Inte gravid

S

saffran2

ne tyvärr hade jag inte blivit gravid denna månaden heller. visserligen är det lite mer än en vecka tills jag ska ha mens. men jag fick åka till sjukhuset idag igen. och denna gången gjorde dom gyn undersökning.
dom ville kolla så det inte va några cystor.. och det fanns inga.. men annledningen till att jag har fått så ont som jag fått. är pga en äggblåsa som ej spruckit utan den har växt. vilket kan göra ont..dom sa inget om att jag va gravid, så det utgår jag ifrån att jag ej är.. skulle jag vara det skulle jag vara i 2+5. och då borde dom ju se det..
så det är väl bara att fortsätta..hiih

Sv: Inte gravid

vad synd :(

Fast om du har så länge kvar tills mens har ju inte ägget färt än så då kan de ju inte se om du är gravid.

V 2 +5 innebär ju att det är 19 dagar sedan förra mensen, inte hur länge man vart gravid.

ne jag vet. men borde inte dom se det med ultraljud?

Nä så tidigt syns nog inget... när jag fick mf i v 6 så gjordes UL och då sa de att det de kunde titta efter är hjärtslag, men det kan vara för tidigt så syntes inget så skulle jag komma tillbaks efter någon vecka igen.

Så i v 3 finns ju inget att se...? Först när ägget fäst osv börjar det ju bildas en fostersäck, men då syns ju bara "vätska".
Tror det var lite tidigt för att se något...

I vecka 2+5 är det inte alls säkert att ägget fäst ännu och även om det gjort det är det behöver det ju inte suttit fast länge. Jag har mycket svårt att tro att man kan se 2-4-8-16 celler med UL. ;)

Lycka till!!

Jag fick göra ul på samma dag som jag skulle haft mens, min son (eller äggblåsan) var då 2,4 mm så det är inte säkert att de skulle se redan om du var gravid.

ok, då kanske man inte ska utesluta det helt då.
för dom pratade om att ägg blåsan inte hade spruckit än. när spricker den typ?

dom säg även att det va lite vätska, men det va kring livmoder lr äggstock minns jag inte riktigt

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 924
Senast: Nixehen
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 146
Senast: Flixon
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 041
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat