och kanske minst när man anar det? :eek: Tror att hon kommer lura oss allihop. :smirk:

när damen här hema fick sitt första föl så fölade hon på dag 229 :)

vi tycker nog mer som regel än undantag att förstagångarna går över minst 14 dagar...

AM
Räknat från 330 då? I stallet räknar dom lite annorlunda, 11 månader + 5 dagar, i så fall kommer ungen lördag den 13:e. :) Vilket då är 10 dagar efter 330... :smirk:

Fortfarande inga tecken i vilket fall som helst, juvret är pyttelitet, magen har inte "åkt bakåt" heller... Minst en vecka till, kanske uppåt två tror de i stallet.

Oh vilken jobbig väntan, att dom ska måsta dra ut på det hela. :D :D

Känner på mig att min pålla osså kommer att göra det, bara för att matte ska få gå o vara nervös så länge som möjligt. Min ska inte ha förräns 20 maj, men jag är redan nervös ju... :angel: ;)

Oh vilken jobbig väntan, att dom ska måsta dra ut på det hela. :D :D
Mmmm dessutom tycker jag att hon ser lurig ut :smirk: känner på mig att ser sin förestående fölning som en privatsak. :D Tror hon kommer lura oss allihop.

Jag brukar räkna 11 månader from sista bet dagen och det brukar stämma ganksa hyfsat. Sen går ju en del över och en del får förtidigt. Har jag 11 mån som riktpunkt så vet man på ett ungefär när den lille dyker upp. :) Snart är det dags i mitt stall med :) Beräknat den 18 mars men har inte släppt bäckenbanden ännu men juvret börjar komma+storfäller. Mitt sto som ska ha mitten på april har släppt bäckenbanden juver på g men fäller inte, förstagångston båda två. 3e stoet ska ha i mitten på maj, fäller för fullt+juver+släpper bäckenbanden, hon ska ha sitt 4e föl. :cool: ston är lika luriga som människobebisar. De kommer när de passar dem!
Lycka till nu allihopa och se till att ha en skön kudde med till nattvakan!

Jag har lärt mig 11 månader minus 5 dagar! Min veterinär lärde mid att räkna så när mitt sto bekräftades dräktig.
Det blir precis 330 dagar i mitt fall. :smirk: 11 mån PLUS 5 dagar var vad de tycker brukar vara snittet för förstföderskor. Ser ut som min häst tycker det senare verkar bättre i alla fall... :p

.. 330 dygn var igår och hon är förstagångare. Men förstagångare går väl inte ALLTID över? Kompisens förstagångssto fölade 5dgr före 330..
Nej, det är så himla olika på ston, men mina egna 1:a-gångare (11 st) har fölat vid 331 - 344 dygn (de flesta före före 339 dygn) :)

2 veckor till...

Vet. kollade på henne i fredags "nja det kommer nog inom två veckor i alla fall" :smirk:

Det är nog bara att ge sig till tåls alltså.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 020
Senast: lizzie
·
Gnägg Är det någon mer än jag här på Buke som har en häst som är helt tokig i snö? :D Alltså min H.H är ju verkligen...helt tokig i det där...
2
Svar
28
· Visningar
2 727
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 086
Senast: Belethien
·
Hästmänniskan Usch, jag vet inte hur jag ska börja. Väldigt kortfattat så köpte jag en häst i maj förra året. Han var livrädd för människor och...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 782
Senast: MistyT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar